صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
اتفاقات سریال شکارچی ذهن در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی رخ می‌دهد. «هولدن فورد» (جاناتان گروف) و «بیل تنچ» (هولت مک‌کالانی) دو مأمور اف‌بی‌آی هستند که با همکاری روانشناسی به نام «وندی کار» (آنا تورو) به امید حل پرونده‌های مجهول با قاتلان زنجیره‌ای مصاحبه می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال: شکارچی ذهن- Mindhunter

ژانر: دلهره‌آور، درام، جنایی

سازنده: جو پنهال

بر پایه: کتاب «شکارچی ذهن: در درون واحد جنایی زبده‌ی اف‌بی‌آی» اثر جان ادوارد داگلاس و مارک اولشاکر

کارگردان: دیوید فینچر

محصول کشور: ایالات متحده

زبان اصلی: انگلیسی

تعداد فصل‌ها: ۲ فصل

تعداد قسمت‌ها:  ۱۹

امتیاز سریال در (IMDb): ۸،۶

 

بازیگران: جاناتان گروف، هولت مک‌کالانی، هانا گراس، آنا تورو، کاتر اسمیت

درباره سریال

در اینکه قاتلان زنجیره‌ای شخصیت‌های جذابی هستند شکی نیست، اما درک اعمال شریرانه‌ای که انجام داده‌اند بسیار دشوار است. آن‌ها مرتکب کارهایی شده‌اند که هیچ‌ فرد عاقلی حتی به آن فکر نمی‌کند. شاید ناتوانی در درک چرایی و چگونگی کارهایی این افراد بخشی از جذابیت آن‌ها باشد.

 

سریال شکارچی ذهن به فعل‌ و انفعالاتی که در واحد علوم رفتاری اداره تحقیقات فدرال یا همان اف‌بی‌آی رخ می‌دهد پرداخته است. دو مأمور زبده این واحد به همراه یک روانشناس به دنبال پیدا کردن الگوهای مشخص رفتاری برای شناسایی و طبقه‌بندی مجرمان هستند.

اما این مأموران قبل از هر چیز باید ثابت کنند ایده‌هایش ارزش بودجه اف‌بی‌آی را دارد و به همین خاطر باید به زندان‌ها بروند و با قاتل‌های زنجیره‌ای مصاحبه کنند. شکارچی ذهن در هر کدام از قسمت‌های حدودا یک ساعته‌اش بینندگان را با شخصیت‌های پرابهام و ترسناکی مجذوب خود کرده است.

شکارچی ذهن بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شد

 

 

شخصیت «هولدن فورد» در شکارچی ذهن بر اساس شخصیت «جان ادوارد داگلاس»، مامور سابق اف‌بی‌آی ساخته شده است. داگلاس کتابی به نام «شکارچی ذهن» نیز نوشته بود که تمام وقایع سریال نیز بر اساس این کتاب غیرداستانی است. این دو شخصیت اصلی دیگر، «بیل تنچ» و «وندی کار» نیز بر اساس افراد واقعی ساخته‌ شده‌اند.

 

و البته قاتل‌های زنجیره‌ای که در سریال می‌بینیم همه قاتلان واقعی هستند که روزگاری لرزه بر اندام‌ها می‌انداختند. بنابراین وقتی فورد و تنچ را در حال مصاحبه با این قاتلان می‌بینید باید توجه داشته باشید که تمام دیالوگ‌ها از مصاحبه‌های واقعی گرفته شدند.