صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
 «جیک سالیوان»مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه در سخنانی گفت که هنوز به مرحله جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله نرسیده‌ایم و امیدواریم که به این مرحله نرسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه در سخنانی گفت که هنوز به مرحله جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله نرسیده‌ایم و امیدواریم که به این مرحله نرسیم.
 
 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه در سخنانی گفت که واشنگتن متمایل به ایجاد آرامش در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و راه حل مداومی است که اجازه بازگشت ساکنان به این مناطق را می‌دهد.
 
وی در ادامه سخنانش گفت: «با مقامات اسرائیل درباره چگونگی ایجاد راهی برای حصول آرامش با حزب‌الله و بازگشت ساکنان به منازلشان را بررسی کردیم و حداکثر تلاش خود را برای ایجاد آرامش بین حزب‌الله و اسرائیل به کار خواهیم بست».
 
مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: «هنوز به مرحله جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله نرسیده‌ایم و امیدوارم به این مرحله نرسیم».
 
سالیوان افزود: «هز رمان احساس کنیم که آمادگی برای برداشته شدن گام دیگری درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه وجود دارد، این کار را انجام خواهیم داد».
وی ادامه داد: «هنوز در شرایطی قرار نداریم که اجازه دهد پیشنهادی را مطرح کنیم که حماس و اسرائیل هر دو آن را قبول کنند».
 
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «ممکن است که اوضاع طی روزهای آینده تغییر کرده و بتوانیم پیشنهادی را مطرح کنیم که حماس و اسرائیل آن را بپذیرند».
 
سالیوان هشدار داد: «خطر تشدید اوضاع در خاورمیانه واقعی بوده و زمان‌هایی هست که تشدید تنش شدیدتر از سایر زمان‌هاست».