صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۸۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
«هیئت رادیو و تلویزیون اسرائیل» به نقل از برخی منابع خبر داد که آمریکا در تلاش است پس از برقراری آتش‌بس و تبادل گروگان‌ها و زندانیان بین اسرائیل و حماس در غزه، به توافقی مشابه با لبنان دست پیدا کند. مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، رهبری تلاش‌های میانجی‌گرانه واشنگتن را بر عهده دارد. بر اساس این گزارش، هدف برنز ایجاد آتش‌بس بلندمدت در غزه و لبنان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: «هیئت رادیو و تلویزیون اسرائیل» به نقل از برخی منابع خبر داد که آمریکا در تلاش است پس از برقراری آتش‌بس و تبادل گروگان‌ها و زندانیان بین اسرائیل و حماس در غزه، به توافقی مشابه با لبنان دست پیدا کند.
 
نقش ویلیام برنز
 
مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، رهبری تلاش‌های میانجی‌گرانه واشنگتن را بر عهده دارد. بر اساس این گزارش، هدف برنز ایجاد آتش‌بس بلندمدت در غزه و لبنان است.
 
از هشتم اکتبر، یک روز پس از آغاز جنگ در غزه، مرزهای لبنان و اسرائیل شاهد درگیری‌ روزانه بوده است. این درگیری‌ها منجر به کشته شدن بیش از 413 نفر در لبنان، از جمله 265 عضو مسلح حزب‌الله و 79 غیرنظامی شده است. در اسرائیل نیز 14 نظامی و 10 غیرنظامی کشته شده‌اند و ده‌ها هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.