صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۷ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

عمل جراحی سنگین روی دست سفیر ایران در لبنان
فارس نوشت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد دست سفیر ایران تحت یک عمل سنگین ۵ ساعته قرار گرفته است و پزشکان ابراز امیدواری می‌کنند طی ماه‌های آینده بهبودی کامل وی حاصل شود.  بر اساس اعلام کادر درمان، چشم وی نیز دچار آسیب دیدگی شده است اما تحت مداوا قرار گرفته است و طی روزهای آینده بدون هیچ مشکلی بینایی خود را به دست خواهد آورد. به گفته یکی از اعضای کادر درمان پزشکان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا ظرف یکی دو هفته آینده بینایی وی به طور کامل بازگردد و در محل کار خود حاضر شود.

ادعای رویترز: ایران تحویل لانچر‌های موشک‌های قاره‌پیما به روسیه را به تاخیر انداخته
منابع خبرگزاری «رویترز» که یک دیپلمات اروپایی، یک مقام اطلاعاتی اروپا و یک مقام آمریکایی بوده‌اند می‌گویند از دلیل عدم ارسال لانچرهای موشک‌های «فتح ۳۶۰» ایران به روسیه اطلاعی ندارند اما به این ترتیب این موشک‌ها درحال حاضرعملیاتی نخواهند بود. دو کارشناس نظامی به «رویترز» گفته‌اند این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ از جمله احتمال تغییرات در لانچرها توسط روسیه و دیگری امکان چانه‌زنی ایران با قدرتهای غربی برای کاهش تنش، با به تاخیر انداختن تحویل لانچرها به روسیه.

۲۳ موشک بالستیک در رژه تهران
در جریان رژه نیرو‌های مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، ۲۳ موشک بالستیک به نمایش درآمد که شامل ۲ تیر موشک خیبرشکن، ۲ تیر موشک فتاح، ۴ تیر موشک حاج قاسم، ۲ تیر موشک قدر اچ، ۲ تیر موشک عماد، ۳ تیر موشک خرمشهر، ۴ تیر موشک سجیل و ۴ تیر موشک جهاد می‌شد. 

برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند
عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در اتفاقات اخیر برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند. ما با یک جنگ جهانی مواجه هستیم و بعد از شهادت اسماعیل هنیه، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا و کشورهای اروپایی سه برابر نسبت به وعده صادق تقویت شد.

مسافران پروازهای تهران- بیروت از حمل پیجر و بی‌سیم خودداری کنند
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از مسافران پروازهای این شرکت خواست تا در مسیر تهران به بیروت و برعکس در زمان پرواز از همراه داشتن پیچر و بی‌سیم خودداری کنند. 

حضور اوکراین برای نخستین بار در یک رزمایش ناتو
اوکراین به عنوان کشوری که هنوز به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نیامده است، در رزمایش این ائتلاف نظامی که هدف از برگزاری آن آزمایش سامانه‌های پهپادی در جنگ اعلام شده است، شرکت کرد. 

تایوان در پرونده انفجار پیجرهای لبنان، از دو نفر بازجویی کرد
درحالیکه مقامات تایوانی همچنان اصرار دارند که پیجرهای منفجر شده در لبنان منشا تایوانی ندارند، دادستانی این کشور اعلام کرد از دو نفر در رابط با همین پرونده بازجویی صورت گرفته است. 

۶۰ درصد مراجعان مرکز بهداشتی جنوب پایتخت اتباع هستند
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضور کنترل نشده اتباع غیرمجاز در مناطقی از شهر به ویژه قسمت جنوبی پایتخت، می‌تواند تبعات فرهنگی و اجتماعی جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. امانی ادامه داد: در بازدید از مرکز بهداشتی نعمت آباد یکی از مناطق مختلفی که اتباع بیشتری در آنجا حضور دارند، مشاهده شد بیش از ۶۰ درصد مراجعان اتباع هستند. وی اضافه کرد: طبق برخی آمارها در یکی از مراکز آموزشی پایتخت ۵۰ درصد دانش‌آموزان را اتباع تشکیل می‌دهند.

تسنیم: ادعای عملیات امنیتی اسرائیل در ایران و ربودن برخی اسناد کذب است
 اخیراً نویسنده و مجری یکی از برنامه‌های اینترنتی گفته بود اسرائیل طی یک ماه اخیر در ایران عملیات داشته، اما پیگیری‌ها از منابع امنیتی حاکی از نادرست بودن این خبر است. این مجری گفته بود صهیونیست‌ها در یک ماه اخیر در ایران دست به عملیاتی زدند که طی آن برخی به شهادت رسیدند و مقادیری سند هم ربوده شده است. او مدعی شد که اجازه انتشار این خبر در رسانه‌ها داده نشده است؛ و درباره منبع گفته‌های خود هم اعلام کرده بود که یک فرد اطلاعاتی این حرف را به او زده است!