صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۹۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
همزمان با فشار‌های فزاینده درون حزبی بر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل حمایت مطلق او از اسرائیل، ۳ مقام آمریکایی از موافقت دو عضو ارشد حزب دموکرات در کنگره با حمایت از بسته تسلیحاتی بزرگ برای اسرائیل خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: همزمان با فشار‌های فزاینده درون حزبی بر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل حمایت مطلق او از اسرائیل، ۳ مقام آمریکایی از موافقت دو عضو ارشد حزب دموکرات در کنگره با حمایت از بسته تسلیحاتی بزرگ برای اسرائیل خبر دادند.

به نوشته «واشینگتن پست»، گریکوری میکس و سناتور بن کاردین در پی فشار دولت بایدن و بعد از بروز تاخیر در فروش این بسته تسلیحاتی به مدت چند ماه، با این توافق تسلیحاتی موافقت کردند.

این بسته تسلیحاتی، فروش ۵۰ جنگنده «اف-۱۵» به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد دلار را شامل می‌شود.

اریک هریس، مدیر ارتباطات کمیته روابط خارجی سنا، به این روزنامه گفت: «همه مسائل و نگرانی‌های کاردین، رئیس کمیته از طریق رایزنی‌های مداوم ما با دولت برطرف شد و به همین دلیل او احساس کرد که مناسب است اجازه پیش رفتن در این موضوع را بدهد».

میکس نیز توضیح داد که در تماس تنگاتنگ با کاخ سفید است و از آن‌ها می‌خواهد تا اسرائیل را در مورد تلاش‌های بشردوستانه و ممانعت از خسارات جانی غیرنظامیان غزه، زیر فشار بگذارند.

«واشینگتن پست» به نقل از میکس نوشت که جنگنده‌های «اف-۱۵» چند سال بعد به اسرائیل تحویل داده خواهند شد.

دولت بایدن ماه گذشته، کنگره را از بسته تسلیحاتی اختصاص داده شده به اسرائیل به ارزش یک میلیارد دلار مطلع کرد.