ایسنا: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۶ میلیون دانش آموز پس از تقریباً دو سال تعطیلی در کلاس حاضر میشوند و لازم است تا تمام زیر ساختها مهیا باشد.
احمد محمودزاده در شورای آموزش و پرورش البرز که روز یکشنبه ۲۷ شهریور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: با اشاره به اهمیت موضوع مدرسه سازی گفت: خبر ساخت ۲۰۰ مدرسه در عرض یک تا دو سال در البرز بسیار خوب است و میتواند از ضعف سرانهها بکاهد.
وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب برای ساخت یک تمدن چیزی مهمتر از سرمایه انسانی وجود ندارد. معلمان و دانشآموزان هم جزو این سرمایهها هستند.
وی با اشاره به اینکه معلمان افسران پیشرفت کشور و عامل جامعهسازی هستند، گفت: به وفور در گام دوم انقلاب به موضوع نیروی انسانی پرداخته شده است.
محمودزاده با بیان اینکه رسالت تربیت نیروی انسانی خوب از مسیر آموزش و پرورش میگذرد، افزود: بنابراین آموزش و پرورش مهم است و پیشبرد این ماموریت سنگین با ماست و همه شرکای این ارگان باید ورود پیدا کرده و همکاری کنند. در آستانه مهر نیازمندیم که مشکلات آموزش و پرورش حل شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با بیان اینکه در شورای آموزش و پرورش استانها اقدامات موثری برای تحقق برنامهها و سیاستهای وزارت آموزش و پرورس استان صورت میگیرد، گفت: امیدوارم در سالهای آتی مشکلات زیرساختی در البرز نباشد و به عنوان استانی برجسته در مسائل آموزشی مطرح شود.
به گفته محمودزاده حدود ۱۶ میلیون دانش آموز پس از تقریبا دو سال تعطیلی در کلاس حاضر میشوند و لازم است تا تمام زیر ساختها مهیا باشد.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین نیز به آموزش و پرورش به صورت کلیدی پرداخته شده، اظهار کرد: باید کمک کنیم مهر امسال آرام و روان طی شود. زیرا در دوران کرونا نابرابری آموزشی، فقر آموزشی، افزایش ترک تحصیل و آسیبهای روحی برای دانش آموزان به وجود آمد و آموزش و تعامل گروهی حاضر در کلاس از بین رفت.
وی افزود: امیدواریم امسال بتوانیم در آغاز مهر با انسجام تمام کلاسهای درس را به گونهای داشته باشیم که کسی بازمانده از تحصیل یا تارک تحصیل نباشد.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت تمام بخشها برای تأمین خلأهای زیرساختی آموزش و پرورش گفت: به بخش غیر دولتی در قالب تسهیلات کمبهره کمک میشود تا در این زمینه نقش آفرینی کنند.
این مسئول همچنین به حرکت به سمت رشتههای اشتغالمحور، آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش و استفاده از تمام ظرفیتها در این بخش تأکید کرد.