صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۰۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
محسن زنگنه، نماینده مجلس تأکید کرد: هرسال اول مجلس این مشکل را داریم که افراد طرحی را ثبت کردند و می‌خواهند براساس اعلام آیین‌نامه اعلام وصول شود. به جهت شرایط مجلس در ماه‌های آغازین این امکان وجود ندارد. موضوعی که آقای عثمانی مطرح کردند به کمیسیون فرهنگی ارتباط دارد و کمیسیون فرهنگی اصلا هنوز شکل نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرهیختگان: محسن زنگنه نائب رئیس کمیسیون آیین‌نامه مجلس، درباره اظهارات عثمانی درباره تصویب نشدن دوفوریتی طرح فیلترینگ گفت: وقتی که مجلس تشکیل می‌شود در همان روزهای اول، خیلی از نماینده‌ها به یک دلیل می‌خواهند که زنبیل بگذارند و یک طرح دو فوریتی و یک طرح عادی را سریع ثبت می‌کنند و یک صفی تشکیل می‌شود. در طرح‌های دوفوریتی هم درست است که قانون آیین‌نامه می‌گوید، بعد از اعلام وصول، در یک مدت زمانی هیئت رئیسه باید آن را اعلام وصول کند و در دستور قرار گیرد اما به جهت اینکه کمیسیون‌ها هنوز تشکیل نشده و تازه این هفته جلسه اولیه کمیسیون‌ها بود. وقتی طرح دوفوریتی مصوب می‌شود، بلافاصله در یک فاصله زمانی کم، باید آن طرح به کمیسیون مربوطه ابلاغ شود و کمیسیون هم در فاصله زمانی محدود که در آیین‌نامه آمده طرح را بررسی کند و به صحن برگرداند. 

زنگنه افزود: این در صورتی است که طرح دوفوریتی رای بیاورد. اما مسئله این است که مجلس هنوز به طور کامل شکل نگرفته است. مخصوصا زمانی که بحث کمیسیون‌ها بود و  تعیین کمیسیون‌ نماینده‌ها، مقداری طول کشید. لذا طبیعی است. 

نماینده مجلس تأکید کرد: هرسال اول مجلس این مشکل را داریم که افراد طرحی را ثبت کردند و می‌خواهند براساس اعلام آیین‌نامه اعلام وصول شود. به جهت شرایط مجلس در ماه‌های آغازین این امکان وجود ندارد. موضوعی که آقای عثمانی مطرح کردند به کمیسیون فرهنگی ارتباط دارد و کمیسیون فرهنگی اصلا هنوز شکل نگرفته است. 

او ادامه داد: فرض کنید این دوفوریتی امروز مصوب می‌شود، اتفاقی نمی‌افتاد این طرح باید به کمیسیون فرهنگی می‌رفت که هنوز اصلا شکل نگرفته است، بنابراین در این موضوع مقداری بی‌انصافی شد.