صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۴۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
تماس های تلفنی مزاحم، یکی از دردسرهای تکنسین ها و کارشناسان اورژانس ۱۱۵ است که متأسفانه همچنان ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مهر:تماس های تلفنی مزاحم، یکی از دردسرهای تکنسین ها و کارشناسان اورژانس ۱۱۵ است که متأسفانه همچنان ادامه دارد.
 
 
 تلفن ۱۱۵ راه اندازی شده تا امکان استفاده از خدمات پزشکی و درمانی برای کسانی باشد که ناخواسته دچار مشکل و عارضه‌ای می‌شوند و یا اینکه حادثه‌ای رخ می‌دهد و نیروهای اورژانس باید برای نجات جان حادثه دیدگان، بشتابند.
 
متأسفانه در بین هزاران تماس روزانه شهروندان با اورژانس ۱۱۵، یک سری تماس تلفنی مزاحم هم دیده می‌شود.
 
افرادی که به دلایل غیر قابل قبول، با ۱۱۵ تماس می‌گیرند و ایجاد مزاحمت برای تکنسین‌ها و کارشناسان اورژانس می‌کنند.
 
یک لحظه تأخیر در پاسخگویی به تماس گیرندگان که درخواست کمک دارند، می‌تواند به مرگ بیمار و مصدوم منجر شود. اما، معدود افرادی هستند که بدون اینکه به اهمیت کار نیروهای اورژانس واقف باشند؛ فقط قصد دارند با گرفتن شماره ۱۱۵، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کنند.
 
بنابر آمار مرکز اورژانس استان تهران، در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۲، اورژانس استان تهران ۶۹۷۶۰ مورد تماس تلفنی مزاحم از ۲۱ هزار خط تلفن داشته است.
 
جالب اینکه فقط از یک خط تلفن، ۸ هزار تماس مزاحم ثبت شده است.
 
هر تماس تلفنی مزاحم، می‌تواند جان انسان نیازمند کمک را به خطر بیاندازد.