صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۵۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
یکانتینا دونتسووا، خبرنگار سابق تلویزیون در روسیه، روز چهارشنبه ۲۹ آذر، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مارس سال آینده میلادی اعلام کرد.  دونتسووا ۴۰ ساله، در ماه گذشته در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز خواستار پایان «درگیری» در اوکراین و آزادی زندانیان سیاسی، از جمله الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان، شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکانتینا دونتسووا، خبرنگار سابق تلویزیون در روسیه، روز چهارشنبه ۲۹ آذر، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مارس سال آینده میلادی اعلام کرد.
 
 دونتسووا ۴۰ ساله، در ماه گذشته در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز خواستار پایان «درگیری» در اوکراین و آزادی زندانیان سیاسی، از جمله الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان، شده بود.
 
او با ارائه مدارک لازم به کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، برای شرکت در انتخاباتی که پیروزی ولادیمیر پوتین در آن قطعی تلقی می شود، رسما نامزدی خود را اعلام کرد.
 
ولادیمیر پوتین ۷۱ ساله به دنبال یک دوره شش ساله دیگر ریاست جمهوری است.
 
با توجه به زندانی بودن منتقدان برجسته کرملین همچون آلکسی ناوالنی و عدم حضور دیگر مخالفان در کشور به دلیل خطر دستگیری، هیچ چهره مخالف جدی برای به چالش کشیدن او در انتخابات وجود ندارد.
 
حامیان آلکسی ناوالنی با ساختگی خواندن این انتخابات می گویند نامزدی افراد توسط کرملین کنترل می شود و در صورت نیاز، سیستم رای گیری الکترونیکی می تواند به راحتی نتایج را دستکاری کند.
 
کرملین می گوید با توجه به برخورداری ولادیمیر پوتین از «حمایت گسترده مردمی»، او در این انتخابات پیروز خواهد شد.
 
در این حال، مانع نخست خانم دونتسووا، جمع آوری ۳۰۰ هزار امضا تا روز ۱۱ بهمن از سراسر روسیه برای حمایت از نامزدی اش در این انتخابات است.
 
این در شرایطی است که کسانی که از طرف یک حزب سیاسی حمایت می شوند تنها به ۱۰۰ هزار امضا نیاز دارند.
 
او در مصاحبه خود با رویترز از استفاده از کلمه «جنگ» برای توصیف درگیری روسیه و اوکراین که ولادیمیر پوتین آن را « عملیات نظامی ویژه» می نامد، اجتناب کرد و اذعان کرد که می ترسد.
 
یکانتینا دونتسووا گفت: «هر شخص عاقلی که این قدم را بر می دارد می ترسد اما ترس نباید پیروز شود.»