صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۴۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲
تیم ملی در دقایق پایانی دیدار با هنگ‌کنگ صاحب یک ضربه کاشته شد. این ضربه کاشته را رامین رضاییان که این روز‌ها در فرم بسیار خوبی به‌سر می‌برد، تبدیل به گل کرد تا یک طلسم طولانی در فوتبال ایران شکسته شود و تیم ملی پس از ۱۰ سال از روی ضربه کاشته به گل برسد. با گلی که رامین رضاییان برابر هنگ‌کنک زد، به‌نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی می‌تواند روی این بازیکن به عنوان گزینه جدی زدن ضربات کاشته حساب باز کند. رضاییان در این فصل ۲ گل با ضربات کاشته زده و می‌تواند این آمار را در ادامه فصل و بازی‌های تیم ملی بهتر کند.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوتبال ۳۶۰: تیم ملی پس از بیش از 10 سال موفق به گل کردن کاشته مستقیم شد.

تیم ملی در دقایق پایانی دیدار با هنگ‌کنگ صاحب یک ضربه کاشته شد. این ضربه کاشته را رامین رضاییان که این روزها در فرم بسیار خوبی به‌سر می‌برد، تبدیل به گل کرد تا یک طلسم طولانی در فوتبال ایران شکسته شود و تیم ملی پس از 10 سال از روی ضربه کاشته به گل برسد.

10 سال پس از کاشته تلخ مسلمان

با وجود اینکه تیم ملی در طول تاریخ خود از کاشته‌زن‌های بزرگی نظیر کریم باقری، علی دایی، علی پروین و... بهره‌مند بوده ولی نتوانسته از این طریق گل‌های زیادی به‌ثمر رساند. در سال‌های اخیر تیم ملی از کمبود کاشته‌زن متبحر به شدت رنج برده است. ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در دیدار با یمن از روی ضربه کاشته اشکان دژاگه به گل رسید ولی شلیک این بازیکن پس از اصابت به تیرک به دروازه‌بان  برخورد کرد و گل شد تا گل به خودی ثبت شود.

برای رسیدن به آخرین گل تیم ملی از روی کاشته مستقیم باید تا سال ۲۰۱۳ به عقب باز گردیم. جایی‌که تیم ملی قبل از ۳ بازی حساس پایانی در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل در دیداری دوستانه برابر عمان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد تا همه از تیم ملی ناامید شوند. تک گل تیم ملی در آن بازی را محسن مسلمان در دقیقه (2+90) از روی ضربه کاشته وارد دروازه حریف کرد و پس از آن 10 سال طول کشید تا تیم ملی دوباره با ضربه کاشته گلزنی کند.

باز هم دایی در صدر

مثل اکثر آمار گلزنی‌های تیم ملی، در گل کردن کاشته مستقیم هم علی دایی بهترین آمار را دارد. این بازیکن نامدار که زدن ضربات کاشته جزو ویژگی‌های اصلی بازی‌اش نبود، ۲ بار دروازه تیم‌های ژاپن و امارات را با ضربه کاشته باز کرد و رکورددار گلزنی از ضربات کاشته در ۳۰ سال گذشته است. با گلی که رامین رضاییان برابر هنگ‌کنک زد، به‌نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی می‌تواند روی این بازیکن به عنوان گزینه جدی زدن ضربات کاشته حساب باز کند. رضاییان در این فصل ۲ گل با ضربات کاشته زده و می‌تواند این آمار را در ادامه فصل و بازی‌های تیم ملی بهتر کند.