صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۷۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: علوم انسانی موجود که از غرب آمده مبانی دارد که با مبانی ما متفاوت است. ما باید علوم انسانی غربی را نقد کنیم و به علوم انسانی غیر تقلیدی برسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: اگر معلم خوبی داشته باشیم، آموزش و پرورش خوبی هم خواهیم داشت و در ادامه اگر مسئله‌ای باقی بماند، به دست معلمان خوب برطرف می‌شود.

«غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مورد همکاری با آموزش و پرورش اظهار کرد: فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی دارد که با وزارت آموزش و پرورش همکاری دارد و این همکاری از منظر افزایش کیفیت آموزش زبان فارسی است. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: تحقیقاتی هم برای افزایش کیفیت آموزش زبان فارسی انجام می‌دهیم که در همکاری با یکدیگر پیش می‌رود. از نظر دانش زبان فارسی در آموزش و پرورش مشکلاتی داریم که کم هم نیست، اما تلاش می‌شود که در راستای برطرف کردن این مشکلات به آموزش و پرورش کمک کنیم. 

وی اضافه کرد: امروز گرفتاری اصلی آموزش و پرورش تربیت معلم است. اگر معلم خوبی داشته باشیم، آموزش و پرورش خوبی هم خواهیم داشت و در ادامه اگر مسئله‌ای باقی بماند، به دست معلمان خوب برطرف می‌شود. 

حدادعادل در ادامه تاکید کرد: محتوایی که در کتب درسی وجود دارد، هر آنچه که باشد، به هر حال معلمان آن را تالیف و تدریس می‌کنند. در واقع محتوای کتب درسی ما آنقدر چالش نیست که داشتن معلم قوی و خوب امروز مهم است. 

وی در ادامه در خصوص مقوله تحول در علوم انسانی نیز اینطور گفت: تحول علوم انسانی از موضوعاتی است که از ابتدای انقلاب اسلامی، مورد توجه امام راحل و رهبر انقلاب بوده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۴ سال گذشته با ایجاد شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، در این راه قدم برداشته و دستاوردهای خوبی هم داشته، البته که کافی نیست و باید ادامه پیدا کند. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: علوم انسانی موجود که از غرب آمده مبانی دارد که با مبانی ما متفاوت است. ما باید علوم انسانی غربی را نقد کنیم و به علوم انسانی غیر تقلیدی برسیم.