صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۲۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چمن‌ مصنوعی ورزشی به عنوان بستر زمین در ورزش‌های مختلف مانند فوتبال، تنیس، بیسبال و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. چمن‌های مصنوعی که برای زمین‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با توجه به استانداردهای همان ورزش خاص طراحی می‌شوند و با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، از چمن مصنوعی زمین فوتبال نمی‌توان برای ورزش تنیس استفاده کرد؛ چون استانداردهای متفاوتی دارند. به همین دلیل، قیمت چمن مصنوعی ورزشی بر اساس نوع ورزش متفاوت خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دلیل علاقه زیاد افراد به چمن مصنوعی، هم اکنون مجموعه وسیعی از محصولات چمن مصنوعی تولید و به بازار عرضه می شود. بنابراین با چنین طیف گسترده ای از تولید کنندگان و محصولات، انتخاب بهترین نوع چمن مصنوعی برای فضای شما می تواند کمی سخت و زمان بر باشد. همین گسترده بودن محصولات باعث شده، قیمت چمن مصنوعی بسته به عوامل مختلفی وابسته باشد.

عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی

اگر قصد خرید و استفاده از چمن مصنوعی در اماکن مختلف را دارید، یکی از نکات مهمی که باید مد نظر داشته باشید، قیمت آن بسته به نوع پروژه است. قیمت چمن مصنوعی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها پرداخته و مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1. ارتفاع

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت چمن مصنوعی، پایل یا ارتفاع نخ چمن است. برای تولید و تهیه این محصول، از نخ، الیاف‌های پلاستیکی یا PVC استفاده می‌کنند. ارتفاع یکی از عواملی است که هم بر قیمت چمن مصنوعی اثر ‌گذاشته و هم نقش مهمی در زیبایی آن ایفا می‌کند.

به طوری که، هر چه ارتفاع نخ به کار رفته در تولید چمن مصنوعی بیشتر باشد، شباهت آن به چمن طبیعی بیشتری شده و ظاهری زیباتر به خود می‌گیرد. بدون شک هر چه ارتفاع نخ در چمن مصنوعی بالاتر باشد، به این معنی است که میزان نخ بیشتری برای تولید آن مصرف شده و در نتیجه قیمت بالاتری برای خرید آن باید پرداخت شود.

 2. نوع چمن مصنوعی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت این محصول، نوع چمن است. چمن‌های مصنوعی را می‌توان در دو دسته چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی قرار داد که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند. چمن‌ مصنوعی تزئینی که برای استفاده از فضاهای مختلف مانند پارک‌ها، باغ‌ها، زمین‌های بازی کودکان و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا بر اساس تراکم و ارتفاع نخ در دسته‌های مختلف طبقه ‌بندی می‌شوند. کمترین میزان ارتفاع نخ در چمن‌ مصنوعی تزئینی 10 میلی متر است که این ارتفاع می‌تواند تا حداکثر 50 میلی متر نیز برسد.

چمن‌ مصنوعی ورزشی به عنوان بستر زمین در ورزش‌های مختلف مانند فوتبال، تنیس، بیسبال و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. چمن‌های مصنوعی که برای زمین‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با توجه به استانداردهای همان ورزش خاص طراحی می‌شوند و با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، از چمن مصنوعی زمین فوتبال نمی‌توان برای ورزش تنیس استفاده کرد؛ چون استانداردهای متفاوتی دارند. به همین دلیل، قیمت چمن مصنوعی ورزشی بر اساس نوع ورزش متفاوت خواهد بود.

 3.برند

برند تولید کننده چمن مصنوعی و همچنین شرایط ساخت و تولید این محصول در کشورهای دیگر را می‌توان یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت چمن مصنوعی دانست. اکثر مدل‌های چمن مصنوعی که در ایران عرضه می‌شود، وارداتی بوده و توسط برندهای خارجی تولید شده‌اند. به همین دلیل نوع برند، شرایط واردات و هزینه‌های گمرکی از عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت نهایی این محصول در بازار موثر باشند.

4. الیاف

در تولید چمن مصنوعی معمولاً از دو نوع الیاف مختلف استفاده می‌شود که هر کدام از این الیاف‌ها ویژگی‌های خاصی داشته و می‌توانند بر قیمت چمن مصنوعی اثر بگذارند:

فیبریلیت: چمن‌های مصنوعی که در تولید آن‌ها از الیاف فیبریلیت استفاده می‌شود، نرم‌تر بوده و از عمر طولانی‌تری برخوردار هستند. به همین دلیل از این نوع محصول که قیمت بالاتری دارد در اماکنی مانند مدارس، مهد کودک، زمین‌های ورزشی مانند زمین فوتبال،‌ تنیس و ... استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌ این نوع چمن‌ مصنوعی گستردگی قابل توجه آن‌ها از نظر تنوع در مدل است.

مونوفیلامنت: چمن‌های مصنوعی که با این الیاف تولید می‌شوند، نسل جدید چمن به حساب آمده و از نظر ساختار از تنوع گسترده‌ای برخوردار هستند. این محصولات در شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام با توجه به ویژگی‌های خاص خود، قیمت متفاوتی دارند.

5.ضخامت چمن مصنوعی

یکی از فاکتورهای مهم در تولید چمن مصنوعی که بر نوع کاربرد آن و همچنین قیمت چمن مصنوعی تأثیر دارد، ضخامت محصول است. چمن‌های مصنوعی در ضخامت‌های متنوعی تولید می‌شوند که باید بسته به کاربرد خود، ضخامت مناسب را انتخاب کنید. به همین جهت، هر چه ضخامت چمن مصنوعی بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخت کنید.

6. تراکم

چمن های مصنوعی توسط دستگاه‌های صنعتی مخصوص و به صورت رولی تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که الیاف چمن مصنوعی را با فاصله مشخصی نسبت به یکدیگر می‌دوزند تا در نهایت یک رول کامل تولید و آماده استفاده شود.

تراکم چمن مصنوعی به معنای فاصله نخ‌ها نسبت به یکدیگر است. هر چه این فاصله کمتر باشد به معنای تراکم بالاتر بوده و نشان دهنده این است که مواد بیشتری برای تولید استفاده شده است. این امر باعث می شود، قیمت چمن مصنوعی نیز بیشتر می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه در این است که تراکم بافت یکی از عواملی به حساب می‌آید که برکیفیت و دوام چمن مصنوعی نیز مؤثر خواهد بود. تراکم بیشتر در الیاف چمن مصنوعی نیز باعث می‌شود که مقاومت چمن در برابر تردد بیشتر شود و این موضوع باعث می گردد، محصول شما دیرتر دچار فرسایش شود.

 قیمت و خرید چمن مصنوعی

همانطور که مطلع هستید، چمن مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شود که قیمت هر یک بسته به عوامل مختلفی که در بالا ذکر شد، می تواند متفاوت باشد. به همین جهت، شما باید برای خرید چمن مصنوعی اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید بسته به بودجه و نوع پروژه محصول خود را انتخاب کنید.

اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید ما به شما پیشنهاد می کنیم از مجموعه های معتبری که در این حوزه تخصص دارند، خرید خود را انجام دهید. یکی از این مجموعه ها که می توان به آن اشاره کرد، خانه چمن است.

رسالت این مجموعه صرفا فروش چمن مصنوعی نیست بلکه به دانش مشتری قبل از خرید چمن مصنوعی مسئول است و تمایل دارد که مشتری قبل از خرید خود با حداکثر آگاهی محصول را انتخاب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به نشانی https://khanechaman.com/ مراجعه کرده و با کارشناسان آنها تماس حاصل نمایید.