صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۹۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۷ - ۱۶ تير ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران
با اعلام پایان شمارش تعرفه‌ها در تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور، مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا، به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران برگزیده شد.  محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: مجموع آرای داخل و خارج ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی است که آرای کاندیداها به شرح زیر است: مسعود پزشکیان حائز ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، سعید جلیلی حائز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای.

توییت آذری جهرمی پس از خبر غیر رسمی پیروزی پزشکیان
 آذری جهرمی پس از خبر غیر رسمی پیروزی پزشکیان توئیتی منتشر کرد. وی با انتشار عکسی نوشت: «یادمان نرود ما ملت امام حسینیم.» 

تماس از دفتر مخبر با رئيس جبهه اصلاحات برای پیگیری تخلفات انتخاباتی
آذر منصوری، رئيس جبهه اصلاحات نوشت: دقایقی پیش از دفتر آقای مخبر با بنده تماس گرفتند و خواستند که اگر تخلفی اتفاق افتاده به اطلاع ایشان برسانم. ضمن تشکر از پیگیری ایشان مواردی را منتقل کردم. 

حاج علی اکبری: در مناظره‌ها نسبت به شهید عزیز ما بی‌مهری صورت گرفت
حاج علی اکبری، خطیب جمعه تهران گفت: مردم ما هم در جریان تشییع حماسه آفریدند و در کمتر از ۵۰ روز براساس قانون، کشور آماده شد برای اینکه رئیس جمهور جدید را انتخاب کند الگوی شهید رئیسی برای مسیر پیش رو سرمایه ارزشمندی است که امیدواریم مورد نظر کارگزاران در دستگاه اجرایی کشور باشد. این روزها گاهی در مناظره‌ها یا جلسات از طرف برخی کاندیداها جفا شد و سیاه‌نمایی‌هایی انجام شد و نسبت به شهید عزیز ما بی‌مهری صورت گرفت. ملت ما قدر شناس این خادم شهید جمهوری خواهد بود. 

علیمی: نمی‌خواهم به کسی رای دهم که در برابر انتقادم روضه‌ام را تعطیل کند
حمیدرضا علیمی، مداح ممنوع الروضه در توئیتی نوشت: «میخوام به کسی رای بدم که در برابر عملی نشدن وعده هاش بتونم هم اظهار نظر کنم و هم بقول شما غر بزنم! نمیخوام به تفکری رای بدم که برای انتقاد و اعتراض، روضه رو تعطیل کنه و بخاطر همفکر نبودن با جریان فکریش تهمت ضدانقلاب بودن بهم بزنه...» 

زیبا کلام رای داد
صادق زیباکلام پس از انداخت رای خود به صندوق گفت: مسیر پیشرفت و توسعه سیاسی فقط و فقط از کانال صندوق رای است. زیباکلام که زندانی است برای چند روز به مرخصی آمده.

افت دوباره سرعت اینترنت در روز انتخابات
تعدادی از مخاطبان «انتخاب» می‌گویند سرعت اینترنت بار دیگر با افت سرعت مواجه شده است. در دور اول انتخابات ریاست جموری نیز مردم از افت سرعت اینترنت گله داشتند. 

موافقت چارلز با استعفای سوناک؛ استارمر نخست وزیر انگلیس شد
«کر استارمر» رهبر حزب کارگر پس از منصوب‌شدن توسط «چارلز سوم» پادشاه انگلیس به‌عنوان مامور تشکیل کابینه، رسما پنجاه و هشتمین نخست وزیر این کشور شد. «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس امروز در سخنرانی خود اعلام کرد که از سمتش به عنوان رهبر حزب محافظه کار استعفا می‌دهد، اما تا وقتی که رهبر حزب کارگر به عنوان نخست‌وزیر زمام امور انگلیس را به دست بگیرد، در راس دولت باقی می‌ماند. 

مولوی عبدالحمید: ملت ایران خودشان می‌دانند [در انتخابات] چه کار کنند
جلال جلالی زاده، نماینده پیشین سنندج نوشت: «مولانا عبدالحمید در نماز جمعه امروز: ملت ایران امروز به بیداری رسیده و بهترین چیز برای یک ملت بیداری است، خودشان می‌دانند [در انتخابات]چکار کنند.» 

مهدی کروبی رأی خود را به صندوق انداخت
مهدی کروبی پس از شرکت در انتخابات گفت آنگونه که مطلع شدم میزان رای در مرحله دوم خیلی بهتر از مرحله اول بوده است که لازم هست از مردم تشکر کنم