صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در استان‌های شمالی و وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور طی روزهای آینده خبر داد. همچنین دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در استان‌های شمالی و وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور طی روزهای آینده خبر داد. همچنین دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهند بود.

هشدار بارش باران و رعد و برق در شمال کشور؛ وزش باد شدید و گرد و خاک در راه است
رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از وقوع بارش باران و رعد و برق در شمال کشور خبر داد و نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط ایران هشدار داد.

صادق ضیاییان، رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی، گفت: طی روزهای آینده شاهد بارش‌های پراکنده در برخی مناطق شمالی کشور خواهیم بود. امروز (۲ مهر) بارش‌هایی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان رخ خواهد داد. این شرایط تا روز سه‌شنبه (۳ مهر) ادامه داشته و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و از بعدازظهر گیلان، مازندران و گلستان نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. از روز چهارشنبه تا جمعه (۴ تا ۶ مهر) بارش‌ها و رعد و برق در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات رشته کوه البرز در ساعات مختلف ادامه خواهد داشت.

ضیاییان همچنین به وزش باد شدید و گرد و خاک اشاره کرد و افزود: از دوشنبه تا چهارشنبه (۲ تا ۴ مهر) در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، و سه‌شنبه تا پنجشنبه (۳ تا ۵ مهر) در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های دامنه جنوبی البرز، وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک محتمل است.

او همچنین خاطرنشان کرد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهند بود و شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی باید از رفت و آمد در این مناطق خودداری کنند.

در خصوص وضعیت هوای تهران، ضیاییان گفت: آسمان تهران فردا (۳ مهر) صاف خواهد بود، اما در بعدازظهر افزایش سرعت باد و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک وجود دارد. دمای تهران فردا در بازه حداقل ۲۳ و حداکثر ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین پس فردا (۴ مهر) آسمان تهران صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعات همراه با وزش باد و گرد و خاک خواهد بود. کمترین دمای تهران ۲۳ و بیشترین آن ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان افزود: طی روزهای آینده، شهرکرد با کمینه دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط کشور خواهند بود.