صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۸۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۹ تير ۱۴۰۱
سطح آب رودخانه‌های آلمان بر اثر گرما و خشکسالی به قدری پایین آمده که کشتی‌های باری بر رودخانه‌های این کشور فقط تا نیمی از ظرفیت خود را می‌توانند بارگیری کنند. این وضع به گرانی بیشتر کالا‌ها دامن زده است. خشکسالی مداوم و بارش کم، حمل و نقل کشتی‌های باری در آلمان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این کشتی‌ها حتی برای حرکت در رودخانه‌های عظیم آلمان، مانند دانوب یا راین نیز نمی‌توانند به شکل کامل بارگیری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: سطح ‌آب رودخانه‌های آلمان بر اثر گرما و خشکسالی به قدری پایین آمده که کشتی‌های باری بر رودخانه‌های این کشور فقط تا نیمی از ظرفیت خود را می‌توانند بارگیری کنند. این وضع به گرانی بیشتر کالاها دامن زده است.


خشکسالی مداوم و بارش کم، حمل و نقل کشتی‌های باری در آلمان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این کشتی‌ها حتی برای حرکت در رودخانه‌های عظیم آلمان، مانند دانوب یا راین نیز نمی‌توانند به شکل کامل بارگیری کنند.

این وضع صنعت حمل و نقل کالا را مختل کرده است. روبرتو اسپرانزی، عضو هیئت مدیره تعاونی حمل و نقل آلمان برای آبراه‌های داخلی به آژانس خبری آلمان در دویسبورگ می‌گوید که چون عمق آب کم شده است «ما فقط اجازه داریم حدود ۵۰ درصد از ظرفیتی که می‌توانیم حمل کنیم را بار بزنیم تا کشتی‌ها وزن کمتری داشته باشند.»

ینس شوانن، مدیر عامل انجمن فدرال کشتیرانی داخلی آلمان (BDB) می‌گوید برای حمل و نقل باید محموله بین کشتی‌های بیشتری توزیع شود اما تهیه کشتی‌های بیشتر کار دشواری است. در سال گذشته نیز آلما ن با کمبود بارندگی روبرو بود و نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱ درصد کالا کمتر در رودخانه های آلمان جابه‌جا شد.

آلمان با معضل کمبود انرژی نیز دست به گریبان است و این معضل در زمانی واقعا نامناسب از راه رسیده است. قرار است نیروگاه‌های زغال‌سنگ دوباره در سراسر آلمان به کار افتند تا در غیاب انرژی‌های دیگر برق تولید کنند. کشتیرانی نقش مهمی در حمل و نقل زغال سنگ دارد. اما زغال سنگ، مانند مواد شیمیایی و شن، از محموله‌های سنگینی است که کشتی‌ها را به عمق بیشتری می‌کشاند.

حمل غلات از اوکراین با مشکل روبرو شده است

علاوه بر این، برخی از کشتی‌های آبراه‌های داخلی که معمولا تنها در محدوده رودخانه‌های آلمان حرکت می‌کنند، در حال حاضر در حمل و نقل غلات اوکراین به اروپا نقش دارند.

به عنوان مثال حمل و نقل غلات از اوکراین به اتحادیه اروپا از طریق رود دانوب امکان‌پذیر است. اسپرانزی که شرکت او بیش از ۱۰۰ کشتی باری دارد، می گوید: «این وضع ظرفیت حمل و نقل در این کشور را به طور قابل توجهی کاهش داده است.»

گرانی کالاها

تقاضای بالا برای حمل و نقل، از جمله برای حمل زغال سنگ و غلات از یکسو و محدودیت به وجود آمده، موجب گرانی کالاها می‌شود. ‌زیرا حتی اگر کشتی‌ها حجم کم‌تری بارگیری کنند، معنایش این نیست که کارمزد کم‌تری هم بگیرند، اما برای مشتریان معنایش این است که برای کالاهای کم‌تر باید هزینه بیشتری متقبل شوند.