صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
سریال ترسناک فرانسوی «بازگشتگان» (The Returned) یکی از متفاوت‌ترین و تامل‌برانگیزترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است.فضای این سریال به‌قدری مورمور کننده است که حتی در زمانی‌که هیچ اتفاقی هم در آن رخ نمی‌دهد به شما دلهره وارد می‌کند. در یک روستای کوچک آلپ، گروهی از مردان، زنان و کودکان در حالت سردرگمی به سر می‌برند و سعی می‌کنند پس از سال‌ها دوری به خانه‌های خود بازگردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  • نام سریال: بازگشتگان- The Returned
  • خالق: فابریک گوبرت
  • محصول کشور: فرانسه
  • سال پخش: ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: فانتزی، درام و ترسناک
  • میانگین امتیازات در (imdb)  : ۸.۱

 

  • بازیگران: آن کنسینی، فردریک پیرو و کلوتید امه

 

خلاصه سریال

سریال ترسناک فرانسوی «بازگشتگان» (The Returned) یکی از متفاوت‌ترین و تامل‌برانگیزترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است.

در یک شهر کوچک کوهستانی در فرانسه، افراد مرده‌ای که سال‌ها قبل، بر اثر سوانح مختلف کشته شده بودند، زنده شده و به شهر بازمی‌گردند. این مردگان، که کاملاً عادی و طبیعی به نظر می‌رسند، در تلاش هستند تا به زندگی قبلی خود برگردند، اما برای خانواده آنان که سال‌هاست آن‌ها را از دست داده‌اند، این ماجرا بسیار غیرعادی و پُرتنش است. در همین اثنا، اتفاقات عجیب دیگری شروع به رخ دادن نموده که هیچ توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد: برق شهر به‌طور گاه‌به‌گاه به‌کلی قطع می‌شود، آب سد شروع به پایین رفتن می‌کند، حیوانات می‌میرند و بدن افراد زنده و مرده، دچار زخم‌ها و علائم عجیبی می‌شود…

چرا باید این سریال را تمشا کرد؟

ای روشن کردن تکلیفتان با سریال فرانسوی «بازگشتگان» و جواب دادن به این سوال که آیا این سریال به مزاق‌تان خوش می‌آید یا نه، لازم نیست پنجاه‌تا دلیل ردیف کنم. شاید این جمله بهتر از هرچیزی ویژگی‌ها و فضای «بازگشتگان» را در ذهن‌تان ترسیم کند: سریال «مردگان متحرک» را دیده‌اید؟ حتما دیده‌اید. اگر هم نه، حتما خبر دارید که یک سریال پرطرفدار آن بیرون هست که پر از تیراندازی و زامبی‌کشی و مرگ‌های فجیح و تازگی‌ها وراجی‌‌های حوصله‌سربر است! خب، «بازگشتگان» سریال زامبی‌محوری است که کاملا در نقطه‌ی مقابل «مردگان متحرک» و کلا هرچه فیلم و سریال‌های زامبی‌محوری که تاکنون دیده‌اید قرار می‌گیرد. یعنی در تضاد مطلق. خب، آیا این خبر خوبی است؟! خودتان چه فکر می‌کنید. آیا اضافه‌شدن یک سریال زامبی‌محور جدید به تلویزیون که در آن خبری از بازماندگان سرگردانی در آخرالزمانی بی‌رحم و مبارزه با زامبی‌های گوشت‌خوارِ پوسیده‌ی بی‌عقل نیست، خبر بدی است؟ معلومه که نیست. همین که «بازگشتگان» کاملا در مقابلِ عناصر آشنا و کلیشه‌ای این سبک قرار می‌گیرد و داستان زامبی‌محورِ کاملا متفاوتی را از ریشه روایت می‌کند، بزرگترین نکته‌ای است که به خاطر آن باید «بازگشتگان» را هرچه سریع‌تر به فهرست سریال‌های عقب‌ افتاده‌تان اضافه کنید.

«بازگشتگان» تا دل‌تان بخواهد فضای مورمورکننده‌‌ای دارد که قلبتان را حتی در بی‌اتفاق‌ترین لحظات هم به تپش می‌اندازد.