صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۱۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۸ دی ۱۴۰۱
درنشست تخصصی فرایند نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت عنوان شد:
مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی در آینده بیشترین بخش را به خود اختصاص خواهد داد افزود: پرداخت‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و در کمترین زمان ممکن اقدامات به صورت هوش مصنوعی انجام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت با اشاره به تغییر رفتار مشتریان در عصر تحول دیجیتالی بر ضرورت همسویی با پیشروی تکنولوژی در صنعت بانک و پرداخت تاکید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، محمد فرجود در جریان نشستی تخصصی با محوریت فرایند نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت که در حاشیه هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد با بیان این موضوع تاکید کرد: نوآوری در صنعت بانکداری مدل‌های مختلفی دارد و با توجه به سرعت دیجیتالی شدن عملیات مالی در کشور، جبری بر جامعه برای حرکت به سمت دیجیتالی شدن حاکم شده و در رفتار مردم تغییرات بزرگ ایجاد کرده است؛ به نوعی باید گفت که پاندمی کرونا همه را به سمت عصر دیجیتال سوق داد و حرکت از آن زمان پررنگ جلوه کرد.

وی با اشاره به اینکه نوآوری در مدل‌های کسب‌و‌کار تغییر کرده است گفت: تا سال ۲۰۲۵ در دنیا ۸۶ درصد بانک‌ها باید بدانند چطور می‌توانند تعاملات خود را با بازیگران جدید در این عرصه داشته باشند.

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی در آینده بیشترین بخش را به خود اختصاص خواهد داد افزود: پرداخت‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و در کمترین زمان ممکن اقدامات به صورت هوش مصنوعی انجام می شود.

فرجود به اهمیت نوآوری اشاره و تصریح کرد: الان اکوسیستمی داریم که موتورهای متعددی چه در لایه تکنولوژی و چه در سمت تقاضا آن را حرکت می‌دهند و به سمت تحول می‌برند؛ اگر نوآوری را تغییر به سمت ایجاد ارزش بهتر تعریف کنیم، بررسی محصولات بانک و پرداخت نشان‌دهنده ابعاد مختلف کاربرد این نوآوری است.

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت افزود: این روش برای رسیدن به سرعت در عملیات مالی و بانکی بسیار موثر بوده و باعث افزایش طراحی متنوع محصولات بانکی، سرعت و کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه در بانک تجارت سه مدل کسب‌وکار نوآورانه پیاده‌سازی شده است به معرفی پلتفرم ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در حاشیه نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد و گفت: برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای صورت گرفته است؛ از جمله این‌ها می‌توان به پلتفرم ارائه غیرحضوری وام ازدواج اشاره کرد.

فرجود در پایان خاطرنشان کرد: در بانک تجارت مدل دیگری از تعامل با فین‌‌تک‌ها تعریف شده که در حوزه بانکداری باز است. مدلی که در آن سعی شده بانک تجارت با مشارکت در طرح‌هایی که توسط دیگر پلتفرم‌ها ارائه می‌شود به اکوسیستم نزدیک شود.