صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
مهاجم نروژی فوتبال جهان باز هم یک رکورد جدید ثبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هالند به‌گونه‌ای در لیگ برتر انگلیس که سخت‌ترین لیگ دنیا محسوب می‌شود بازی می‌کند که گلزنی در این مسابقات تبدیل به آسان‌ترین اتفاق ممکن شده و مهاجم نروژی در ترکیب منچسترسیتی با نمایشی بی‌نظیر در هر بازی برای تیمش گلزنی می‌کند و دروازه رقبا را یکی پس از دیگری باز می‌کند.

او در جریان تقابل منچسترسیتی و آرسنال در هفته پنجم لیگ برتر انگلیس، ارلینگ هالند در دقیقه 9 سیتیزن‌ها را با یک گل پیش انداخت. مهاجم نروژی با این گل به آمار 100 گل در 105 بازی با پیراهن منچسترسیتی رسید. ارلینگ هالند حال به رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو در رئال مادرید (100 گل در 105 بازی) رسید و در کنار او، سریع‌ترین بازیکن در قرن 21 است که به چنین آماری در یک تیم دست می‌یابد.

با این حال قصد داریم مروری بر آمارهای بی‌نظیر ارلینگ برات هالند در طی این مدت داشته باشیم تا برخی از رکوردهای او را مرور کنیم:

* گل هالند در جریان تساوی 2-2 مقابل آرسنال صدمین گل او برای منچسترسیتی در صد و پنجمین بازی او بود.

* هالند سریع‌ترین بازیکن تاریخ است که به 50 گل در لیگ برتر رسیده و تنها با 48 بازی به این آمار رسیده است. اندی کول در 65 بازی، آلن شیرر در 66 بازی، رود فن نیستلروی در 68 بازی و مو صلاح و فرناندو تورس هر کدام به 72 بازی نیاز داشتند تا به 50 گل برسند.

* قبل از اینکه هالند در فصل 2023/24 مقابل برنلی موفق شد نخستین گل فصل را به ثمر برساند، هیچ بازیکنی نتوانسته دو مرتبه در لیگ جزیره در بازی افتتاحیه گلزنی کند.

* هالند در برابر تمامی 23 حریفی که در لیگ برتر با آنها روبرو بوده گلزنی کرده که جدیدترین آنها ایپسویچ است.

* ارلینگ هالند در اولین فصل خود برای منچسترسیتی، رکورد بیشترین گل در یک فصل لیگ برتر را شکست و در 35 بازی خود 36 گل به ثمر رساند تا اندی کول و آلن شیرر را شکست دهد (که هر دو در 42 بازی رکورد زدند).

* از زمانی که رون دیویس در فصل 1966/67، 37 گل برای ساوتهمپتون به ثمر رساند، هیچ بازیکنی در یک فصل لیگ برتر انگلیس بیشتر از 36 گل هالند در فصل 2022/23 گلزنی نکرده است.

* هالند همچنین به تنهایی بیش از هفت باشگاه لیگ برتر گلزنی کرده است: بردفورد (68)، کاردیف (66)، بلکپول (55)، هادرسفیلد تاون (50)، لوتون (49)، سویندون (47) و بارنزلی (37).

* هالند در اولین فصل خود بیشتر از اورتون و وولوز گل‌های لیگ برتر به ثمر رساند. تا اینجای فصل، تنها چلسی (11) بیشتر از هالند گلزنی کرده و در مجموع لیورپول و استون ویلا نیز با او برابر شده‌اند.

* هالند 8 هت‌تریک در لیگ برتر به ثبت رسانده است و تعداد هت‌تریک‌هایش با هری کین، تیری هانری و مایکل اوون برابر شده و در مسیر خود سرخیو آگوئرو (12)، آلن شیرر (11) و رابی فاولر (9) هت‌تریک کردند.

*هالند در فصل 2022/23، 4 مرتبه در یک فصل هت‌تریک کرد و فقط آلن شیرر موفق شده در یک فصل 5 بار هت‌تریک کند.

* سعی کنید بدون تعجب کردن این آمار را بخوانید؛ هالند سریع‌ترین بازیکن تاریخ است که پس از رسیدن به هشت بازی سه بار در لیگ برتر هت‌تریک کرده است. رکورددار قبلی مایکل اوون بود که در 48 بازی این کار را انجام داده بود!

* هالند سریع‌ترین بازیکنی بود که تا به حال زیر نظر پپ گواردیولا 25 گل به ثمر رساند و در 20 بازی موفق شد، لیونل مسی (28)، ساموئل اتوئو (30)، سرخیو آگوئرو (35) و تیری آنری (41) را شکست دهد.

* هیچ بازیکنی در یک فصل بیشتر از هالند برای منچسترسیتی گل نزده است. رکورد 38 گل تامی جانسون از سال 1929 قبل از اینکه پدر هالند متولد شود، ثبت شد.

* هالند در واقع سریع‌ترین و جوان‌ترین بازیکنی بود که به 40 گل در لیگ قهرمانان رسیده است.

* فقط لیونل مسی، کریستیانو رونالدو (هر دو 8)، روبرت لواندوفسکی (6)، کریم بنزما (4)، ماریو گومز، فیلیپو اینزاگی، لوئیز آدریانو و نیمار (3) هت‌تریک‌های بیشتری نسبت به هالند در لیگ قهرمانان اروپا داشته‌اند.

* فقط 19 بازیکن تا به حال بیشتر از هالند در لیگ قهرمانان اروپا گل زده‌اند.

* گل‌های هالند در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بیشتر از نیمار، لوئیس سوارز، تیری آنری، کاکا، زلاتان ابراهیموویچ، فرناندو تورس، ساموئل اتوئو و مو صلاح است.

* هالند و لیونل مسی تنها بازیکنانی هستند که در نیمه اول در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کردند.

* هالند، مسی و لوئیز آدریانو تنها بازیکنانی هستند که در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا 5 گل به ثمر رسانده‌اند.

افتخارات تیمی ارلینگ هالند نیز به شرح زیر است:
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با منچسترسیتی
دو قهرمانی در لیگ جزیره با منچسترسیتی
قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان با منچسترسیتی
قهرمانی در سوپرجام اروپا با منچسترسیتی
قهرمانی در جام حذفی انگلیس با منچسترسیتی
قهرمانی در سوپرکاپ انگلیس با منچسترسیتی
قهرمانی در جام حذفی آلمان با دورتموند
دو قهرمانی در لیگ اتریش با سالزبورگ
دو قهرمانی در جام حذفی اتریش با سالزبورگ

همچنین نگاهی به افتخارات فردی ارلینگ هالند داشته باشیم:
عنوان بهترین بازیکن اروپا در سال 2023
تصاحب کفش طلای اروپا در فصل 2022/23
دو عنوان آقای گلی لیگ جزیره در فصل‌های 2022/23 - 2023/24
دو عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان اروپا در فصل‌های 2021/22 - 2022/23
جایزه گرد مولر (بهترین مهاجم سال از نگاه فرانس فوتبال)
بهترین بازیکن سال از نگاه گلوب ساکر، گاردین و فوتبال ورلد در سال 2023