صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۴۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش دو نماینده به افزایش ناگهانی قیمت خودرو‌های فرسوده
لطف اله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: قیمت خودروهای اسقاطی نباید بیش از ۱۰ درصد بهای خودروهای نو از همان نوع باشد این موضوع باید معیار باشد. همچنین مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون صنایع مجلس در توئیتی نوشت: قابل توجه سوداگران خودروهای فرسوده: اگر قیمت خودروهای فرسوده، به خاطر اسقاط در مقابل خودروهای وارداتی افزایش غیرمعقول داشته باشد، بایستی: اولا با اجرای قانون هوای پاک مبنی بر عدم تردد خودروهای با عمر بالا، ثانیا تجدید نظر در قانون ساماندهی خودرو موجب منطقی تر شدن قیمت‌ها گردد.

مصرف سوخت خودروهای داخلی
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی می گوید به طور میانگین خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر مصرف می‌کنند. به گفته او، مصرف سوخت بخش حمل و نقل در حوزه بنزین و نفت‌وگاز ۶۰ میلیارد دلار است.

مردم در راهپیمایی نیز شرکت نمی‌کنند و اخبار داخلی را هم گوش نمی‌دهند
سید علی حسینی امام جمعه شهر بروجرد :گروه زیادی از مردم در مساجد حضور پیدا نمی‌کنند و در نماز جمعه نیز شرکت نمی‌کنند. حتی در راهپیمایی نیز شرکت نمی‌کنند و اخبار داخلی را نیز گوش نمی‌دهند. لذا برای افزایش و رونق حضور مردم، برنامه‌ای در جهت برپایی و برگزاری نماز جماعات در پارک ها در اولویت قرار گرفت. 

سال جاری، سال پایان هیاهوهای سیاسی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود
محمد اسلامی،  رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص حل و فصل مسائل باقی مانده در ارتباط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت که سال جاری میلادی، سال پایان «هیاهوهای سیاسی» در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.او در ادامه گفت که گفت‌و‌گوهای ایران و آژانس ادامه دارد و اخیرا پرونده ذرات اورانیوم غنی شده با درصد بالا بسته شده است. اسلامی تأکید کرد که نصب دوربین‌های نظارتی بیشتر به تعهد بقیه طرف‌های توافق هسته‌ای بستگی دارد.رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین به الجزیره گفت که تهران آماده همکاری سازنده با همسایگان عرب خود در حوزه هسته‌ای است.

رئیسی: نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا در حال رقم خوردن است
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه هرکسی دانسته یا نادانسته در جهت تضعیف وحدت اسلامی اقدام کرد در راهبرد دشمن قدم برداشته است تصریح کرد: نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا در حال رقم خوردن است و ائتلاف های منطقه ای مثل شانگهای در برابر قدرت آمریکا در حال قدرت گرفتن است. امروز ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی است. جریان مقاومت جریان پیروز است و کسانی که سخن سازش می کردند دیگر از سازش نمی گویند. امروز در ادبیات مستکبرین حمله به ایران حذف شده زیرا ایران قدرتمند شده است. خون شهدا و تلاش برای رشد علم  و پیشرفت اقتصادی، حضور مردم در صحنه، تولید قدرت کرده است.

مرگ یک زندانی در نوشهر
براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر جواد روحی یکی از زندانیانی که در این زندان با حکم قانونی در زندان به سر می‌برد بامداد پنجشنبه ۹ شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد و فوت کرده است.  با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و دارو‌های وی مستندسازی شود.  جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه گیری اقدام شده است. جواد روحی با حکم دادگاه ساری به اعدام محکوم شده بود و پرونده وی در حال رسیدگی بود. روحی از بازداشت شدگان حوادث سال گذشته بود.

مقابله با خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی
یک مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گفت: با توجه به تاثیرگذاری راهبردی قدرت موشکی ایران در ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان، صنایع موشکی همواره از اهداف سرویس‌های جاسوسی در زمینه خرابکاری صنعتی بوده است. این شبکه با هدایت مستقیم سازمان موساد قصد داشت با فروش قطعه تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند. با وجود برنامه بسیار پیچیده دشمن صهیونیستی، این اقدام دشمن از همان ابتدا تحت رصد اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفت و با دستگیری عوامل آن به طور کامل خنثی شد.

امتیازگیری فلسطینی‌ها از عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان
اکسیوس به نقل از شش مقام آمریکایی و اسرائیلی بدون ذکر نام آنها مدعی شد که تشکیلات خودگردان فلسطین فهرستی از خواسته‌ها شامل کنترل بیشتر بر بخش‌های خاصی از کرانه باختری و بازگشایی سفارت آمریکا در بیت‌المقدس شرقی را ارتباط با توافقی که دولت بایدن می‌کوشد بین ریاض و تل‌آویو برقرار کند، ارایه داده است. 

سفیر ایران در کابل: طالبان در مبارزه با داعش جدی است
حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: در مسأله مبارزه با داعش طالبان جدی است و یکی از اهرم‌های فشاری که آمریکایی‌ها برای به تمکین واداشتن طالبان به کار گرفته‌اند، استفاده از ابزار گروه‌های تروریستی مثل داعش است. آنها حتی به استفاده از نیروهای نظامی و امنیتی نظام گذشته افغانستان مبادرت کرده به طوری که به آنها آموزش‌های ویژه داده‌اند تا در وقت مقتضی بهره برداری کنند. 

واکنش وزارت علوم به اخراج ۵۸ استاد دانشگاه

علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ادعای اخراج ۵۸ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در دولت سیزدهم توضیح داد و گفت از این لیست، ۳ نفر مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۱۷ نفر مربوط به دانشگاه آزاد هستند؛ خودشان باید پاسخ دهند. اوگفت از ۳۸ نفر باقی‌مانده ۳ نفر پرونده قضائی خارج از وزارت علوم دارند.‌ او توضیح داد که ۷ نفر از این لیست در اغتشاشات اخیر کنشگری مجرمانه داشتند که ۲ نفرشان رد صلاحیت شده‌اند.