صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
سردار حسینی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که معمولاً هر سال انجام می‌شد اما ۴ سالی است که مختل شده است بحث پایان محدودیت طرح ترافیک در بعد از ظهرها است عده‌ای از مردم معمولا برای رفع نیازهای خودشان باید به هسته طرح اضطرار مراجعه کنند. ما هر سال اتمام طرح را یک ساعت به جلو می‌انداختیم تا مردم زودتر بتواند وارد طرح اضطرار بشوند. توصیه جدی ما این است که نیمه دوم سال باید ۲ ساعت از زمان پایان طرح ترافیک تهران کم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس پلیس راهور فراجا گفت: عمده دلیل ترافیک های سنگین و گره های ترافیکی مطلقا به دلیل تخلفات و بی‌نظمی‌ها است.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا امشب ۱ مهرماه ۱۴۰۳ در برنامه صف اول شبکه خبر در مورد تمهیدات ترافیکی در تهران گفت: امروز از نظر ترافیک وضع خوبی را داشتیم اما انتظار ما این است که تا پایان هفته و به‌ویژه از هفته آینده شلوغی مهرماه بیشتر خودش را نشان بدهد ممکن است برخی از مراکز آموزشی فعالیت جدی خودشان را آغاز نکرده باشند همچنین مراجعت از سفرها هم همچنان ادامه دارد.

سردار حسینی ادامه داد: تمامی معابر تهران در شرایط فوق اشباع می‌توانند گنجایش حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه را داشته باشند این در حالی است که ما صرفاً در تهران ۴ میلیون وسیله نقلیه داریم به جز موتورسیکلت که رقم آن بالای ۳ میلیون دستگاه است پس این ارقام به ما می‌گوید که باید انتظار حجم سنگینی از خودروها را در معابر داشته باشیم. 

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: عمده دلیل ترافیک های سنگین و گره‌های ترافیکی مطلق به دلیل تخلفات و بی‌نظمی‌ها است.

وی افزود: ما اگر بتوانیم بی‌نظمی‌ها را از بین ببریم با کاهش بار ترافیکی مواجه خواهیم بود.

 سردار حسینی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که معمولاً هر سال انجام می‌شد اما ۴ سالی است که مختل شده است بحث پایان محدودیت طرح ترافیک در بعد از ظهرها است عده‌ای از مردم معمولا برای رفع نیازهای خودشان باید به هسته طرح اضطرار مراجعه کنند. ما هر سال اتمام طرح را یک ساعت به جلو می‌انداختیم تا مردم زودتر بتواند وارد طرح اضطرار بشوند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: توصیه جدی ما این است که نیمه دوم سال باید ۲ ساعت از زمان پایان طرح ترافیک تهران کم شود. 

وی در مورد نتایج افزایش جریمه های رانندگی افزود: برابر آمار پزشکی قانونی نزدیک به ۸ و نیم درصد حدوداً ۵۸۰ نفر کاهش جانباختگان را داشتیم. اعتقاد ما بر این است که بخش قابل توجهی از این کاهش جانباختگان و کاهش تصادفاتی که در چهار ماهه اول رقم خورده به دلیل افزایش نرخ جریمه‌ها بوده است.

سردار حسینی گفت: در چند مقطع در کشور شاهد روند کاهشی جانباختگان بودیم که دلایل آن از جمله قانون جدید اخذ جرایم و در سال ۹۰ بحث افزایش نرخ بنزین بود. 

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: کاهش جانباختگان که هم اکنون شاهد آن هستیم به دلیل بحث افزایش نرخ جریمه است که در برج ۴ امسال اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: کنترل تخلفات حادثه ساز و خطرآفرین در همه کشور جزو سیاست‌های جدی ما است. دو تخلف همزمان مستوجب ۴۸ ساعت توقیف است. این موضوع اگر درست اجرا بشود بازدارنده است.

سردار حسینی گفت: ما روی یک قابلیت کار می‌کنیم که هم اکنون هم در سایت راهور ۱۲۰ وجود دارد و هموطنان می توانند به این سایت مراجعه کنند اگر از تخلفات فیلمی چند ثانیه‌ای بگیرند ما بر اساس همان فیلم با آن خودرو برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: این قابلیت هم اکنون ایجاد شده اما ما به دنبال آن هستیم که این قابلیت را گسترش بدهیم و از اخبار مردم برای برخورد با رفتارهای ناهنجار و خطرآفرین استفاده کنیم.