صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
کارآگاهان، فردی کلاهبردار را که با معرفی خود تحت عنوان مسئول عالی رتبه در دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی توانسته بود از شهروندان 50 میلیارد ریال اخاذی کند، شناسایی و دستگیر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرهنگ عبداله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا اظهار داشت: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان بلافاصله کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پیگیری این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی تحت عنوان مشتری به شکات مراجعه و خود را مسئول عالی رتبه در دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی معرفی و مدعی شده تعدادی فیش آپارتمان و حواله خودروهای وارداتی که به نام خودش است، در اختیار دارد که به علت عدم توانایی در تکمیل موجودی، حاضر به واگذاری این حواله‌ها است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در ادامه متهم با جعل تعدادی فرم واگذاری، فیش بانکی، سربرگ و…. از تعداد کثیری شهروند به مبلغ 50 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

وی تصریح کرد: بلافاصله با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در حالیکه متهم تغییر چهره داده بود توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا اعزام و از آن طریق روانه زندان شد.