صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۴۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
در حالی 6 بازیکن ایرانی در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا اخراج شده‌اند که با ارتکاب حرکتی مشابه در لیگ، کارت قرمز دریافت نمی‌کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوتبال ۳۶۰: کمتر از 48 ساعت پس از تکل خشن کمال کامیابی‌نیا در بازی با استقلال، یک بازیکن ایرانی در صحنه‌ای مشابه در لیگ قهرمانان آسیا با کارت قرمز داور جریمه شد. قضیه از این قرار است که نبود (VAR) در فوتبال ایران، باعث شده که بازیکنان بی‌محابا تکل بزنند. جریمه‌ی این عادت را اما در مسابقات آسیایی و مهم می‌دهند. جایی که (VAR)، داور را با بازیبینی صحنه مجاب می‌کند که از کارت قرمزش استفاده کند. در 5 هفته‌ای که از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گذشته، نساجی 3 بار، سپاهان 2 و پرسپولیس یک بار با کارت قرمز داور جریمه شدند. نمونه‌ی آن را در همین هفته مشاهده کردیم. طبق نظر کارشناس داوری فوتبال 360، شنبه، چهارم آذرماه کمال کامیابی‌نیا بابت تکل خشن روی پای سعید مهری باید با کارت قرمز داور جریمه می‌شد، اما داور به یک کارت زرد بسنده کرد.

کمتر از 48 ساعت بعد اما، محمدجواد حسین‌نژاد در بازی سپاهان مقابل نیروی‌هوایی عراق، با حرکتی مشابه از سوی داور مسابقه کارت قرمز دریافت کرد. حسین‌نژاد نسبت به کمال حتی به قسمت پایین‌تری از پای حریف ضربه وارد کرد اما دلیلی برای مدارای داور نبود.

همین هفته، یک بازیکن از دیگر تیم ایرانی هم به دلیل خطایی متفاوت با این تصویر ولی خشن، توسط (VAR) جریمه شد. نساجی که در بازی آسیایی قبلی با دخالت داوران در اتاق (VAR) یک اخراجی داده بود، این هفته هم با خطایی مشابه دوباره تنبیه شد. جایی که امیرمهدی جان‌ملکی درازکش تکل زد و ضربه به بالای قوزک پای حریف، یک کارت قرمز را برای او به همراه داشت

مشابه این صحنه بارها در لیگ برتر ایران رخ داده، اما داورها با یک کارت زرد از کنار آن عبور کردند. طبق نظر کارشناس‌های داوری فوتبال 360، در همین 11 هفته‌ای که از لیگ بیست‌وسوم گذشته، داورها در 14 نوبت باید بازیکن را با کارت قرمز جریمه می‌کردند که با دادن کارت زرد، مرتکب اشتباه شدند.

داورها در لیگ برتر برای کنترل بازی، معمولا در نشان دادن کارت قرمز مقاومت می‌کنند. در اشتباهات فصل قبل داورهای لیگ، 39 کارت قرمز کمتر از آنچه که باید، داده شد. وجود (VAR) اما، داورهای لیگ را مجبور می‌کند که این مدارا را کنار بگذارد و حتی در صورت اعتراض تیم مقابل، آنها تصمیم درست را بگیرند. اتفاقی که بازیکنان لیگ را هم عادت خواهد داد که اینطور بی‌محابا تکل نزنند و در مسابقات آسیایی جریمه نشوند.