صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

انفجار پیجر‌های حزب الله با حداقل ۱۱ قربانی
رسانه‌ها عصر سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) متعلق به حزب الله در چند منطقه لبنان خبر دادند. در این اتفاق ۱۱ نفر قربانی و ۴ هزار تن زخمی شدند که حال ۴۰۰ نفر وخیم است. در این حادثه سفیر ایران نیز آسیب دید. برخی منابع این حادثه را حمله سایبری و برخی دیگر ان را بمبگذاری دانسته اند. انگشت اتهام به سمت اسرائیل است و رسانه‌ها می‌گویند حزب الله ممکن است با حمله‌ای بزرگ پاسخ دهد.

رویترز: نصرالله در انفجار دستگاه‌های پیجر آسیبی ندیده است
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول ارشد جنبش حزب‌الله لبنان گزارش داد که سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش، در جریان انفجار دستگاه‌های پیجر، هیچ آسیبی ندیده است. 

مجروح شدن سفیر ایران در لبنان در حمله اسرائیل
منابع خبری از مجروحیت مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی حمله گسترده اسرائیل در لبنان و سوریه خبر داده‌اند. در همین حال منابع خبر دادند که جراحت مجتبی امانی سطحی است و او در حال حاضر در بیمارستان تحت نظر است.

پیام پوتین به پزشکیان
«سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در دیدار با پزشکیان با تاکید بر اینکه رئیس جمهور کشورش از وی خواسته این پیام را به مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد که موضع روسیه برای همکاری در مسائل منطقه‌ای با ایران تغییر نکرده است، گفت: آقای پوتین بی‌صبرانه منتظر ملاقات با جنابعالی در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان روسیه است.

مقیمی از ریاست دانشگاه تهران برکنار شد
حکم حسین سیمایی، وزیر علوم، با صدور حکمی، دکتر «سیدحسین حسینی» را به عنوان «سرپرست دانشگاه تهران» منصوب کرد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای جداگانه‌ از خدمات و تلاش‌های «سید محمد مقیمی» در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. 

رسایی: همچنان در موضوع شهادت شهید رئیسی اتهاماتی نسبت به آذربایجان وجود دارد
رسایی در واکنش به برخورد صدا و سیما با مجری برنامه افق تاکید کرد: من می‌گویم اصلاً وظیفه صداوسیما بوده است که به این مجری بگوید جواب آن مجری را بدهد. اینکه شما می آیید یک مجری را به‌خاطر یک حرف درستی که از روی غیرت دینی و غیرت ملی گفته است، برمی‌دارید و منع می‌کنید این چه سیگنالی و چه پیامی به کسانی که در آذربایجان هستند دارد؟ اصلاً یکی از اتهامات آذربایجان همچنان در موضوع شهادت شهید رئیسی وجود دارد. در کمیسیون فرهنگی دیروز این موضوع بحث  قرار شد که به مسئولین سیما تذکر داده شود. 

انتقاد نرجس سلیمانی از کمیسیون بودجه برای حمایتش از زاکانی
دو عضو شورای شهر تهران با انتقاد از کمیسیون بودجه شورا برای حرکت خارج از عرف رد چهار بند تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، گفتند: جوابیه پنج صفحه‌ای از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به تمام درخواست کنندگان تحقیق و تفحص ارسال شده است که این فضا فضای خوبی نیست و دوستانی که این متن را تهیه کردند، می‌توانستند در جلسه برگزار شده پاسخ دهند تا به نامه نگاری منجر نشود. 

شهردار کارآمدی لازم برای مدیریت شهر را ندارد
مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه داستان منتقدین شهردار تهران قصه پر غصه ای است که امروز و دیروز شروع نشده است، گفت: این موضوع ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد هرچند اقدامات اشتباه آقای زاکانی در انتخابات به شورای ششم آسیب زده اما بیش از دو و نیم سال و پس از ۶ ماه از انتصاب ایشان، جمعی از اعضا به این نتیجه رسیدند که شهردار کارآمدی لازم برای مدیریت شهر را ندارد. 

بازگشت تمامی دانشجویان دارای احکام انضباطی به کلاس های درس
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی دانشجویانی که دارای احکام انضباطی هستند در دانشگاه‌های محل تحصیل خود می‌توانند درس خود را شروع کنند. اینطور نیست دانشجویی به دانشگاه‌های دیگر جابجا شوند.

کناره‌گیری ضرغامی از مسئولیت هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان پس از دو هفته
ضرغامی درباره کناره‌گیری خود از این سمت نوشت: حسین دهقان از دوستان دوران دفاع مقدس من است. پیشنهاد هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان را با شروطی پذیرفته بودم. پس از دو هفته، احساس کردم، حفظ و تداوم این دوستی، مهمتر از ادامه‌ این مسئولیت است.

احضار محمد مهاجری به دادستانی
محمد مهاجری در پی انتشار مطلبی درباره به کارگیری ۲۰۰ مشاور برای یک وزیر در دولت سیزدهم، به دادستانی تهران احضار شد.