صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
پانته آ بهرام بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران ۱۳ اسفند ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. این بانوی هنرمند دانش آموختهٔ مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  • نام:پانته آ
  • نام خانوادگی:بهرام
  • تاریخ تولد:1348/12/13
  • محل تولد:تهران
  • تحصیلات:فارغ التحصیل ادبیات نمایشی
  • پیشه :بازیگری از سال 1366 تاکنون

 

 

بیوگرافی

پانته آ بهرام بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران 13 اسفند 1328 در تهران متولد شد. این بانوی هنرمند دانش آموختهٔ مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه است.

پانته آ بهرام/ عکس از سروش منوچهری

 

پانته آ بهرام یک برادر و یک خواهر به نام رکسانا دارد، پدرش «داوود بهرام» و زنده یاد مادرش «صدیقه محمدتقی بیک» نام دارد.

پدر و مادر پانته آ بهرام/ عکس از پیام ایرایی

 

ازدواج و همسر پانته آ بهرام

درباره ازدواج و همسر خانم پانته آ بهرام اطلاعاتی منتشر نشده است و گویا این بانوی هنرمند مجرد بوده و ازدواج نکرده است.

ورود پانته آ بهرام به دنیای هنر

پانته آ بهرام پس از ورود به مدرسه هنر و ادبیات وارد کار تئاتر شد. او همزمان با تحصیل در دانشگاه در تئاتر های دانشجویی با بازیگران مطرح امروز همچون ریما رامین فر و امیر جعفری شرکت می کرد.

پانته آ بهرام در سال 1366 مقابل دوربین فصل سوم از سریال «آئینه» به کارگردانی غلامحسین لطفی رفت و فعالیت بازیگری خود را به صورت حرفه ای آغاز کرد.

او که در کلاسهای خانم گلاب آدینه نیز دوره های بازیگری را می گذراند به توصیه او در پشت صحنه فیلم ماندگار «هامون» در سال 1368 شرکت کرد. در یکی از پلانها به درخواست داریوش مهرجویی، کارگردان فیلم لباس پوشیده و نقشی بسیار کوتاه ایفا کرد اما به گفته خود برای همین نقش کوتاه، 12 ساعت زمان صرف شد.

این بانوی هنرمند در دهه هفتاد تنها در دو فیلم «زشت و زیبا» و «عینک دودی» نقشهای کوتاهی بر عهده داشت تا اینکه در سال 1381، نقش اصلی فیلم "توکیو بدون توقف" ساخته سعید علام زاده، نقش اصلی را مقابل مهران مدیری ایفا کرد.

گریم پانته آ بهرام در فیلم شنای پروانه