صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۳۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
 گروه کالاهای لوکس آمریکایی «کاپری» که برندهایی همچون ورساچه، جیمی چو و مایکل کورس را تحت مدیریت خود دارد، طی قراردادی چند میلیارد دلاری به هلدینگ چندملیتی آمریکایی «تپستری» فروخته شد. به این ترتیب گروه «تپستری» که تا کنون برندهایی همچون کفش استوارت وایتزمن و خانه مد کیت اسپید را در اختیار داشت، احتمالا با این معامله جدید می‌تواند قدرت رقابت خود را در مقابل شرکت‌های اروپایی به ویژه غول‌های فرانسوی «لویی ویتون» و «کرینگ» افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: گروه کالاهای لوکس آمریکایی «کاپری» که برندهایی همچون ورساچه، جیمی چو و مایکل کورس را تحت مدیریت خود دارد، طی قراردادی چند میلیارد دلاری به هلدینگ چندملیتی آمریکایی «تپستری» فروخته شد.

به این ترتیب گروه «تپستری» که تا کنون برندهایی همچون کفش استوارت وایتزمن و خانه مد کیت اسپید را در اختیار داشت، احتمالا با این معامله جدید می‌تواند قدرت رقابت خود را در مقابل شرکت‌های اروپایی به ویژه غول‌های فرانسوی «لویی ویتون» و «کرینگ» افزایش دهد.

غول‌های صنعت مد فرانسه در حال حاضر صاحب برخی از بزرگ‌ترین برندهای مد جهان (از جمله گوچی، سن لورن، کرینگ، لویی ویتون، ژیوانشی و دیور) هستند.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی هلدینگ «کاپری» رقم معامله ۸.۵ میلیارد دلار بوده است و در چهارچوب این توافق، کاپری مالکیت برندهایی همچون مایکل کورس و جیمی چو را نیز واگذار کرده است.

جوآن کروسورات، رئیس گروه «تپستری» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با این معامله «یک خانه مد جدید و قدرتمند برای کالاهای لوکس جهانی» ایجاد خواهد شد.

برندهای «تپستری» اغلب برای مصرف‌کنندگان مشتاق در دسترس‌تر هستند و ورساچه نیز که ۴۵ سال پیش در میلان تأسیس شد، مدت‌هاست به عنوان نمادی از تجمل تلقی می‌شود و انتظار می‌رود با این معامله، تغییر قابل محسوسی در خط مشی طراحی و تولید محصولات این شرکت ایجاد شود.

تولیدات برندهایی مانند مایکل کورس و کیت اسپید معمولاً از حدود ۱۰۰ یورو شروع می‌شوند و به این ترتیب کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر از لباس‌ها و لوازم جانبی لوکس و گران قیمتی هستند که باید هزاران یورو برای خرید آنها پرداخت کرد.

کارشناسان همچنین بر این موضوع تاکید دارند که گروه «تپستری» سابقه خوبی در ایجاد دگرگونی در برندهایی دارد که دچار افت شده‌اند؛ اتفاقی که در حال حاضر در مورد برند مایکل کورس دیده می‌شود.

«تپستری» نیز در حال حاضر دوران سختی را می‌گذراند؛ تورم در بسیاری از کشورها افزایش یافته و به تبع آن هزینه‌های مصرف کنندگان بیشتر شده است. به این ترتیب به قدرت خرید مشتاقان محصولات گرانقیمت مد نیز ضربه سختی وارد شده است.

این برای دومین بار در پنج سال گذشته است که برند ایتالیایی ورساچه فروخته می‌شود. پیش از این مایکل کورس در سال ۲۰۱۸ میلادی این برند را (که برای چندین دهه متعلق به خانواده ورساچه بود) به مبلغ ۱.۸ میلیارد یورو خرید.

مایکل کورس قبل از آن نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی جیمی چو را خریده بود؛ با این امید که بتواند زیر چتر هولدینگ کاپری، تغییرات مد نظر خود در صنعت جهانی مد را به وجود آورد.