صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تجهیزات نظامی خود را متناسب با فناوری های جدید به روز می کنیم و قابلیت هایی مانند هوشمند بودن، شبکه پذیری، دور زن بودن و نقطه زنی را در دستور کار قرار دادیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تجهیزات نظامی خود را متناسب با فناوری های جدید به روز می کنیم و قابلیت هایی مانند هوشمند بودن، شبکه پذیری، دور زن بودن و نقطه زنی را در دستور کار قرار دادیم.
 
امیر سرتیپ نوذر نعمتی روز شنبه در حاشیه آیین رژه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران مشهدی افزود: بهره گیری از تجهیزات هوشمند در کنار استفاده از تجهیزات نظامی سنتی طی چند سال گذشته در دستور کار ارتش قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: به عنوان نمونه همه موشک های ضد زره را به موشک های ضد زره هوشمند تبدیل کرده ایم و پارسال در یکی از رزمایش های بزرگ این تجهیزات به صورت عملیاتی آزمایش شد همچنین موشک های برد بلند را تبدیل به موشک های نقطه زن و هوشمند کرده ایم.
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به استفاده روز افزون از پهپاد در جنگ های کنونی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ارتش انواع و اقسام پهپادها را در مجموعه تسلیحات خود در اختیار دارد و از طرفی ارتش به عنوان یکی از تولید کنندگان این تجهیزات فناور نیز محسوب می شود.
 
نعمتی افزود: در حوزه جنگ الکترونیک یا همان جنگال و جنگ سایبری، تهدیدات پیش رو را شناسایی و تجهیزات متناسب برای حضور در این عرصه را در صنعت تولید کرده ایم و اکنون ارتش این تجهیزات را در اختیار دارد.
 
وی اضافه کرد: نیروی زمینی ارتش در هزار و ۵۶۰ کیلومتر از مرزهای کشور مستقر است چنان که اکنون در مرزهای خراسان رضوی و شمال شرق کشور، نیروی زمینی و مرزبانی فراجا مستقر و مسوول تامین و مراقبت مرز هستند.
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:این نیرو با توجه به بهره گیری از فناوری های روز و تجهیزات بومی، بعد از دوران دفاع مقدس در بهترین وضعیت از نظر آمادگی دفاعی قرار دارد لذا هیچ دشمنی حماقت نمی کند به مرزهای ما حمله کند.