صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۴۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
اقدام ایران خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشد و بهانه ای برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: عباس علی آبادی وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان مطلقاً طبق قانون حق ندارند خریداران را مجبور به خرید اجباری محصول خود کنند و باید براساس قرارداد عمل کنند.

با این وجود شرکت‌های خودروسازی و به ویژه ایران خودرو بی توجه به این موضوع مشتری را مجبور می‌کنند با پرداخت هزینه‌ای بالاتر خودرو‌های ارتقا یافته را خریداری کنند و در غیر این صورت پول آن‌ها را بر می‌گردانند.

این گونه اقدام ایران خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری بوده و بهانه‌ای برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند، اما متأسفانه بهانه استاندارد‌های ۸۵ گانه باعث شده تا مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی‌گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود" خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»، حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد. "، اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه‌ها در انتظار خودروی ثبت نامی خود در سامانه یکپارچه است به یکباره با فراخوانی از شرکت روبه رو می‌شود که محصول ثبت نامی شما تغییر کرده و می‌توانید این خودروی جدید را خریداری کنید.

این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می‌کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

در حال حاضر مشتریان پژو۲۰۷ دستی امکان تحویل خودرو‌های خود را نداشته و ایران خودرو می‌گوید باید پژو۲۰۷ جدید را خریداری کنید که در این شرایط خریدار باید ۱۵۰ میلیون تومان پول بیشتری را به شرکت واریز کند.

علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تارا v ۱ پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.