صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
در میانهٔ سال‌های جنگ و در اوج بمباران‌های تهران، روزگار با بیم و ترس می‌گذرد. اما عشق و دل‌دادگی و زندگی و امید، هراس ملموس مرگ را به فراموشی می‌سپارد؛ رفتگان در کلماتِ زندگان تکرار می‌شوند. مرگ، سؤال مطلق است و عشق، ابهام مکرر. «بمب؛ یک عاشقانه» با کورسوی امیدبخش زندگی کار دارد نه با سیاهی مطلق مرگ.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم: بمب؛ یک عاشقانه

ژانر: درام، جنگ

سال انتشار: 1397

کارگردان: پیمان معادی

تهیه کننده: احسان رسول اف

بر پایه: طرحی از مانی حقیقی

امتیاز (imdb): 6.5 از 10

 

 

بازیگران: 

لیلا حاتمی
پیمان معادی
سیامک انصاری
حبیب رضایی
سیامک صفری
بهادر مالکی
صبا گرگین پور
محمود کلاری
ارشیا عبداللهی
نیوشا جهانی
صدر علیمحمدی

 

خلاصه فیلم

فیلم بمب یک عاشقانه روایت گر زندگی زوجی (پیمان معادی و لیلا حاتمی) است که مشکلاتی در زندگی زناشویی خود دارند و آن مشکلات تا حدی هستند که زوج قصه ما در حتی هنگام بمباران به زیرزمین مجتمع مسکونی شان پناه نمی برند و فقط در اتاق هایی جداگانه به سر می برند تا بمباران تمام شود و از طرفی دیگر بیان گر عشقی میان دختر و پسر نوجوانی به نام سعید و سمانه است که در هنگام بمب باران تهران و در زمان پناه گیری خانواده ها در زیر زمین در زیرزمین با هم آشنا می شوند.

 

درباره فیلم

یکی از نقاط قوت فیلم که بسیار نیز مشهود است علاوه بر داستان عاشقانه، لوکیشن ها و سکانس هایی است که در مدرسه آن دوران شاهد هستیم که برای ما یادآور سال های دهه 60 و 61 است و اوج زمان جنگ و دیوارنویسی دیوارهای مدرسه نشان می دهد و به نوعی برای بیننده یادآور خاطرات دوران هر چند سخت جنگ است و باعث حس همذات پنداری بیشتر بیننده با فیلم و وقایع و شخصیت ها می شود.

از دیگر نکات مثبت فیلم کارگردانی قوی آن و نمایش تمام صحنه ها با جزییات کامل است و دیگری موسیقی فیلم است که اثر موسیقی دان معروف النی کاریندرو است که این موسیقی چه در دل صحنه هایی از فیلم که دیالوگی ندارند و چه صحنه هایی که دیالوگ دارند و یا بیشتر هیجانی هستند به زیبایی نشسته است و فیلم را از حالت کسالت بار خارج کرده است.

در کل اگر بخواهیم اصلی ترین نقطه ی قوت فیلم را بیان کنیم می توان به تلخ و شیرینی در دهه ی 60 اشاره کرد که عاری از بزرگنمایی های مرسوم و گاف های آنچنانی است و تصویر آن به شکل باور پذیر است.

 

سخن نهایی

در پایان می توان گفت فیلم بمب، یک عاشقانه فیلمی از نوستالوژی های ما در دوران تحصیل آن هم در برهه ای حساس در کشور است که با چاشنی عشق در هم آمیخته شده است و در عین حال فیلمی هم عاطفی هم خانوادگی هم فرهنگی و اجتماعی که کسانی که اوایل انقلاب و دوران جنگ را تجربه کرده اند از آن بیشتر لذت خواهند برد، فیلمی که علی رغم ضعف هایش تماشای آن به همه توصیه می شود.