صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۳۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
بارش شدید باران و طوفان صبح امروز موجب وارد شدن خساراتی به برخی از مناطق شهری و روستایی استان خراسان شمالی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارش شدید باران و طوفان صبح امروز موجب وارد شدن خساراتی به برخی از مناطق شهری و روستایی استان خراسان شمالی شد.

بارش شدید باران که از ساعت ۸ صبح در مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد، موجب آبگرفتگی برخی از معابر و مناطق حاشیه شهر بجنورد و گرفتگی مسیل‌های حاشیه‌ای شد. بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی مرکز استان خراسان شمالی صبح امروز دچار آبگرفتگی شدند و شهرداری بجنورد در حال تخلیه آب از کوچه‌ها و معابر است.

براساس این گزارش، طوفان شدید نیز صبح امروز به برخی سازه‌های موقت و شاخ و برگ درختان مرکز استان خساراتی را وارد کرد.

معاون مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: برق ۲ روستای شهرستان مانه و سملقان بر اثر سیلاب و بارندگی های رگباری امروز شنبه قطع شده و تلاش امدادگران برای برقراری جریان برق ادامه دارد.

حسن یوسفی‌فر ادامه داد: بارش‌های رگباری و جاری شدن سیل سبب قطع شدن برق در پنج روستای منطقه "کهنه جلگه" در شهرستان مانه و سملقان شد که اکنون برق سه روستا متصل شده و هنوز در ۲ روستای خشتلی و یوموق مشکل قطعی برق وجود دارد. در روستای "یارچلی" منطقه کهنه جلگه هم گزارش از ترکیدگی لوله گاز گزارش شد که گروه های شرکت گاز برای رفع مشکل به منطقه اعزام شدند.

معاون مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جاری شدن سیل در گردنه امین الله در مسیر بجنورد- آشخانه هم گزارش شد که راهداران در حال پاک سازی گل و لای و رسوب ناشی از سیل در این محور هستند.

وی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان‌های مختلف برای امدادرسانی در حادثه های احتمالی در آماده‌باش هستند.

براساس اعلام منابع محلی بارش سیل آسای باران در بیشتر مناطق شمالی استان خراسان شمالی موجب وقوع خساراتی شده است. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: بارش های رگباری و سیل آسا صبح امروز(شنبه) موجب شد تا سه تیم امدادی به روستاهای استان اعزام شوند.