صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۸۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
خرس (انگلیسی: The Bear) مجموعه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی است که توسط کریستوفر استورر ساخته شده‌است. جرمی آلن وایت نقش سرآشپز جوان برندهٔ جایزه را ایفا می‌کند که به زادگاهش شیکاگو بازمی‌گردد تا آشپزخانهٔ به هم ریختهٔ ساندویچ فروشی برادر متوفی خود را مدیریت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : خرس- The Bear

سازنده : کریستوفر استورر

سال انتشار : 2022

ژانر : کمدی، درام

امتیاز (imdb) : 8.6

کشور سازنده: ایلات متحده آمریکا

تعداد فصل ها : 2 

تعداد قسمت ها : 18

 

بازیگران:  جرمی آلن وایت، ابن ماس-بچراک، آیو ادبیری، لیونل بویس، لیزا کلمب-زایاس، ابی الیوت و متی متیسون

 

خرس (انگلیسی: The Bear) مجموعه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی است که توسط کریستوفر استورر ساخته شده‌است. جرمی آلن وایت نقش سرآشپز جوان برندهٔ جایزه را ایفا می‌کند که به زادگاهش شیکاگو بازمی‌گردد تا آشپزخانهٔ به هم ریختهٔ ساندویچ فروشی برادر متوفی خود را مدیریت کند.

کریستوفر استورر در سریال خرس، ما را به درون دنیای آشفته و هر لحظه رو به ویرانی یک رستوران کوچک نابسامان به نام The Beef در شیکاگو می‌برد که در آن ساندویچ‌های گوشت و برخی غذاهای ایتالیایی-آمریکایی طبخ می‌شود

عنصر اساسی‌ای که در شکل‌گیری جهان ویژه The Bear نقشه داشته، فیلمنامه دقیق، ریزبافت و متقاعدکننده آن است.

استورر موفق می‌شود فضای یک آشپزخانه را با همه آشفتگی‌ها، تنش‌ها و استرس‌هایش به شکل ملموسی به تصویر بکشد. او و همکاران فیلمنامه‌نویسش در تصمیمی جسورانه هر شاخ و برگ داستانی اضافه‌ای که می‌توانست به این اتمسفر ویژه و واقع‌گرایانه لطمه بزند را کنار گذاشته‌اند.

مشاهده شخصیت‌هایی که در این آشپزخانه دردسرآفرین کوچک دور هم می‌چرخند، به یک‌دیگر کنایه می‌زنند، با هم جروبحث می‌کنند، سر یک‌دیگر فریاد می‌کشند، همدیگر را تحسین می‌کنند، به ایده‌های یک‌دیگر احترام می‌گذراند و سعی می‌کنند چالش‌های جدید را بپذیرند، جذاب و دوست‌داشتنی است.

The Bear سریالی است که با حساسیتی موشکافانه درباره انسان‌ها صحبت می‌کند. درباره ما و آدم‌هایی که می‌توانیم آن‌ها را در اطراف خودمان ببینیم

آن‌ها به معنای واقعی کلمه یک تیم یا خانواده دردسرساز و ناسازگارند که تلاش دارند به یک هارمونی سازنده برسند و این تعادل و هارمونی به‌دست نمی‌آید مگر اینکه گاهی همه چیز و حتی خود را زیر سؤال ببرند. اینکه با درد‌ها و رنج‌ها و ترس‌های خود رو‌به‌رو شوند و هر زمان برای چالش‌های جدید و ایده‌های تازه آماده باشند. و این همان چیزی است که به همه این جدل‌ها و درگیری‌ها، سوختن‌ها و فریاد زدن‌ها، گریه کردن‌ها و خندیدن‌ها، خوشی‌ها و غم‌ها، صمیمیت‌ها و کدروت‌ها، معنا می‌بخشد و مگر این چیزی غیر از زندگی است! در جایی از سریال کاراکتر ریچی، در جواب سؤال کارمن درباره اینکه به ترس از یک اتفاق خوب به‌خاطر اینکه بعدش شاید اتفاق بدی رخ بدهد چه می‌گویند، به «زندگی» اشاره می‌کند. بله، The Bear سریالی است که با حساسیتی موشکافانه درباره انسان‌ها صحبت می‌کند. درباره ما و آدم‌هایی که می‌توانیم آن‌ها را در اطراف خودمان ببینیم.

 

 

خرس در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ از شبکه هولو آغاز به پخش کرد. این مجموعه مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌است، خصوصاً بابت کارگردانی و نقش‌آفرینی بازیگرانش. در ژوئیهٔ ۲۰۲۲، این مجموعه برای فصل دوم تمدید شد، که در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ پخش شد و شامل ۱۰ قسمت بود. این سریال در جشنواره جوایز امی در سال ۲۰۲۴ به عنوان بهترین سریال کاندید و برنده شد.