صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۵۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۲ - ۱۴ دی ۱۴۰۰
بسیاری از هتل‌های اطرف سیلیکون، ولی برای مقابله با کمبود پرسنل خود، جای خالی افراد را با بهره گیری از ربات‌ها پر می‌کنند، ربات‌هایی که نیازی به انعام نیز ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از هتل‌های اطرف سیلیکون، ولی برای مقابله با کمبود پرسنل خود، جای خالی افراد را با بهره گیری از ربات‌ها پر می‌کنند، ربات‌هایی که نیازی به انعام نیز ندارند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از abcnews، هتل‌ها، مانند رستوران‌ها، به دلیل کمبود نیروی انسانی در طول همه‌گیری، برای ارائه خدمات دقیق تحت فشار قرار گرفته‌اند.

درست است که  سیلیکون ولی، کانون فناوری ایالات متحده است، اما ربات‌ها در حال پر کردن شکاف ناشی از کمبود تعداد نیروی انسانی در نقاط دیگر هستند.

ربات‌ها با رفتن به درب اتاق ها، نوشیدنی و غذا‌ها را به اتاق‌ها تحویل می‌دهند و حتی مهمانان را پذیرش می‌کنند، در سال‌های گذشته، یا گاهی اوقات حتی مدیر کل ممکن بود جلو بیاید. اکنون ربات‌های هوشمند این وظایف را بر عهده گرفته اند.

ربات فقط یک بار برای حرکت در لابی و راهرو نیاز به آموزش دارد و حتی برای استفاده از  آسانسور نیز سازگار شده است و پس از داخل شدن، می‌تواند دکمه طبقه مقصد را فشار دهد.

پیمایش راهرو‌های هتل، حتی برای انسان ها، با چرخ دستی‌های هتلداری، دشوار است، اما این ربات به شیوه‌ای برنامه ریزی شده است که از موانع، انسانی یا غیر انسانی اجتناب کند، بنابراین سعی می‌کند دور بزند.

اگر، همانطور که گاهی اوقات اتفاق می‌افتد، فردی مطمئن نباشد که در کدام جهت حرکت کند و زیگ زاگ حرکت کند، ربات به روشی مشابه واکنش نشان می‌دهد، این ویژگی بازیگوشی است که ربات مذکور را تقریباً مانند انسان می‌کند.

هنگامی که ربات‌ها برای درخواست چیزی به اتاق می‌رسد، مهمان را صدا می‌کند تا ورود خود را اعلام کنند و این صدای ضبط شده نیز، پخش می‌شود: "ربات ما بیرون از در منتظر است تا خوراکی را بردارید. "

سپس ربات در محفظه‌اش را باز می‌کند و نوشابه یا خوراکی که مهمان درخواست می‌کند به او می‌دهد.