صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۴۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
برخلاف روش‌های تبلیغی فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شما امکان نادیده گرفتن و رد کردن آن‌ها را ندارید. این اقلام تبلیغاتی می‌توانند در ضمیر ناخودآگاه افراد حک شوند و مشتریان بالقوه شما را به مشتریان بالفعل تبدیل کنند. در گذشته تنها شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ می‌توانستند از پس هزینه‌های آن بربیایند، یا به عبارتی این روش تبلیغی مختص گروه و قشر خاصی بود. اما امروزه به دلیل آیتم‌های مختلف و قیمت‌های معقول حتی شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امروزه با پیشرفت و تغییر و تحولاتی که در عصر تکنولوژی اتفاق افتاده است، اکثر افراد فضای مجازی و تبلیغات مرتبط با آن را موفق می‌دانند. اما در این سیر تحول و پیشرفت تغییر و تحولات عظیمی در صنعت تبلیغات محیطی نیز انجام شده است؛ به طوری که می‌توان گفت تبلیغات محیطی یکی از رقبای قدر تبلیغات فضای مجازی به شمار می‌آید. شاید این موضوع ذهن شما را نیز درگیر کند که این مورد چگونه ممکن است؟ برای جواب دادن به این سوال بهتر است یکی از روزهای عادی زندگی خود را تصور کنید. شما برای رفتن به خرید، دانشگاه، محل کار، میهمانی و غیره به بیرون می‌روید. تاکنون شده است در طول مسیر رفت و برگشت چشمان خود را ببندید تا درگیر رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تبلیغات محیطی نشوید؟ همانطورکه میبینید این مورد غیر ممکن بوده و تبلیغات محیطی به طور مستقیم یا غیرمستقیم با زندگی شما عجین شده است.

حال که با تبلیغات محیطی و میزان تاثیرات آن در زندگی آشنا شدید، به این مورد فکر کرده‌اید که چه هزینه‌ای روزانه صرف تبلیغات محیطی می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی بیشتر با این روش تبلیغی می‌توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و اطلاعات خود را در این زمینه گسترده کنید.

تبلیغات محیطی چیست؟

در ابتدا توضیح جامع و کلی در مورد این روش تبلیغی در اختیارتان قرار می‌دهیم تا پیش زمینه‌ای در ذهن شما ایجاد شود. تبلیغات محیطی را می‌توان جز اولین روش‌های تبلیغاتی دانست که پیشینه‌ای دور و دراز دارد. اگر بخواهیم به تاریخچه آن نگاهی بیاندازیم می‌توان به طرحواره‌های نقش بسته بر دیوار غارها یا پرچم‌های حمل شده در جنگ‌ها اشاره کرد. تمامی این موارد برای معرفی و تبلیغ انجام می‌شد و تاثیر بسیاری بر افراد آن دوره داشت.

تبلیغات محیطی تمامی مواردی است که در خارج از خانه و به صورت آفلاین مشاهده می‌کنید. برخلاف روش‌های تبلیغی فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شما امکان نادیده گرفتن و رد کردن آن‌ها را ندارید. این اقلام تبلیغاتی می‌توانند در ضمیر ناخودآگاه افراد حک شوند و مشتریان بالقوه شما را به مشتریان بالفعل تبدیل کنند. در گذشته تنها شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ می‌توانستند از پس هزینه‌های آن بربیایند، یا به عبارتی این روش تبلیغی مختص گروه و قشر خاصی بود. اما امروزه به دلیل آیتم‌های مختلف و قیمت‌های معقول حتی شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه با این روش تبلیغی بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع ابزار برای تبلیغات محیطی

آیتم‌های محیطی مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات خود استفاده کنید. در این بخش به برخی از این آیتم‌ها می‌پردازیم.

  • بیلبوردها: شما در اقصی نقاط شهر با بیلبوردهای بزرگی روبه رو می‌شوید. این موارد یکی از مهم‌ترین آیتم‌های تبلیغات محیطی به شمار می‌آیند.
  • پوسترها: به احتمال زیاد در مکان‌های عمومی سر بسته با پوسترهای عظیم الجثه‌ای روبه رو شده‌اید که یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های تبلیغات محیطی هستند.
  • دیوار نوشته‌ها: این روش را می‌توان یکی از ارزان‌ترین مورد تبلیغ محیطی دانست. در این شیوه تبلیغی خدمات و محصول به صورت‌های مختلف بر روی دیوار نقش داده می‌شود.

این موارد جز روش‌های قدیمی به شمار می‌آیند؛ در ادامه یکی از روش‌های به روز و تاثیرگذار تبلیغات محیطی را به شما معرفی می‌کنیم.

تلویزیون شهری

یکی از آیتم‌های تبلیغات محیطی که پا به پای روش‌های تبلیغی مجازی رشد کرده، تلویزیون شهری نام دارد. تلویزیون‌های شهری را می‌توانید در هر نقطه از شهر مشاهده کنید که در حال تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات هستند. شاید برای شما هم عجیب باشد که تلویزیون‌هایی با این ابعاد و اندازه را در محیط خارج از خانه مشاهده کنید. محتوای تلویزیون شهری قابل تغییر بوده و نیاز به اجرا و نصب مجدد آن‌ها وجود ندارد. این تلویزیون‌ها با توجه به کیفیت و کاربردی که دارند می‌توانند تاثیر بسیاری بر روی ذهن مخاطب بگذارند.

شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در دسترس دارید و همچنین مکان و محلی که نیاز به تبلیغ دارید، از این تلویزیون‌های شهری استفاده کنید. با خرید تلویزیون شهری شما با یک تیر دو نشان می‌زنید. به این صورت که با خرید این تلویزیون‌ها قادر خواهید بود در هر زمان از سال و همچنین در مناسبت‌های مختلف محتوای تبلیغی خود را به نمایش بگذارید. همچنین این ابزار تبلیغاتی یک آیتم سرمایه گذاری نیز محسوب می‌شود و شما می‌توانید از این طریق نگران از دست رفتن و کاهش سرمایه خود نباشید.

مکان‌های مناسب برای تلویزیون‌های شهری

همانطورکه در تعریف تبلیغات محیطی گفته شد هر روش تبلیغی شما خارج از خانه در محیط پیرامون خود مشاهده می‌کنید، جز تبلیغات محیطی به شمار می‌آیند. پس با این توصیف هیچ محدودیتی برای اجرا آن‌ها وجود ندارد که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • اتوبان‌های شهری
  • عوارضی‌های بین شهری
  • پلیس راه‌ها و پارکینگ‌های بین راهی
  • پایانه و مکان‌های حمل و نقل عمومی
  • پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت وسایل نقلیه سنگین و عمومی
  • مراکز تجاری و خرید
  • مراکز توریستی و پربازدید
  • نمایشگاه‌ها و مراکز تجمع
  • استادیوم‌های ورزشی
  • پل‌های هوایی و عابر پیاده
  • خیابان‌های پر رفت و آمد و بزرگراه‌های شهری
  • و غیره.

مزیت‌های استفاده از تلویزیون‌های شهری

حال که با این روش تبلیغی موثر آشنا شدید وقت آن رسیده است اطلاعاتی در مورد مزیت‌های آن نیز در اختیار شما قرار دهیم.

  • آپدیت آسان: شما می‌توانید با توجه به زمان و مناسبتی که در پیش هست، محتوای تبلیغی خود را تغییر دهید. با این روش می‌توانید تبلیغات موثری داشته باشید.
  • اطلاع رسانی بیشتر: تبلیغات محیطی با توجه به ابعاد و مکان‌هایی که در آن قرار می‌گیرند می‌توانند توجه‌های بسیاری را به خود جلب کنند. از این طریق شما می‌توانید اطلاع رسانی بیشتری از محصول و خدمات خود داشته باشید، در نتیجه فروش و سود شما نیز به طور مستقیم افزایش خواهد یافت.
  • سودمند: همانطورکه در بخش قبل اشاره شد، تلویزیون محیطی برخلاف تابلو های سر درب مغازه مثل تابلو روان و غیره آیتم‌هایی برای سرمایه گذاری نیز محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از این طریق علاوه بر مشتری بیشتر، سرمایه خود را نیز افزایش دهید.
  • زیبایی: این آیتم تبلیغاتی جز زیبایی‌های شهر نیز به شمار می‌رود. به عبارتی شما از این طریق به زیبایی شهر نیز کمک می‌کنید. همچنین اکثر افراد، مکان‌هایی که در آن تلویزیون شهری نصب شده را به عنوان تارگت می‌شناسند و این خود به خود و به صورت غیرمستقیم می‌تواند معرف و مبلغ محصول و خدمات شما باشد.

هزینه صرف شده در تبلیغات محیطی

احتمالا شما هم خبرهای متفاوت و گوناگونی از قیمت‌های سر به فلک کشیده صدا و سیما شنیده‌اید. آیا در مورد گردش مالی عجیبی که در تبلیغات محیطی وجود دارد، اطلاعی دارید؟ در سال گذشته رقم عجیب و حیرت انگیزی در این مورد گزارش شده است. این رقم در ثانیه نزدیک به 131 میلیون تومان گزارش شده که در دقیقه مبلغ باورنکردنی 8 میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد. این رقم تعمل برانگیز است و نتیجه مهمی در بردارد. این رقم نشان می‌دهد کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیاری برای تبلیغ از این شیوه استفاده می‌کنند.

اگر شما هم جز صاحبان کسب و کار هستید که می‌خواهید روش نوین و موثری را برای تبلیغ محصول و خدمات خود انتخاب کنید و تاکنون شیوه مناسبی را انتخاب نکرده‌اید می‌توانید نگاه دقیق‌تری به تبلیغات محیطی داشته باشید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

راه مطمئن برای ورود به تبلیغات محیطی

شما در این مقاله به طور کامل و گسترده با روش تبلیغ محیطی آشنا شدید و یکی از موثرترین آیتم‌های تبلیغات یعنی تلویزیون شهری را شناختید. اگر به دنبال مرکز و مجموعه مطمئنی هستید که به کمک آن‌ها از این شیوه تبلیغی پرکاربرد بهره مند شوید می‌توانید از مجموعه دیاکو راهنمایی بگیرید. دیاکو یا بیش از یک دهه تجربه یکی از باسابقه‌ترین و مورد اعتمادترین مجموعه‌هایی است که شما می‌توانید به سفارش و خرید تلویزیون شهری وانواع نمایشگر های led بپردازید. همچنین هر سوال و نقطه ابهامی در این مسیر برای شما پیش آمد می‌توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه در میان بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و سفارش می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.