صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تعویق سفر عراقچی به لبنان
تسنیم نوشت طبق شنیده‌های این خبرگزاری، عراقچی، وزیر امورخارجه پس از آغاز به کار در وزارتخارجه با توجه به تحولات منطقه و پیرامون محور مقاومت قصد داشت پیش از عزیمت به نیویورک به لبنان سفر کند که به توصیه دبیرکل حزب الله لبنان این سفر را به تاریخ دیگری موکول کرد. 

انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت
همسر سفیر ایران در بیروت با بیان اینکه عمل جراحی کوچکی روی چشم مجتبی امانی انجام شده، شایعات درباره بینایی وی را تکذیب و تصریح کرد: با انجام تمهدیدات کوچک دیگر، مشکلی وجود ندارد و به زودی سفیر به محل کار خود باز می‌گردند. 

شدیدترین حمله موشکی حزب الله به مواضع اسرائیل
نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در جریان حمله سنگین موشکی مواضع نظامیان اسرائیل را در جولان اشغالی و شمال اسرائیل به آتش کشیدند. رسانه‌های اسرائیل به شلیک حدود ۱۵۰ موشک به سمت میرون و موج جدید حملات موشکی به الجلیل علیا اشاره کردند. این منابع از شلیک ۲۰۰ موشک از لبنان به سمت اسرائیل خبر دادند.

اسرائیل برای نفوذ به پیجرها  ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود
شبکه خبری ای‌بی‌سی به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی گزارش داد اسرائیل در ساخت پیجرهایی که در هفته جاری در لبنان منفجر شدند دست داشته است. ای‌بی‌سی ادعا کرده اسرائیل برای این نوع نفوذ در زنجیره تأمین وسایل ارتباطی مذکور دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود. 

توضیح نماینده طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران
نماینده طالبان که در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران از جا برنخاست و به سرود ملی ایران بی احترامی کرد، عذرخواهی کرد. وی دلیل این اقدام را احترام به سنت و عرف این گروه اعلام کرده و گفت که در کشور خودمان هنگام پخش سرود در جای خود می‌نشینیم و این عرف ماست. نماینده طالبان در کنفرانس تقریب مذاهب اسلامی همچنین گفت که دولت موقت رابطه خوبی با  تهران دارد و خواستار افزایش روابط میان دو کشور شد.

علم‌الهدی: کشف حجاب طرح براندازی است
علم‌الهدی امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که عرصه‌های بی‌دینی همچون کشف حجاب، بندگی خدا را براندازی می‌کند زیرا این طرح دشمن برای براندازی حاکمیت دینی در کشور ما است. 

حمله اسرائیل با دو موشک جلسه فرماندهان رضوان وابسته به حزب‌الله
برخی رسانه ها مدعی ترور یک فرمانده ارشد حزب الله توسط اسرائیل شدند. آکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: هدف حمله هوایی اسرائیل یک فرمانده ارشد نظامی در حزب الله، [ابراهیم عقیل] بوده است. بر اساس خبر الجزیره، بیش از ۲۰ نفر از فرماندهان نیروی رضوان در جلسه هدف قرار گرفته شده حضور داشتند. این رسانه می‌گوید حمله با ۴ موشک انجام شد که منجر به فروریختن ساختمان تا طبقه دوم زیرزمین شد. حمله هوایی محل خودرو‌های ساختمان را هدف قرار داد و با نفوذ به آن به طبقه دوم زیرزمین رسید. بر این اساس  تعدادی از فرماندهان نیروی رضوان در پی حمله هوایی به آن‌ها زخمی شدند، اما سرنوشت ابراهیم عقیل، از فرماندهان حزب_الله، تاکنون نامعلوم است.  

تسنیم: هیچ یک از اعضای سپاه در محل مورد هدف اسرائیل در لبنان نبوده‌اند
خبرگزاری تسنیم نوشت که منابع  مطلع به این خبرگزاری خبر دادند که هیچ یک از اعضای سپاه پاسداران در محل مورد هدف عملیات اسرائیل در لبنان نبوده است. 

ادعای رویترز: ابراهیم عقیل از فرماندهان حزب الله ترور شد
خبرگزاری رویترز به صورت رسمی از ترور ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان در زمان شرکت در جلسه‌ای با حضور برخی از افراد گردان رضوان خبر داد. 

تسنیم: شایعه ترور جانشین فرمانده نیروی قدس کذب است
خبرگزاری تسنیم نوشت که منابع آگاه به این خبرگزاری گفتند که خبرسازی برخی رسانه‌های عبری مبنی بر شهادت محمدرضا فلاح‌زاده جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله تروریستی امروز رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت کذب محض است. 

اظهارات معاون سخنگوی پنتاگون درباره احتمال انتقام ایران در پاسخ به ترور هنیه
معاون سخنگوی پنتاگون گفت: به زعم من در موضع‌گیری نظامی ایران تا کنون هیچ تغییری مشاهده نشده است و ما در حال رصد فعالیت‌های نظامی ایران هستیم.  

شرکت فائزه هاشمی در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران بعد از آزادی از زندان
حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران گفت: خانم فائزه هاشمی بعد از آزادی‌شان از زندان در جلسه شورای مرکزی شرکت کردند که موجب شادمانی و خوشحالی همه اعضای حزب شد. مرعشی درباره بحث و گفت‌گو در خصوص نامه‌ اخیر فائزه هاشمی در جلسه روز گذشته گفت: در جلسه گذشته حزب درباره این موضوع بحث‌هایی صورت گرفت و دیروز هم خانم هاشمی علاقه‌ای نداشتند که گفت‌وگوی بیشتری صورت بگیرد و موضوع را خاتمه‌ یافته دانستند.  

۱۴۰ محکوم زن و ۳۹ محکوم امنیتی مشمول عفو شدند
در آستانه‌ سالروز میلاد پیامبر و امام صادق، رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند. معاون قضایی قوه قضاییه جزئیات عفو رهبری به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را تشریح کرد و گفت: با عفو مقام معظم رهبری مجازات ۵۹ محکوم اعدامی، به حبس تبدیل و ۱۴۰ محکوم زن و ۳۹ محکوم امنیتی نیز مشمول عفو شدند.