صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۶۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال آینده ۹۲ هزار نفر در آموزش و پرورش کشور جذب خواهند شد که از این تعداد ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ و مابقی این معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش خواهند پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال آینده ۹۲ هزار نفر در آموزش و پرورش کشور جذب خواهند شد که از این تعداد ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ و مابقی این معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش خواهند پیوست.
 
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران و رؤسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان با تأکید بر اهمیت توجه به نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: تا پایان سال آینده ۹۲ هزار نفر در آموزش و پرورش کشور جذب خواهند شد که از این تعداد ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ و مابقی این معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش سطح کشور خواهند پیوست.
 
وی با بیان اینکه باید با هم و سریع آموزش و پرورش را بالا ببریم و این موضوع، با اتحاد و انسجام از درون و تعیین دستور کار ممکن است، گفت: در این راستا، اولین شریک ما، خانواده‌ها هستند بنابراین رفت و آمد پدر و مادرها به مدرسه باید افزایش یابد.
 
صحرایی ادامه داد: همواره باید مرور کنیم که چه نقشی در منطقه، شهر، استان و آینده کشور و انقلاب خود ایفا می‌کنیم. راهبرد کلان آموزش و پرورش که دائماً باید آن را یادآوری کرد در دو عبارت خلاصه می‌شود؛ اول اینکه آموزش و پرورش باید در صدر تحول و گفتمان‌سازی قرار گیرد و هیچ تحولی رخ نمی‌دهد مگر اینکه بذر آن در آموزش و پرورش کاشته شود.
 
وی با اشاره به شعار مدرسه قوی ایران قوی، گفت: اقتصاد، فرهنگ، جامعه و سیاست قوی نمی‌شود مگر در مدرسه، با مدرسه و از مدرسه باشد. امروز در حال جراحی‌های سختی در کشور هستیم و هیچ کدام نمی‌تواند موفق شود مگر اینکه در مدرسه شکل بگیرد؛ بنابراین واقعا ایران قوی از مسیر مدرسه قوی عبور می‌کند.  
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین چالش ما در کسری بودجه، کسری ناشی از یارانه‌های پنهان و آشکار است، افزود: مدرسه و آموزش و پرورش باید روی میز کار همه مسؤولان کشور قرار گیرد. راز اجرایی نشدن سند تحول بنیادین، کمبود منابع بودجه نیست اگر چه این موضوع مهم است؛ اما راز دست نیافتن به اهداف سند، یکی نشدن ما از درون و برون است.
 
وی تصریح کرد: نقش وزارتخانه‌های دیگر در آموزش و پرورش کم نیست اما به صورت جدا کار می‌کنند در حالی که در سند تحول بنیادین هدف این است که همگی با هم کار کنند.
 
صحرایی افزود: بزرگترین آتش‌سوزی‌ها در بدو وقوع می‌توانند با یک فنجان آب خاموش شوند اما اگر آتش‌سوزی بزرگ شود دیگر به راحتی خاموش‌شدنی نیست. این مسأله، مدیریت کنشگر فعال را نشان می‌دهد که پیش از وقوع اتفاق و در بدو وقوع آن باید تدبیر و اندیشه کرد. مدیریت فعال کنشگر نمی‌گذارد اتفاقی بیفتد و یا پیش از وقوع، آن را پیش‌بینی می‌کند.
 
وی  اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش را به یک درخت تشبیه کنیم، ریشه آن کودکستان‌ها و دوره ابتدایی، تنه آن دوره متوسطه اول و میوه آن متوسطه دوم و دانشگاه است. هر چه توجه به بخش پایینی بیشتر باشد، بخش بالایی نیز نتیجه بهتری می‌دهد. پول را برای آسیب‌های اجتماعی و اشتغال بیکاران، هزینه می‌کنیم در حالی که این آسیب می‌توانست از دوره مدرسه رخ ندهد.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل دوم، اصل و قانون توان است؛ اگر دستگاه‌های اجرایی بهترین کارکرد را داشته باشند اما دور از هم کار کنند، رویکردشان نقطه‌ای است اما اگر با هم و شبکه‌ای کار کنند به توان می‌رسند؛ دستگاه‌ها و سازمان‌های موفق به این شکل عمل می‌کنند.
 
وی افزود: راز بهره‌وری بخش خصوصی و بهره‌وری مدارس غیر دولتی به دلیل به هم پیوسته بودن اجزای آن است. اگر با هم کار کنیم به توان هم می‌رسیم. قانون پارکینسون این است که کارها به اندازه‌ای که وقت دارند، کش پیدا می‌کنند. یکی از تفاوت‌های بخش خصوصی و دولتی در این است؛ بخش خصوصی چون خود باید درآمدزایی کند، زمان را کم می‌کند.
 
صحرایی تصریح کرد: باید با هم و سریع آموزش و پرورش را بالا ببریم و این موضوع، با اتحاد و انسجام از درون و تعیین دستور کار ممکن است. در این راستا، اولین شریک ما، خانواده‌ها هستند بنابراین رفت و آمد پدر و مادرها به مدرسه باید افزایش یابد.
 
وی افزود: باید با هم و با اتحاد، دقیق و سریع آموزش و پرورش را روی سطح قرار دهیم. ماهیت کار آموزش و پرورش کاری جمعی و با مشارکت ذی‌نفعان است. خیلی‌ها به ما بد و بیراه گفتند اما این یک واقعیت است که کیفیت آموزش ما خوب نیست و پنهان کردن واقعیت، کمکی به حل مساله نمی‌کند.