صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۳۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
قابلیت ارسال پیام گروهی امکان ساخت یک چنل ارتباطی قدرتمند با مشتریان را برای کسب و کارهای آنلاین فراهم می کند و به دلیل رایگان بودن و نداشتن محدودیت، می تواند به یکی از کلیدی ترین ابزارهای بازاریابی و فروش هر کسب و کاری مبدل شود. لازم به ذکر است با توجه به امکان ایجاد مکالمه 2 طرفه درارسال گروهی پیام های واتساپی، این قابلیت می تواند تاثیر چشمگیری در فرآیندهای ارتباطی شما با مشتریانتان داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در روزهای اخیر، استارتاپ رایچت یک بروزرسانی مهم از پلتفرم خود را منتشر کرده است که به دلیل ریفکتور سورس کدهای قدیمی پلتفرم ویژگی های قابل توجهی مانند بهبود عملکرد داشبورد و ابزارک چت را به همراه دارد.

طبق بررسی های انجام شده توسط متخصصین ما؛ آپدیت نرم افزاری جدید رایچت با رویکرد ریفکتور و بهینه سازی پلتفرم شامل 2 بخش اصلی یعنی «بهینه سازی» و «قابلیت های جدید» بوده است که در بهبود های عمده ای را در تجربه کاربری و عملکرد فنی پلتفرم به همراه دارد. بر طبق گزارش منتشر شده در صفحه آپدیت های رایچت ، این به روز رسانی در تاریخ  ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ بر روی وب اپلیکیشن و داشبورد کاربری این پلتفرم اعمال شده و در جهت دریافت بروزرسانی ابزارک نیز می بایست کلیه کاربران به پنل کاربری خود مراجعه نمایند.

در ادامه به معرفی ویژگی های جدید رایچت در قالب بهینه سازی های فنی و قابلیت های جدید می پردازیم.

 قابلیت های جدید رایچت

بر اساس گزارش پلتفرم پشتیبانی آنلاین رایچت که درباره ویژگی های این به روزرسانی منتشر شده. این پلتفرم با آپدیت نرم افزاری خود گزینه های جدیدی برای افزایش سرعت پشتیبانی و افزایش بهره وری تیم های فروش آنلاین به امکانات خود اضافه کرده تا با افزایش بهره وری اپراتورهای پشتیبانی و فروش، به افزایش نرخ فروش و رضایت مندی مشتریان در کاربران خود کمک کند.

قابلیت پاسخگویی سریع سوالات پرتکرار (FAQ)

قابلیت FAQ (سوالات متداول و پرتکرار) در پلتفرم‌های چت آنلاین یک قابلیت مفید و ارزشمند در جهت بهبود تجربه کاربران و بهبود فرآیند های فروش در وبسایت یا پلتفرم های آنلاین کاربران رایچت می‌باشد. واژه FAQ در واقع مخفف عبارت "Frequently Asked Questions" است که به وسیله اضافه کردن سوالات متداول مشتریان کسب و کار شما از طریق  پنل کاربری، این امکان را برای شما فراهم می سازد تا در هنگام پرسش یک سوال توسط کاربران وبسایت ما، یک بخش اختصاصی FAQ در صفحه چت کابران وبسایت شما نمایش داده شود تا در صورت تکراری بودن سوال، مشتریان شما در سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن به جواب سوالاتشان برسند.

در صورتی که قصد آشنایی بیشتر و تست قابلیت «سوالات متداول» پلتفرم چت آنلاین رایچت را دارید، می‌توانید از طریق این مقاله نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایید :

blog.raychat.io/سوالات-متداول-چیست؟/

 مزایای قابلیت FAQ یا سوالات متداول عبارت است از :

کاهش بار پشتیبانی مشتریان: ارائه یک مجموعه جامع از سوالات و پاسخ‌های متداول به کاربران می‌تواند یک راهکار ارزشمند در کاهش بار پشتیبانی آنلاین و مدیریت بهینه تیم پشتیبانی در زمان های پیک کاری باشد. چرا که کاربران می‌توانند به سرعت به پاسخ‌ سوالات خود دسترسی پیدا کنند و نسبت به ارتباط با تیم پشتیبانی بی نیاز شوند.

افزایش سرعت پاسخگویی و اطمینان مشتری: در مواقعی همانند لحظات نهایی انجام خرید که مشتریان برای رفع تردیدشان نیاز به پاسخ سریع دارند، امکان دسترسی به FAQ باعث می‌شود که آن‌ها به سرعت به پاسخ‌های خود برسند و به آنها اطمینان بدهد که اطلاعات مورد نیاز آن‌ها در دسترس است و به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند.

 

ارتقاء تجربه کاربری: ارائه یک راه حل ساده و موثر برای مشتریان برای یافتن اطلاعات مورد نیاز، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و مانع ایجاد حس منفی در جهت انتظار برای دریافت پشتیبانی خواهد شد، این مسئله به صورت مستقیم بر روی افزایش رضایت مشتریان کسب و کار شما اثر خواهد گذاشت.

 

افزایش قابلیت دسترسی: برای کاربرانی که از دسترسی به تلفن یا برقراری ارتباط زنده جلوگیری می کنند و یا به هر دلیلی قصد دارند در ساعات غیر کاری نسبت به بررسی محصول یا خدمات شما اقدام می کنند، قابلیت FAQ فرصتی مناسب را برای افزایش دسترتسی و کسب اطلاعات بیشتر فراهم خواهد کرد.

قابلیت تیم سازی و تعریف دپارتمان

قابلیت دپارتمان بندی و تیم سازی در پلتفرم رایچت یک امکان کارآمد و مهم در افزایش سرعت و کیفیت سرعت تیم پشتیبانی و فروش وب سایت شماست که پس از فعال سازی عاشق آن خواهید شد!

قابلیت جدید پلتفرم چت آنلاین رایچت؛ این امکان را برای کسب و کار ها فراهم می کند تا تیم‌ها و دپارتمان‌های مختلف سازمان خود را در فضای دیجیتال ساماندهی کنند و با ایجاد دپارتمان و فرآیندهای پشتیبانی تیمی از طریق وب اپلیکیشن رایچت، به هر دسته از کاربران خود، بنا به نوع نیاز و سوالشان از تیم پشتیبانی یا فروش، پاسخگویی موثرتری داشته باشند.

همچنین این قابلیت با کاهش بار پشتیبانی وبسایت شما در ساعات پیک کاری موجب صرفه جویی چشمگیری در زمان و هزینه های پشتیبانی کسب و کار شما خواهد شد.

 مثال استفاده از این قابلیت در جهت افزایش فروش :

آقای افشین زندی، مدیر و مدرس آکادمی آنالیتیپس، در جهت افزایش فروش دوره های آنالیز وبسایت خود، نسبت به راه اندازی تیم فروش و اسخدام کارشناسان حرفه ای در این مجموعه اقدام کرده است، با توجه به تایم محدود کارشناسان فروش دغدغه اصلی افشین زندی این است که زمان کاری این افراد صرف پاسخگویی مشتریان واقعی دوره های بازاریابی این آکادمی شود و سوال های تخصصی مربوط اعضای دوره به سمت تیم پشتیبانی و متخصصین مربوطه خود هدایت شود.

در پاسخ به این مسئله؛ قابلیت پشتیبانی تیم و دپارتمان بندی پلتفرم چت آنلاین رایچت می تواند با تعریف 2 مسیر مجزا برای آکادمی آنالیتیپس بر اساس شرایط و نوع نیاز مشتری، امکان پاسخگویی تخصصی به هر دسته از مشتریان این آکادمی را بهبود بخشد و Conversion Rate (نرخ تبدیل) تیم فروش این مجموعه را تا 2 برابر حالت عادی افزایش دهد!

مزایای قابلیت تعریف دپارتمان برای تیم های پشتیبانی و فروش آنلاین

کاهش زمان انتظار با پشتیبانی تخصصی : به دلیل اینکه هر تیم یا دپارتمان به مسائل خاصی پرداخته و مسئولیت‌های خود را دارد، کاربران نیازی به انتظار طولانی برای پاسخ ندارند و هر تیم با توجه به تخصص ها خود می تواند به سرعت به مسائل مشتریان رسیدگی کند.

تسهیل در تخصیص مسئولیت‌ها : با تعریف دپارتمان‌ها و تیم‌ها، می‌توانید مسئولیت‌ها و وظایف ارتباط با دسته های مختلف مشتریانتان را به اعضای تیم‌ها اختصاص دهید.  این کار در کوتاه مدت موجب بهبود سرعت پاسخگویی و در میان مدت موجب افزایش کیفیت پاسخ‌ها و بهره وری تیم شما منجر خواهد شد.

 تسهیل مدیریت سازمان : با تقسیم‌بندی تیم‌ها و دپارتمان‌ها، پیگیری و مدیریت عملکرد تیم ها ساده‌تر می‌شود و در صورت بروز مشکل یا نارضایتی، پیگیری و بهینه سازی فرآیند ها برای شما ممکن خواهد.

 برقراری ارتباط مؤثرتر با مشتریان: با داشتن دپارتمان‌های تخصصی، مشتریان به سرعت به کسانی که بیشترین تخصص در مورد سوالاتشان دارند، ارجاع داده می‌شوند و رایچت بهبود تجربه کاربری آن‌ها را تضمین می‌کند.

شناخت بهتر نیازهای مشتری: با تقسیم تیم‌ها به دپارتمان‌های مختلف، شما می‌توانید بهتر از نیازهای و مشکلات مشتریان خود در هر دپارتمان آگاه شوید و در نتیجه، تصمیمات و اقدامات بهینه تری داشته باشید.

 انعطاف‌پذیری در سازمان‌دهی: با توجه به سهولت دپارتمان بندی در رایچت، در هر لحظه و هر زمان این امکان برای شما فراهم است که با توجه به نیازهای کسب و کار و تغییرات درخواست‌های مشتریان، دپارتمان‌ها و تیم‌ها را تغییر دهید تا به بهترین حالت فعالیت تیم فروش و پشتیبانی خود برسید!

قابلیت ارسال پیام گروهی از واتساپ

پس از انتشار رسمی خبر اتصال رایچت به Whatsapp، محبوب ترین پیام رسان دنیا! حالا رایچت از طریق وب اپلیکیشن خود به شما امکان می‌دهد تا به گروه‌های مشخصی از مشتریان یا کاربران وبسایت و کسب و کارتان پیام‌های گروهی ارسال کنید. این پیام‌های گروهی می‌توانند شامل اطلاعیه‌ها، آفرهای تخفیفی، اخبار جدید کسب و کار، تغییرات مهم و سایر موارد مرتبط با کسب و کار شما باشند.

قابلیت ارسال پیام گروهی امکان ساخت یک چنل ارتباطی قدرتمند با مشتریان را برای کسب و کارهای آنلاین فراهم می کند و به دلیل رایگان بودن و نداشتن محدودیت، می تواند به یکی از کلیدی ترین ابزارهای بازاریابی و فروش هر کسب و کاری مبدل شود. لازم به ذکر است با توجه به امکان ایجاد مکالمه 2 طرفه درارسال گروهی پیام های واتساپی، این قابلیت می تواند تاثیر چشمگیری در فرآیندهای ارتباطی شما با مشتریانتان داشته باشد.

مزایای قابلیت ارسال پیام گروهی از واتساپ عبارت اند:

 کانال بازاریابی و ارتباطی رایگان : با ارسال پیام‌های گروهی از طریق واتساپ برای اطلاع رسانی پروموشن ها و تخفیف های کسب و کارتان می توانید صرفه جویی قابل توجهی در فرآیند های بازاریابی و ارتباطی خود، نسبت به استفاده از پنل های پیامکی داشته باشید.

اطلاع‌رسانی سریع: با ارسال پیام‌های گروهی در واتساپ، شما می‌توانید با سرعت بیشتری نسبت به ارسال پیامک های تبلیغاتی اطلاعیه‌ها، تخفیف‌ها و اخبار مهم را به دست تمامی مشتریان یا گروه‌های مختص به تعداد زیادی از لیست های شماره تماستان ارسال برسانید.

قابلیت تحلیل عملکرد اپراتور و رضایت مشتریان

قابلیت تحلیل تحلیل عملکرد اپراتور و رضایت مشتریان در پلتفرمچت آنلاین رایچت این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد تا از طریق جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباط اپراتور با مشتریان، نسبت به بررسی عملکرد و تجربه کاربران وبسایتتان اقدام نمایند. این قابلیت پلتفرم رایچت به شما اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد، بهره وری و تجربه کاربران را در اختیار شما قرار خواهد داد و به شما اجازه می‌دهند تا تصمیمات داده محور و بهتری در مورد بهبود فرآیند های فروش و پشتیبانی خود، با در نظر گرفتن فیدبک و تجربه کاربرانتان اتخاذ کنید.

مزایای قابلیت تحلیل عملکرد اپراتور و رضایت مشتریان عبارت اند:

بهینه سازی تجربه کاربری: با تحلیل میزان رضایتمندی مشتریان، شما می‌توانید نقاط ضعف و قوت تیم پشتیبانی و فروش کسب و کار خود را نتیجه ارتباط با کاربران وبسایتتان شناسایی کنید و با تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از بازخوردها، به رفع و رجوع مشکلاتی که موجب ناراضی  مشتریان هستند بپردازید. توجه به انجام این اقدامات در نهایت می‌تواند به افزایش رضایت مشتریان، افزایش تعاملات مثبت با مشتریان منجر شود.

افزایش تعامل با مشتریان: از طریق تحلیل رضایت مشتریان و جمع‌آوری بازخوردها، شما می‌توانید با مشتریانتان تعامل بیشتری داشته باشید. این تعاملات به افزایش اعتماد مشتریان و ارتباط مؤثرتر با آن‌ها کمک می‌کنند.

مدیریت عملکرد تیم: تحلیل بهره‌وری اپراتورها از طریق قابلیت جدید رایچت، به شما امکان می‌دهد تا نحوه عملکرد و کارایی اپراتورها را مدیریت کنید و با شناسایی عوامل مثبت و منفی در فرآیند پشتیبانی آنلاین و خدمات، می‌توانید تغییرات مورد نیاز در جهت بهبود را اعمال کنید که منجر به افزایش کیفیت پاسخگویی، دقت و سرعت تیم شما خواهد شد.

افزایش فروش و درآمد: با بهبود تجربه کاربران و کیفیت پاسخگویی تیم های فروش و پشتیبانی، اعتماد مشتریان به کسب و کار شما افزایش خواهد یافت و این بهبود در نهایت منجر به به افزایش فروش و درآمد شما خواهد شد.

بهینه‌سازی فرآیندها و منابع: تحلیل بهره‌وری اپراتورها به شما امکان می‌دهد تا فرآیندهای کاری و توزیع منابع انسانی خود را در سازمان بهینه‌سازی کنید. این بهینه سازی در میان مدت می تواند منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌ها و بهبود کیفیت عملکرد در کل سازمان شوند.

بهینه سازی های جدید رایچت : بهبود پرفورمنس و رابط کاربری

در بخش بهینه سازی، رایچت تمرکز تیم فنی خود را بر روی بهبود عملکرد داشبورد و وب اپلیکیشن خود گذاشته است و بهینه سازی ها و تغییرات عمده انجام شده توسط تیم فنی رایچت، نکات مثبت بسیاری را در راستای ارتقاء کارایی و تجربه کاربران این پلتفرم ایجاد کرده است.

علت اصلی اخذ این تصمیمات و سرمایه گذاری رایچت در بهینه سازی فنی پلتفرم خود از زبان احسان یونسی؛ مدیر محصول رایچت اینگونه بیان شده است :


❝قبل از این اجرای تغییرات، ما با مسئله عدم وجود ساختار منسجم و بی‌سازوکاری فرآیندهای اجرا شده در توسعه پلتفرم مواجه بودیم و انتشارآپدیت های جدید و به‌روزرسانی ها به صورت غیرسیستماتیک انجام می‌شد. در نتیجه 7 سال فعالیت رایچت، این شیوه کار باعث تشکیل کدهای پیچیده، ناقص و غیر قابل فهم نبود شده که توسعه آن‌هارا دشوار کرده بود.

همچنین یکی از چالش های دیگر تیم فنی رایچت در فرآیند بهبود‌پذیری نسخه نرم افزایش پیشین وب اپ، استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی و ماژول‌های منسوخ شده بود. که به طور کلی تمامی این موارد دست به دست هم داده بودند تا اجرای هر آپدیت برای رایچت به شدت هزینه‌بر و زمان‌بر باشد چرا که برای به‌روزرسانی هر ماژول‌ تیم فنی باید ساختار کلی را از نو بازبینی و بازسازی می کرد.❞

در گام نخست؛ راهکار تیم فنی رایچت برای مقابله با این چالش‌ها، تصمیم به استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و انتخاب React جهت توسعه وب اپلیکیشن جدید بود چرا که با امکان استفاده از ورژن‌های جدید Node و TypeScript، امکان بهبود فرآیند توسعه فنی و کاهش هزینه‌ها فراهم می شد. همچنین با استفاده از کامپوننت‌ها و دیگر امکانات موجود، این کتابخانه جاوا اسکریپی(React) میتوانست نیز به افزایش سرعت و دقت در فرآیند توسعه کمک کند و در نتیجه این اقدامات؛ پلتفرم چت آنلاین رایچت، سرعت لود بالاتری را در نسخه وب اپلیکیشن به مشتریانش ارائه دهد.

و در دومین گام؛ تغییرات مهمی نیز در منطق توسعه نرم افزار رایچت نیز اعمال شد. بدین شکل که رایچت در ادامه فرآیند توسعه خود به‌جای استفاده از لاجیک‌های نادرست که باعث افزایش ترافیک و تاخیر در لود اولیه صفحات می‌شد، مدیریت منطق داده‌های خود را به شکل بهینه‌تری انجام شد که باعث بهبود قابل توجه در عملکرد سرور و کاهش رکوئست های بی مورد به سرور شد.

در نتیجه اخذ این تصمیمات؛ رایچت اعمال با تغییرات اساسی در ساختار فنی خود و ارتقاء آن به تکنولوژی‌های پیشرفته، امکان ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن در حال حاضر را برای کاربران فراهم کرد و امکان توسعه سریع و پایدار نرم‌افزار در ادامه مسیر فعالیت این استارتاپ ایرانی فراهم شد. لازم به ذکر است؛ که تیم فنی رایچت به زودی با ارائه نسخه دسکتاپ امکانات بیشتری را در اختیار کاربران پلتفرم خود خواهد گذاشت.

مزایای جدید بهینه سازی فنی رایچت برای کاربران عبارت اند از :

وبسایت و وب اپ سریعتر و کارآمد: در نتیجه بهینه‌سازی‌های جدید در عملکرد فنی وبسایت، کاربران ایرانی می توانند با سهولت و سرعت بارگذاری بهتری از خدمات رایچت استفاده کنند و این آپدیت باعث افزایش سهولت و دسترسی پذیری بهتر به اطلاعات و خدمات رایچت خواهد.

رسپانسیو وب اپ برای دستگاه‌های مختلف: در آپدیت جدید رایچت، کاربران ورژن موبایل و دسکتاپ وب اپ، کاربران به صورت بهینه با تمام ابعاد دستگاه‌های خود به پلتفرم دسترسی دارند. همچنین، سرعت اجرایی وب اپ نیز بهبود یافته تا تجربه کاربری بهینه‌تری فراهم شود.

بهینه سازی پلاگین وردپرس: درآپدیت جدید رایچت به کاربرانی که از وردپرس استفاده می‌کنند نیز توجه شده و پلاگین ابزارک رایچت به خوبی بهینه شده است.

مزایای جدید بهینه سازی رابط رایچت برای کاربران

ساده سازی فرآیند ارسال پیام گروهی: درآپدیت جدید رایچت،  با بهبود رابط کاربری و فرآیند ارسال پیام گروهی، کاربران به راحتی و سریع‌تر می‌توانند پیام‌ها و اطلاعیه‌های را به مشتریانشان ارسال کنند.

رفع باگ های نوتیفیکیشن‌های موبایل: آپدیت جدید رایچت، نوتیفیکیشن‌های موبایل نیز مورد توجه تیم فنی قرار گرفتند تا با رفع باگ های قبلی این قابلیت امکان ارسال اطلاعات دقیق‌تر از رویدادها و پیام‌های مربوط به کسب و کار در جهت ارتباط موثر با مشتریان، فراهم شود.

فعال سازی قابلیت نمایش دیده شدن پیام(Seen) :  قابلیت نمایش Seen به کاربران که به تازگی به ابزارک رایچت اضافه شده است این امکان را در اختیار مشتریان کسب و کارها قرار می‌دهد که وضعیت دیده شدن پیام‌ها را بهتر درک کنند و در صورتی که هنوز اپراتور پیام آنها را مشاهده نکرده است، تجربه بهتری از انتظار برای شروع مکالمه داشته باشند.

ریپلای پیام توسط مشتریان: قابلیت Reply که در آپدیت اخیر رایچت به این چت ویجت این پلتفرم اضافه شد، این امکان را در اخیتار کاربران می گذارد تا با دقت بیشتری به پیام‌های اپراتورها پاسخ دهند و با چاشنی تعامل مستقیم و دوطرفه، به گفتگوی آنلاین در فضای وب بپردازند.

ارسال پیام صوتی: قابلیت Voice Massage که به تازگی در نسخه جدید رایچت بهینه سازی شده است در کنار فراهم ساختن امکان پرسش سوال به وسیله ویس توسط کاربر، حالا امکان پاسخگویی صوتی برای اپراتورهای کسب و کارهای  آنلاین را نیز فراهم خواهد کرد تا در صورت لزوم ارائه توضیحات طولانی و دقیق از این گزینه استفاده کنند.

شخصی‌سازی فونت ابزارک: شخصی سازی فونت ابزارک یکی دیگر از ویژگی هایی بود که به تازگی در آپدیت جدید پلتفرم چت آنلاین رایچت در اخیتار کاربران قرار گرفت تا با انتخاب فونت‌های مختلف و یکپارچه سازی ظاهر ابزارک با ظاهر صفحات وبسایتشان، رابط کاربری بهینه تر را را به سبک خود طراحی و در دسترس کاربران وبسایتشان قرار دهند.

 جمع بندی :

در آپدیت نرم افزاری جدید، رایچت تلاش کرده تا با تمرکز بر رفع باگ ها و کاستی  های موجود، تجربه ای بی‌نقص‌ را برای کابران پلتفرم خود بسازد. مشکلات پیشین نوتیفیکیشن، چت کاربران، وب اپ، اپ‌های اندروید و آی او اس، پیام‌های صوتی و آپلود فایل در پلتفرم به طور جدی بررسی و بهبود یافته‌اند و این استارتاپ ایرانی با ادامه فرآیند توسعه و بهینه سازی خود، در راستای خلق تجربه ای منحصر به فرد و مطمئن‌ برای کاربران خویش تلاش خواهد کرد.