صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۸۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسدالله کارگرگلشن آبادی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، در گفت‌وگو با «انتخاب»:
اسدالله کارگرگلشن آبادی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبز تهران، درباره ادعا کیفیت پایین میوه‌های میادین گفت: وقتی کیفیت پایین باشد، مسلماً قیمت‌ها کم به نظر می‌رسد. قیمت منصفانه زمانی است که کیفیت خوب باشد. قیمت پایین کیفیت را به شدت کاهش می‌دهد و به معنای ارزانی خوب نیست. کیفیت میوه در میادین اینگونه است که چندین مدل میوه را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارائه میوه در میادین شهرداری با کیفیت‌های مختلفی جریان دارد اما کیفیت پایین بخش قابل توجهی از این میوه‌ها، توجه شهروندان را به خود جلب کرده است. در این فصل نگرانی افزایش قیمت میوه نیز وجود دارد. از جمله میوه‌های تابستانی و بهاری که با قیمت‌های نجومی در بازار یافت می‌شوند.

اسدالله کارگرگلشن آبادی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، درباره ادعا کیفیت پایین میوه‌های میادین به «انتخاب» گفت: وقتی کیفیت پایین باشد، مسلماً قیمت‌ها کم به نظر می‌رسد. قیمت منصفانه زمانی است که کیفیت خوب باشد. قیمت پایین کیفیت را به شدت کاهش می‌دهد و به معنای ارزانی خوب نیست. کیفیت میوه در میادین اینگونه است که چندین مدل میوه را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند.

وی در ادامه درباره نوسانات قیمتی میوه در یک ماه پیش رو بیان کرد: میوه فروش‌ها به زمان فعلی سیابهار می‌گویند. یعنی میوه زمستان تمام نشده و همان میوه‌ها را ارائه می‌کنیم. از این به بعد قیمت‌ها در تمامی میوه‌ها رو به کاهش می‌رود. بخش عمده میوه‌ها از جنوب هم به پایان است. کرج و ورامین و شهریار هم میوه‌هایشان به دست می‌رسد و هزینه حمل و نقل کمتری دارند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبز تهران درباره قیمت بالا برخی میوه‌ها اظهار داشت: میوه‌های مجلسی به مرور به انبوه می‌رسند و کاهش قیمت می‌گیرند. ماه گذشته گوجه سبز با کیفیت پایین اما گران فروخته می‌شد. در هفته اخیر 80 درصد کاهش قیمت داشت. الان قیمت گوجه سبز از 100 تومان تا 300 است اما هفته‌های پیش 1 میلیون و دویست هزار تومان بود. خوشبختانه الان کمبودی نداریم به انبوه شدن می‌رسیم.

کارگر درباره قیمت‌گذاری میوه گفت: قیمت‌گذاری میوه در هر فصل بر مبنای فاکتور خرید است. فروشندگان خرد هر مقداری که خرید کنند، حدوداً با 8.5 درصد سود، میوه را ارائه می‌کنند. این 8.5 درصد شامل کارگر و دورریز هم می‌شود.