صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۵۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
گزارش تحقیقاتی جدید که توسط Brand Directory انجام شده است، اپل را با ارزش‌ترین برند جهان برای سال ۲۰۲۲ می‌داند. این شرکت تحقیقاتی ارزش این برند را ۳۵۵.۱ میلیارد دلار محاسبه کرده است.  توجه داشته باشید که این ارزش گذاری توسط فهرست برند محاسبه می‌شود و منعکس کننده ارزش بازار برند نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش تحقیقاتی جدید که توسط Brand Directory انجام شده است، اپل را با ارزش‌ترین برند جهان برای سال ۲۰۲۲ می‌داند. این شرکت تحقیقاتی ارزش این برند را ۳۵۵.۱ میلیارد دلار محاسبه کرده است.  توجه داشته باشید که این ارزش گذاری توسط فهرست برند محاسبه می‌شود و منعکس کننده ارزش بازار برند نیست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از جی اس ام آرنا، فهرست ده برند برتر در سطح جهانی به شرح زیر است:

اپل

آمازون

گوگل

مایکروسافت

والمارت

سامسونگ

فیسبوک

هواوی

بانک صنعتی و تجاری چین ICBC

ورایزون


ارزش برند اپل در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است و این ارزش گذاری بالاترین ارزشی است که این شرکت در بین هر برندی ثبت کرده است.

این شرکت، سال ۲۰۲۱ درخشانی را پشت سر گذاشت که با موفقیت در آغاز سال ۲۰۲۲ برجسته شد و اولین شرکتی بود که به ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری رسید.  موفقیت این غول فناوری از لحاظ تاریخی در ارتقای جایگاه اصلی برند خود نهفته است، اما رشد اخیر آن را می‌توان به شناخت شرکت نسبت داد که نام تجاری آن می‌تواند به طور موثر در طیف وسیع تری از خدمات اعمال شود.

آیفون هنوز حدود نیمی از فروش این برند را به خود اختصاص داده است.  با این حال، امسال شاهد بودیم که اپل با نسل جدید آی‌پدها، بازسازی iMac و معرفی AirTags به سایر محصولات خود توجه بیشتری نشان داد.  طیف وسیعی از خدمات آن، از Apple Pay گرفته تا Apple TV، نیز قدرت به قوت خود را افزایش داده و برای موفقیت برند اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

گوگل در رتبه سوم با ارزش‌ترین برند قرار گرفت. گوگل  با رشد ۳۸ درصدی ارزش برند به ۲۶۳.۴ میلیارد دلار رسید.  این برند برای اکثریت قریب به اتفاق درآمد خود به تبلیغات متکی است و در ابتدای همه گیری کرونا، آسیب دید، زیرا هزینه تبلیغات به دلیل عدم اطمینان کاهش یافت.  با این حال، همانطور که جهان با شرایط عادی جدید سازگار شد و مردم زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می‌کنند، بودجه‌های تبلیغاتی باز شد و کسب‌وکار گوگل رونق گرفت و در نتیجه ارزش این برند را ارتقا داد.

گروه سامسونگ در رتبه ششم قرار گرفت و تنها برند کره‌ای است که در ۲۵ برند برتر فهرست شده است. ارزش برند گروه سامسونگ مستقر در کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۷.۳ میلیارد دلار می‌رسد که افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که به آن اجازه می‌دهد از موقعیت طولانی مدت خود به عنوان با ارزش‌ترین برند در آسیا و اقیانوسیه دفاع کند، اگرچه به پایین‌ترین سطح کاهش یافته است. رتبه ششم در رده بندی جهانی، پس از والمارت، وی چت همچنان قوی‌ترین برند منطقه و جهان است.

درآمد‌های سامسونگ در نتیجه عرضه محصولات جدید افزایش یافته است.  در میان بحران زنجیره تامین جهانی و تقاضای بالا برای تراشه‌های حافظه، این برند با درآمد‌های بالا در تجارت تولید تراشه از رقبای خود بهتر عمل کرده است.  علاوه بر این، برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کننده، سامسونگ در حال راه‌اندازی یک کارخانه جدید تراشه‌های کامپیوتری در تگزاس به ارزش ۱۷ میلیارد دلار است.  این غول فناوری، محصولات الکترونیکی خود را نیز با طیف جدیدی از دستگاه‌های قابل حمل و همچنین لوازم آشپزخانه و خانه گسترش داده است.

هواوی به‌عنوان نهمین برند پرارزش برای سال ۲۰۲۲ قرار دارد و از جایگاه بیست و یکم در سال ۲۰۲۱ صعود کرده است. مطمئناً هواوی نسبت به ابتدای تحریم ایالات متحده بسیار بهتر عمل می‌کند و با  ۷۱.۲ میلیارد دلار، توانست جایگاه خود را در بین ۱۰ برند برتر جهان بازپس گیرد.  

کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند هوآوی تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفت، اما با افزایش شدید سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری داخلی و تحقیق و توسعه و همچنین تمرکز خود به خدمات ابری، واکنش مثبتی نشان داد، در نهایت، تیک تاک، سریعترین برند در حال رشد در سطح جهان است.

با سه برابر شدن ارزش برند تیک تاک در سال گذشته،   این برند، سریع‌ترین برند در حال رشد جهان است.  با رشد خیره کننده ۲۱۵ درصدی، ارزش برند این اپلیکیشن سرگرمی از ۱۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۵۹.۰ میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است.  این برند با کسب رتبه هجدهم در میان ۵۰۰ برند برتر جهان، بالاترین شرکت کننده جدید در رتبه بندی Brand Finance Global ۵۰۰، ۲۰۲۲ است.

با محدودیت‌های کرونایی که هنوز در سراسر جهان در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ اعمال می‌شود، سرگرمی‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های استریم شاهد رشد مداومی بودند و افزایش محتوای تیک تاک گواهی بر چگونگی تغییر مصرف رسانه‌ها است.  با ارائه محتوای سرگرم‌کننده و قابل هضم، محبوبیت این برنامه در سراسر جهان گسترش یافت، با این حال، به عنوان یک خروجی خلاقانه عمل کرد و راهی برای ارتباط افراد در طول قرنطینه فراهم کرد.