صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۷ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
عارف: از الان مشخص است که زمستان با ناترازی گاز روبه‌رو خواهیم شد؛ بعد از آن هم در تابستان ناترازی برق خواهیم داشت
عارف گفت: از الان مشخص است که زمستان با ناترازی گاز روبه‌رو خواهیم شد. بعد از آن هم در تابستان ناترازی برق خواهیم داشت
 
اظهارات پزشکیان درباره FATF، برجام، گشت ارشاد و فیلترینگ
رئیس‌جمهور در واکنش به یک خبرنگار که به حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها اشاره کرد گفت: قرار نبود ادامه دهند، پیگیری می‌کنم.وی همچنین گفت: اگر بتوانیم FATF و برجام را حل کنیم و روابط‌مان را با دنیا  اصلاح کنیم، می‌توانیم به اهداف چشم‌انداز برسیم. برای رفع تحریم ها و FAFT نامه به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهم زد.
 
پیام پزشکیان به امریکا درباره صدور انقلاب
رئیس جمهور  در بخشی از اظهارات خود درباره اینکه پیامتان به  دولتمردان آمریکا چیست گفت: پیام صریح ما برای دولتمردان آمریکا این است که به حقوق مردم ما احترام بگذارند و برای کشور ما توطئه نچینند.  وی افزود: ما نه در فکر کشورگشایی و نه در فکر صدور انقلابمان به جایی هستیم.
 
اعلام آمادگی عراقچی برای مذاکرات در خصوص برجام در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل
عباس عراقچی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره احتمال آغاز گفتگوها در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای مذاکرات در خصوص برجام آمادگی داریم؛ انجام این گفتگوها بستگی به این دارد که شرایط چگونه فراهم شود.
 
قیمت شیر ۲۰ درصد افزایش یافت
افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر در جلسه ستاد تنظیم بازار تصویب شد.
 
ماهانه معادل تعداد شهدای جنگ غزه، سقط جنین در کشور رخ می‌دهد
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم ماجرای سقط جنین را با جنگ غزه مقایسه کنیم باید بدانیم هر یک ماه یکبار معادل تعداد شهدای جنگ غزه، سقط جنین در کشور رخ می‌دهد.
 
نظرسنجی عجیب صداوسیما: آیا وفاق ملی با افراد و گروه‌هایی که سابقه مجرمیت و اقدام علیه منافع ملی دارند، امکان پذیر است؟
صداوسیما پس از نشست خبری رئیس جمهور در نظر سنجی عجیبی از مخاطبان خود پرسید: آیا وفاق ملی با افراد و گروه‌هایی که سابقه مجرمیت و اقدام علیه منافع ملی دارند، امکان پذیر است؟
 
مدیرکل آژانس: به زودی به تهران سفر می‌کنم
گروسی دوشنبه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد اهمیت حفظ تعامل با یکدیگر توافق کردیم. وی افزود: به زودی برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهم کرد.
 
ضرب‌الاجل یک هفته‌ای رئیس دانشگاه تهران برای تجدیدنظر احکام انضباطی دانشجویان
رئیس دانشگاه تهران به معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دستور داد که ظرف یک هفته آینده در احکام انضباطی که طی سه سال گذشته به دلایل مختلف برای معدود دانشجویان این دانشگاه صادر شده است، تجدید نظر کند.
 
وزیر بهداشت دستور توقف احکام تمام دانشجویان علوم پزشکی که در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعلیق شده اند را صادر کرد
 محمد رضا ظفرقندی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در دستوری به رئیس دانشگاه های علوم پزشکی توقف احکام تمام دانشجویانی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳ تعلیق شده اند را صادر کرد.
 
واکنش پزشکیان به موضوع رفع حصر کروبی و موسوی
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پایان نخستین نشست دو ساعته خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی، امروز - دوشنبه، ۲۶ شهریور - در پاسخ به پرسشی درباره رفع حصر، گفت: مشکل آقای کروبی حل است برای آن دیگری هم داریم کار می‌کنیم ولی دیگر نباید با نظام درافتاد.