صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۸۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۱
رامبد جوان گفت: مخاطب تلویزیون ریزش پیدا کرده و به طور مثال از مسابقه خنداننده‌شو و تعداد آراء دوره‌های قبل و این دوره، متوجه این کم شدن مخاطب می‌شویم. حالا اینکه چقدر می‌توانیم جذابیت خندوانه را حفظ کنیم و اینکه چقدر بلد هستیم که مخاطب را به سمت خودمان بکشانیم، کاری است که هرسال عوض می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رامبد جوان در خصوص تغییرات خندوانه در طول سال‌های گذشته و ایده‌های تیم ایده‌پردازی این برنامه در فصول پیش رو، به گفتگو با مجری برنامه سینماچی پرداخت.

رامبد جوان در ابتدا در پاسخ به مجری برنامه «سینماچی» در مورد مخالفینی که خندوانه را مورد حمله قرار داده‌اند گفت: تصورم این است، همین که شما برنامه داشته باشید و در معرض دید قرار بگیرید، آدم‌های بیشتر واکنش نشان می‌دهند، حالا چه توجه‌های مثبت و چه منفی. اصولا ما به مثبت‌ها نگاه نمی‌کنیم و منفی‌ها را بررسی می‌کنیم و اصولا هم افراد منفی بیشتر از افراد مثبت واکنش نشان می‌دهند. مثلا یک پستی در فضای مجازی اگر هزار تا نظر در زیر پست قرار بگیرد و هشتصد تا مثبت باشد ما به آن دویست نظر منفی می پردازیم و می‌گوییم که جو بد است. اینکه ما بخواهیم درصد بگیریم که تعداد موافقین و مخالفین را در فضای مجازی را بررسی کنیم درصد خیلی کمی از این هشتاد میلیون هستند و اصولا فضای مجازی، فضای مناسبی برای درصد گرفتن و محاسبه میزان مخالفین نیست و به همین علت من دیگر توجهی به آن نمی‌کنم.

رامبد جوان در مورد اینکه ساختن خندوانه امروز سخت‌تر است یا در قبل توضیح داد: فکر می‌کنم هرچه می‌گذرد سخت‌تر می‌شود، رسانه‌های مختلفی از قبیل فضای مجازی شکل گرفتند که واقعا قدرتمندند. خیلی وقت‌ها افراد پروژه‌ها را در حد ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود تعقیب می‌کنند و با دیدن آن‌ها می‌گویند ما فلان پروژه را دیدیم، اما این‌ها یک سری برش از پروژه‌هاست. خیلی از این ویدئوها چه مثبت چه منفی، با طراحی به خصوصی ادیت شده و قضاوت بر اساس این برش‌ها، نصف و نیمه شکل می‌گیرد و این کار را هرروز سخت‌تر می‌کند. از طرفی مخاطب تلویزیون ریزش پیدا کرده و به طور مثال از مسابقه خنداننده‌شو و تعداد آراء دوره‌های قبل و این دوره، متوجه این کم شدن مخاطب می‌شویم. حالا اینکه چقدر می‌توانیم جذابیت خندوانه را حفظ کنیم و اینکه چقدر بلد هستیم که مخاطب را به سمت خودمان بکشانیم، کاری است که هرسال عوض می‌شود.

رامبد جوان در مورد پرسش مجری «سینماچی» مبنی بر اینکه خندوانه در فصول جدید چه کار تازه‌ای می‌خواهد انجام دهد که همچنان پرفروغ ظاهر شود گفت: ما همیشه یک گروه ایده پرداز داریم، من اصولا بدون گروه ایده‌پرداز در هیچ پروژه‌ای قدم از قدم بر نمی‌دارم. همیشه خودم در گروه حضور دارم و هم نکاتی که به نظرم بیاید را مطرح و بررسی می‌کنیم و هم در جریان جزء به جزء ایده‌ها، بحث‌ها و پرورش ایده قرار می‌گیرم. مثلا در این فصلی که تا ۶ مرداد بر روی آنتن خواهد رفت، یک تیم طراح مسابقه به خندوانه اضافه شده و مسابقه قاطی بازی که در این دوره برگزار کردیم به قدری آیتم‌های متنوعی داشت که به نظرم می‌شود با دو تا از این آیتم‌ها مسابقه جداگانه برگزار کرد.

رامبدجوان ادامه داد : ما در این فصل عناصر لذت بخشی را که در شروع خندوانه باعث محبوبیت شدند دوباره برگرداندیم. مثلا خنده سی ثانیه‌ای، قول گرفتن از میهمان یا لبخند ده ثانیه‌ای مهمان و گزارش‌های مردمی، یونیفرم و گرامر خود خندوانه بودند که کنار گذاشته بودیم و با بازگرداندن آن‌ها، متوجه شدیم علاقه مندی به برنامه زیادتر شده است.

مجری خندوانه در مورد ادامه خندوانه و زمان شروع فصل بعدی این برنامه بیان کرد: واقعیت این است که ما فعلا در تولید هستیم و این فصل تمام شود، باید استراحت کنیم. علاوه بر اینکه خودم هم می‌خواهم یک فیلم کمدی بسازم، و وقت بیشتری برای خانواده بگذارم و درنتیجه باید فاصله‌ای بیافتد. همینطور ما هم همیشه مثل مستاجرهای خانه به دوش، همیشه به دنبال مکان خندوانه هستیم و این بار هم باید لوکیشنی که داریم را تحویل دهیم و دنبال جای دیگری باشیم. به دلیل اینکه لوکیشن‌های مدنظر ما بسیار سخت پیدا می‌شود و تخریب این دکور و جابجایی وسایل بسیار سخت است، باید برای شروع فصل جدید به خودمان زمان بدهیم و مخاطبمان هم حوصله کند. اما ما خندوانه را دوست داریم و می‌خواهیم که ادامه پیدا کند و هیچوقت به تعطیل شدن خندوانه فکر نکرده‌ایم.

وی در پایان نیز در مورد فیلم آینده اش گفت: فکر می‌کنم یک فیلم کمدی خیلی سخت در سینما خواهم ساخت. «سینماچی» به تهیه کنندگی فاطمه شهبندی و سردبیری و اجرای علی مرادخانی جمعه‌ها ساعت ۱۶ از رادیو جوان روی آنتن می‌رود.