صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۳۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
دیجیاتو طی سال‌های گذشته به دلیل نوع فعالیت خود که از معرفی و بررسی محصولات روز حوزه فناوری تا انتشار مقالات و اخبار مهم حوزه‌های مختلف علوم مانند نجوم و زیست‌شناسی را شامل می‌شود، به یک رسانه چندجانبه و پویا تبدیل شده است. این رسانه در حال حاضر اطلاعات متنوعی از حوزه‌های خودرو، انرژی، کسب‌وکار، سلامت، محیط زیست، نجوم و فضا را در خبرها و مقالات خود پوشش می‌دهد. همچنین با بررسی محصولات و گجت‌های روز دنیا مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، به مخاطبان خود کمک می‌کند تا کاربران در به‌روزترین حالت ممکن به خرید و استفاده از ابزارهای دیجیتالی خود بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو رسانه‌ای مستقل در حوزه تکنولوژی و دانستنی‌های روز دنیاست که به طور تخصصی و به زبان فارسی اخبار و گزارشات حوزه فناوری را منتشر می‌کند. در واقع حوزه تخصصی دیجیاتو فناوری دیجیتال است و این موضوع به اختصار در نام این رسانه منعکس شده است. دیجیاتو حدود یک دهه است که در ایران آغاز به کار کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین منابع اطلاع‌رسانی خصوصا در زمینه علم و فناوری در ایران تبدیل شده است. این رسانه با هدف آگاهی و آشنایی با تحولات فناوری علاوه بر ارائه اخبار، اطلاعات تحلیلی و مقالات تخصصی متنوعی را نیز منتشر می‌کند. 

مانی قاسمی، موسس دیجیاتو در مورد اهداف خود از راه‌اندازی این رسانه می‌گوید: « در سال ۹۳ که دیجیاتو فعالیت خودش را شروع کرد، رسانه‌های تخصصی حوزه تکنولوژی ایران عمدتا به صورت چاپی منتشر می‌شدند و امکان انتقال تحولات سریع دنیای فناوری به مخاطبین را نداشتند. ما با تمرکز بر فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی تلاش کردیم سبکی جدید را در دنیای روزنامه‌نگاری فناوری به وجود بیاوریم که خوشبختانه خیلی سریع با استقبال کاربران مواجه شد و در همان سال اول دیجیاتو موفق شد به بیش از ۳۵ میلیون بازدید دست پیدا کند».

دیجیاتو طی سال‌های گذشته به دلیل نوع فعالیت خود که از معرفی و بررسی محصولات روز حوزه فناوری تا انتشار مقالات و اخبار مهم حوزه‌های مختلف علوم مانند نجوم و زیست‌شناسی را شامل می‌شود، به یک رسانه چندجانبه و پویا تبدیل شده است. این رسانه در حال حاضر اطلاعات متنوعی از حوزه‌های خودرو، انرژی، کسب‌وکار، سلامت، محیط زیست، نجوم و فضا را در خبرها و مقالات خود پوشش می‌دهد. همچنین با بررسی محصولات و گجت‌های روز دنیا مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، به مخاطبان خود کمک می‌کند تا کاربران در به‌روزترین حالت ممکن به خرید و استفاده از ابزارهای دیجیتالی خود بپردازند.

برای مثال دیجیاتو، همزمان با مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های معتبر و بزرگ دنیا مانند سامسونگ، اپل و... به پوشش زنده این رویدادها می‌پردازد و به محض انتشار اطلاعات این محصولات، آن‌ها را در معرض مطالعه مخاطبان خود قرار می‌دهد. این رسانه حتی پیش از برگزاری مراسم‌ها به بررسی و تحلیل شایعات و اطلاعات درز کرده از این محصولات نیز می‌پردازد تا مخاطبان و کاربران خود را به‌طور کامل و موثر از آخرین پیشرفت‌های فناوری و تجهیزات روز مطلع کند. این رسانه‌ همچنین با بررسی دقیق محصولات، تصمیم‌گیری برای خرید و یا تعویض دستگاه‌هایی چون موبایل، لپ‌تاپ و... را برای مخاطبان راحت‌تر می‌کند. در رابطه با این موضوع هنگام مراجعه به وبسایت دیجیاتو می‌توانید وارد سربرگ «راهنمای خرید» شوید تا با استفاده از تحلیل و بررسی‌های متخصصان دیجیاتو مطمئن تر از همیشه برای خرید لوازم خود اقدام کنید.

همچنین از آنجایی که علاقه‌مندان به سرگرمی، بازی، هنر و این دست شاخه‌ها نیز بخش قابل توجهی از کاربران این رسانه را تشکیل می دهند، دیجیاتو از سال‌های پیش دو مجموعه دیگر را نیز به عنوان رسانه‌های وابسته به خود تحت عناوین روزیاتو و ویجیاتو راه‌اندازی کرده است. روزیاتو با تمرکز بر سوژه‌های عمومی و مربوط به سبک زندگی و همچنین ویجیاتو با تمرکز بر دنیای بازی‌های ویدئویی و سینما، اطلاعات و اخبار به‌روز و مفیدی را اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

فعالیت‌های رسانه‌ای دیجیاتو محدود به وبسایت‌های آن نمی‌شود؛ این رسانه در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های محبوب دنیا نیز دارای صفحات اختصاصی خود است. در حال حاضر حساب اینستاگرام دیجیاتو با نزدیک به 14.5 هزار پست و 435 هزار دنبال‌کننده، به عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین صفحات حوزه علوم و فناوری است این صفحه به وسیله تصاویری طراحی‌شده و ویدئوهایی کوتاه، محتوا و اطلاعات گوناگونی را به دنبال‌کنندگان خود منتقل می‌کند.    

به‌علاوه کانال یوتیوب دیجیاتو نیز در زمینه فناوری به تولید محتوای تخصصی و کاملی می‌پردازد و تاکنون موفق به جذب بیش از 43 هزار مشترک شده است. این رسانه همچنین در تلگرام نیز دارای یک کانال اختصاصی با بیش از 64 هزار عضو است که جدیدترین اخبار منتشر شده توسط تیم متخصص دیجیاتو را پوشش می‌دهد. این کانال تخصصی، مخاطبان را با آخرین و جالب‌ترین پیشرفت‌های حوزه فناوری در جریان قرار می‌دهد.

دیجیاتو رسانه‌ای متشکل از گروهی حرفه‌ای شامل نویسندگان، روزنامه‌نگاران و متخصصان حوزه فناوری است که تلاش می‌کنند تا با ارائه اخبار و مقالات خواندنی و جالب، مخاطبان خود را با جدیدترین تحولات حوزه علم و فناوری آشنا کنند.

به گفته موسس دیجیاتو، این رسانه در ماه بیش از هزار مقاله را در وبسایت خود منتشر می‌کند و در کنار آن چند صد محتوای متنی و ویدیویی در پلتفرم‌های دیگر به انتشار می‌رساند. همچنین محتواهای تولید شده رسانه‌‌های دیجیاتو، ویجیاتو و روزیاتو، ماهانه بیش از ۵۵ میلیون بار توسط مخاطبین دیده می‌شود.