پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تبلیغاتی اینترنتی، اگرچه به اندازه تبلیغات سنتی شناخته شده نیست، اما از مزایای بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی برخوردار است. در ادامه به معرفی مهم ترین مزیت های تبلیغات آنلاین می پردازیم.
مهم ترین مزیت تبلیغات های اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی
تبلیغات در فضا آنلاین و اینترنت، مدتی ست که به محبوب ترین شیوه تبلیغاتی تبدیل شده است. با اجرای این تکنیک تبلیغاتی، از ده ها مزیت مهم بهره مند می شوید. از جمله :
تمرکز بر مخاطب هدف به شکل دقیق و هوشمند
زمانی که از تکنیک های تبلیغات سنتی استفاده می کنید، در این بین مخاطبینی را که به هیچ وجه هدف تبلیغات کسب و کار شما نیستند، نیز نشانه می گیرید. این در حالیست که با اجرای تکنیک های اینترنتی، به راحتی می توانید مخاطبین اصلی کسب و کار خود را شناسایی کرده و تبلیغات خود را در معرض دید آن ها قرار دهید. برای مثال اگر شما فروشنده لباس زنانه هستید، می توانید با محدود کردن مخاطبین خود از نظر سن یا جنسیت، تبلیغات خود را تنها به بانوان در یک رنج سنی خاص نمایش دهید. میزان دقت ابزارهای مربوط به تبلیغات اینترنتی در فیلتر کردن مشخصات کاربران و محدود کردن مخاطبین هدف، واقعاً قابل تحسین است! همین یک ویژگی مثبت کافیست که انتشار آگهی های تبلیغاتی آنلاین را در اولویت قرار دهید.
امکان اندازه گیری بازخوردهای تبلیغات اینترنتی
زمانی که بروشورهای تبلیغاتی خود را در سطح شهر پخش می کنید، دیگر نمی توانید بفهمید چه افرادی دقیقاً از طریق همین بروشور از شما خرید کرده اند! این در حالیست که با انجام تبلیغات های آنلاین، به راحتی می توانید بازخورد هر تبلیغ را به شکل مجزا بررسی کنید. معمولاً ابزارهای تبلیغاتی اینترنتی یک پنل مجزا در اختیار شما قرار می دهند تا با بررسی بازخورد های تبلیغاتی خود، بهترین زمان و روش را برای افزایش نرخ فروش، انتخاب کنید.
شما می توانید در بازه های زمانی مختلف، اثرات مثبت یا منفی تبلیغات کسب و کار خود را محاسبه کرده و نرخ تعامل را نیز اندازه گیری کنید. مشخصاً این کار به شما در تشخیص کیفیت تبلیغات، نحوه بهبود تبلیغات و همچنین تشخیص میزان پیشرفت در فروش، کمک می دهد. این مهم ترین مزیت تکنیک های تبلیغاتی آنلاین است که بسیاری از صاحبین کسب و کار را به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی آنلاین، ترغیب می سازد.
امکان تعامل با مشتری در انجام تبلیغات اینترنتی
زمانی را تصور کنید که از تراکت برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید. آیا می توانید پس از تحویل تراکت، مخاطب را به صحبت وادارید و از او انتظار تعامل مثبت داشته باشید؟ مشخصاً خیر! این در حالیست که با انجام تبلیغات آنلاین به راحتی می توانید با مخاطبین آنلاین خود، حتی پس از اتمام تبلیغات در ارتباط باشید. حتی در بسیاری از موارد می توانید انتظار داشته باشید، مشتریان وفادار شما با به اشتراک گذاری تبلیغات کسب و کارتان، به شما در افزایش اثربخشی تبلیغات یاری دهند. در عصر حاضر که عصر ارتباطات است، این ویژگی مثبت می تواند اثرات معجزه آسایی در پیشرفت شما داشته باشد. اگر برای توسعه برند خود به تعامل با مشتری نیاز دارید، در انتخاب ابزارهای تبلیغاتی آنلاین، تردید نکنید.
امکان انتشار تبلیغات در سطح جهانی
با انتخاب روش های اینترنتی، به راحتی می توانید تبلیغات خود را در سطح جهان منتشر کنید. این در حالیست که جامعه هدف تبلیغات های سنتی بسیار محدود و کوچک است. در بین تمام ابزارهای آنلاین، گوگل ادز بهترین گزینه برای نشر تبلیغات در سطح بین المللی به حساب می آید.
گوگل ادز که تحت نظر کمپانی گوگل فعالیت می کند، شرایط بسیار مناسبی برای تبلیغات دهندگان تدارک دیده است. با انتخاب این ابزار می توانید با کمترین میزان هزینه، تبلغیات خود را برای مخاطبین خود در سطح جهان پخش کنید. همچنین به تمام مزایای تبلیغات های اینترنتی دست پیدا کنید. ضمن اینکه این پنل امکان ارتباط نامحدود با مشتریان و مخاطبین در سرتاسر جهان را فراهم می آورد. تبلیغات در گوگل ادز برای صاحبین کسب و کار اینترنتی، یکی از بهترین و خوش قیمت ترین گزینه هاست.
همان طور که میدانید برای رسیدن به صفحه اول گوگل با استفاده از روش سئو و بهینه سازی ماه ها زمان لازم است، پس اگر وب سایتی دارید که در صفحه اول گوگل نیست یا در حال انجام سئو هستید پیشنهاد می شود از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید و با فاصله زمانی یک ساعته وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید تا بازار فروش خود را از دست ندهید و از رقبای خود جا نمانید.
وجود جذابیت بالا در تبلیغات های آنلاین
در حال حاضر، اغلب مردم به آگهی های تبلیغاتی اینترنتی، روی خوش نشان می دهند. تکنیک های تبلیغاتی آنلاین، شرایط بسیار مساعدی برای بروز خلاقیت تدارک دیده اند. شما به راحتی می توانید در فرمت های تصویری یا ویدئویی، یک تبلیغات خلاقانه و تأثیرگذار بسازید. با اضافه کردن متن و آهنگ نیز تأثیر تبلیغات خود را دوچندان کنید. این ویژگی مثبت و متمایز، به هیچ وجه در هیچ یک از روش های تبلیغاتی سنتی وجود ندارد.
اگر از یک آژانس تبلیغات آنلاین و اینترنتی معتبر، همچون آرمیس ادز کمک بگیرید، به راحتی می توانید یک تبلیغات خلاقانه و جذاب منتشر کنید. همانطور که می دانید، آنچه که زمینه را برای ساخت و ارتقا یک برند هموار می کند، تثبیت برند در ذهن مخاطب است. انتشار آگهی های خلاقانه، این امکان را می دهد تا برند تجاری خود را برای مدت های طولانی، در ذهن مشتری تثبیت کنید. پس برای توسعه و ساخت برند اختصاصی خود، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی آنلاین را در اولویت قرار دهید.
انعطاف پذیری بالا در تبلیغات اینترنتی
با انتخاب تکنیک های تبلیغاتی اینترنتی، هیچ محدودیتی در تعیین نوع و فرمت تبلیغاتی خود همچون فرمت های ویدئویی، تصویری، متنی، صوتی و ... نخواهید داشت. به طور عکس در سیستم های سنتی محدودیت زیادی برای انتخاب عکس، متن و فرمت نهایی، اعمال می شود. به راحتی می توانید از انواع تبلیغات های ویدئویی، متنی و تصویری برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. شاید ندانید اما در بسیاری از پلتفرم های آنلاین، شما امکان استفاده از چند فرمت مختلف به طور همزمان را دارید. این یکی از مهم ترین مزیت های ابزارهای تبلیغاتی آنلاین است که می تواند بر آینده کسب و کار شما، اثر مستقیم بگذارد.
بهینه سازی هزینه های تبلیغاتی با انتخاب روش های آنلاین
اگر برای تبلیغات کسب و کار خود، سراغ تکنیک های آنلاین بروید، می توانید با هزینه های مقرون به صرفه، تأثیرگذارترین تبلیغات ها را بسازید. واقعیت این است که ابزارهای تبلیغاتی آنلاین نیز رایگان نیستند. اما در مقایسه با روش های سنتی که عمدتاً موجب هزینه می شوند، بسیار مقرون به صرفه هستند. شما می توانید در همان ابتدای شروع ساخت برند خود، از تبلیغات های اینترنتی کمک بگیرید و در یک جامعه هدف وسیع و گسترده، به تبلیغ برند تجاری خود بپردازید.
امکان بازاریابی شبانه روز در ابزارهای آنلاین تبلیغاتی
اگر دقت کرده باشید، تبلیغات های سنتی شما را محدود به زمان و مکان می کنند. این در حالیست که نمونه های آنلاین، محدودیت زمان و مکان را کنار گذاشته و در هر موقع از روز و شب، به تبلیغ شما می پردازند. با انتخاب ابزارهای آنلاین می توانید در هر موقعیتی و به شکل 24 ساعته، به تبلیغ برند تجاری خود بپردازید.
امکان جمع آوری اطلاعات کاربران
ابزارهای آنلاین تبلیغاتی، این امکان را به وجود می آورند که به راحتی اطلاعات مخاطبین تبلیغات را جمع آوری کنید. این اطلاعات شامل شماره تماس و ایمیل مخاطب می شود. امکان جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان تبلیغ کمک می کند تا در نوبت های بعدی، تنها برای مخاطبین وفادار خود تبلیغات نشر دهید. در عمل اینکار به بهینه سازی وقت و هزینه شما کمک شایانی خواهد کرد. این ویژگی شاخص را در هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی سنتی پیدا نمی کنید!
نتیجه گیری
تبلیغات اینترنتی و آنلاین، یکی از محبوب ترین انواع تکنیک های تبلیغاتی است. با انتخاب این ابزارها، به راحتی می توانید در مسیر برندسازی قدم بردارید. با وجود مزیت های گسترده این روش، شانس ساخت و توسعه برند، زمانی که تکنیک های تبلیغاتی آنلاین را انتخاب می کنید، چندین برابر می شود.