صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۹۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پزشکیان: همین «بگم‌ها» مارا به اینجا رسانده 
پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به طرح مطالبه از سوی یکی از افراد حاضر در سالن که از پزشکیان خواست در مناظره‌های تلویزیونی پاسخ محکمی به رقبای خود بدهد، با تاکید بر اینکه برای اینکه مملکت بتواند جلو برود در ابتدا باید اختلافات و تنش‌ها را کم کنیم، عنوان کرد: من می‌توانم جلوی برادرانی که حرف‌های گاهاً غیر منطقی و غیر اصولی می‌زنند، جواب دهم؛ من می‌توانم پرونده‌های آنها را دربیاورم چون خیلی از آنها بیخود بالا آمده‌اند؛ این پرونده‌ها را هم من نداشتم بلکه آوردند دادند ولی خوب نیست که آدم در صدا و سیما بیاید و بگوید که «بگم؟» همین «بگم‌ها» مارا به اینجا رسانده است. 

پزشکیان: بس کنید، زندگی را بر مردم حرام کرده‌اید
پزشکیان خطاب به ایزدی کارشناس نزدیک به جلیلی گفت: شما اگر ادعای حل مشکلات مردم را با وجود تحریم‌ها دارید، باید گردنتان را بگذارید و مشکلات مردم را حل کنید. اگر می‌خواهیم در تحریم بمانیم، یعنی مردم را به فلاکت بکشانیم. معلوم نیست چقدر در وسط تحریم ها، پول خورده می‌شود. اگر می خواهید مردم زیر تحریم بمیرند، همین سیاست فعلی را دنبال کنید. نفت ایران را به نظامیان چین می فروشند، به قیمت پایین.  برخی از آقازاده ها، این زندگی اشرافی را از همین بخور بخور های تحریم  تهیه کرده‌اند.

سخنان طوفانی ظریف در تلویزیون
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اسبق در برنامه میزگرد سیاست خارجی که به عنوان مشاور مسعود پزشکیان حاضر شده بود، در این برنامه خطاب به فواد ایزدی گفت: تحریم را با عدد نمی‌شمرند؛ وقتی گفتند ۸۰۰ تحریم قبل از برجام به ۱۵۰۰ تحریم بعد از برجام تبدیل شد، دوتای آن خودم من بودم. شمردن تحریم با عدد، آدرس غلط دادن به مردم است. بایدن قرار بود به برجام برگردد؛ نگذارید بگوییم در آن شش ماه تلخ چه گذشت. ترور شهید فخری زاده توسط اسراییل و تصویب قانون اقدام راهبردی در مجلس مانع از بازگشت بایدن به برجام شد. معجزه هزاره سوم و جلیلی، جز تحریم برای کشور نیاوردند. بایدن وقتی امد پیچ را شل کرد و باعث شد اقایان نفت بفروشند؛ بگذارید ترامپ بیاید تا ببینید.

قالیباف از ارائه لیست اموالش و دارای هایش طفره رفت
مجری پرسید که آیا مایل هستید شفاف‌تر راجع به دارایی هایتان اعم از خانه و ویلا و باغ توضیح دهید؛ قالیباف در پاسخ گفت: من همه چیز و لیست را اعلام کردم. مجری دوباره پرسید که آیا نمی‌خواهید این لیست اموال را اینجا بگویید؟ قالیباف گفت: گفته ام دیگر؛ در همه سایت‌ها هست. وقت ۱۵ دقیقه ما را نگیرید. 

توضیحات دختر قالیباف درباره ماجرای سیسمونی
مریم قالیباف دختر قالیباف درباره جنجال خرید سیسمونی گفت: حرف‌هایی که درباره ما زده شد حاشیه نبود دروغ بود؛ دروغ‌هایی که کام ما را تلخ کرد. او گفت: من برای مسافرت به ترکیه رفته بودم نه برای خرید. این سبک دروغ‌ها خیلی مخاطب دارند. شاید در هیچ حوزه‌ای نتوانستند به پدرم حرف‌هایی بزنند که این‌طور مشتری داشته باشد، پس به خانواده‌اش حمله کردند.

واکنش قالیباف به اظهارات ظریف
محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در گفتگوی ویژه خبری در واکنش به صحبت‌های محمدجواد ظریف گفت: چندین سال است که در این باره بحث می‌کنیم، به نظر من همین اقدام راهبری که می‌گویند مانع این کار است درست نیست. مگر رهبری نگفتند قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد؟ پس چرا می‌گوییم این اقدام مانع از توافق بود.

رئیس ستاد پزشکیان: قالیباف جدی‌ترین رقیب پزشکیان است
رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت: جدی‌ترین رقیب آقای پزشکیان در بین رقبای اصولگرا آقای قالیباف است، ایشان در بین ۵ کاندیداهای اصولگرایان رتبه اول را در نظرسنجی‌ها دارد و منتظریم ببینیم تا پایان انتخابات چه کسانی در رقابت می‌مانند. 

وعده جدید زاکانی: قیمت بنزین را از ۳۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان اصلاح می‌کنم
 زاکانی بعد از وعده تحویل اقلام خوراکی به درب خانه‌ها گفت: قیمت بنزین را از ۳۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان اصلاح می‌کنم. وی گفت: طرحی برای حوزه انرژی خانوار داریم که هم برق، گاز و بنزین را شامل می‌شود و هم قیمت‌ها تغییری نمیکند. حتی قیمت بنزین از ۳۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان بر می‌گردد. 

آذری جهرمی: پای کار آقای دکتر مسعود پزشکیان ایستاده ایم
آذری جهرمی با بیان اینکه به شایعات توجه نکنید گفت که پای کار آقای دکتر مسعود پزشکیان ایستاده ایم، محکم و بدون تردید. 

حسین انتظامی: کاش قانون انتخابات اجازه انصراف به نامزد‌های تایید شده نمی‌داد
حسین انتظامی گفت:‌ کاش قانون انتخابات به شکلی بود که اجازه انصراف به نامزدهای تایید شده نمی داد.اینگونه بساط نامزد‌های پوششی که دستمزد‌های خوبی هم می‌گیرند، جمع می‌شد