صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۹۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
محمد محمدی رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هم اکنون حدود ۳۳۰ فروند هواپیما در کشور داریم که از این تعداد ۱۷۳ فروند عملیاتی است و البته این آمار منهای بالگرد‌های کشور است؛ بنابراین تقریبا نزدیک به ۶۰ درصد از ناوگان ما فعال و بقیه آن نیز زمین‌گیر است که علت عمده آن به موتور هواپیما بر می‌گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره وضعیت ناوگان هوایی ایران گفت: در حال حاضر اگر به معدل سن ناوگان در کشور‌های توسعه یافته نگاهی بیاندازیم، برخی از آن‌ها بالای ۲۰ سال است؛ بنابراین شخصا کلمه فرسودگی را نمی‌پسندم، چون چیزی به نام فرسودگی نداریم و ناوگان باید استاندارد‌های لازم را داشته باشد تا پرواز کند.

وی افزود: هم اکنون حدود ۳۳۰ فروند هواپیما در کشور داریم که از این تعداد ۱۷۳ فروند عملیاتی است و البته این آمار منهای بالگرد‌های کشور است؛ بنابراین تقریبا نزدیک به ۶۰ درصد از ناوگان ما فعال و بقیه آن نیز زمین‌گیر است که علت عمده آن به موتور هواپیما بر می‌گردد و بخشی از آن به تامین اقلام و قطعات دیگر بر می‌گردد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این مسئله به این معناست که اگر از صحت وسلامت هواپیما مطمئن نباشیم اجازه پرواز به آن پرنده را نمی‌دهیم، چرا که نگاه ما در حوزه هواپیمایی صفر و ۱۰۰ است و این نوع نگاه ما را بر آن می‌دارد که به ناوگان‌مان این‌گونه نگاه کنیم و تا استاندارد‌های لازم را نداشته باشد اجازه پرواز هم ندارد. از سوی دیگر محدودیت‌ها مانند محدودیت‌های سرزمینی و آب و هوایی را هم می‌شناسیم.

محمدی بخش خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید حداقل ۳۵۰ فروند ناوگان فعال برای جمعیت کنونی و تعداد فرودگاه‌های فعلی کشور داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز موجود در حوزه هوانوردی به ویژه در بخش مسافری باشیم. البته این نیاز بدون در نظر گرفتن توسعه در این بخش و افزایش پرواز‌های بین‌المللی است. اگر بخواهیم نگاه بلند و برنامه‌ریزی شده داشته باشیم و نقش خودمان را به عنوان هاب منطقه‌ای ایفا کنیم و در حوزه پرواز‌های بین‌المللی و کارگو توسعه پیدا کنیم، این نیاز به ۵۰۰ فروند هواپیما خواهد رسید.