صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۵۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
یک خط ریلی در انگلستان که قدمت آن به دوران ویکتوریا باز می‌گردد و  قبلا زغال سنگ را از معادن ولز به خلیج سوانسی حمل می‌کرد، قرار است با موافقت مقامات دولتی به طولانی‌ترین مسیر دوچرخه سواری زیرزمینی اروپا تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک خط ریلی در انگلستان که قدمت آن به دوران ویکتوریا باز می گردد و  قبلا زغال سنگ را از معادن ولز به خلیج سوانسی حمل می کرد، قرار است با موافقت مقامات دولتی به طولانی ترین مسیر دوچرخه سواری زیرزمینی اروپا تبدیل شود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از میل آنلاین، این مسیر زیرزمینی دو مایلی در سال 1890 برای انتقال زغال سنگ از معادن روددا به خلیج سوانسی ساخته شد، اما بعدها، در دهه 1960 همراه با ده ها خط دیگر و صدها ایستگاه تعطیل شد.

اکنون، با گذشت سالها، قرار است، مقامات، این مسیر 3148 متری را بازگشایی کنند و آن را به طولانی ترین مسیر دوچرخه سواری زیرزمینی در اروپا تبدیل کنند، گرچه،  علیرغم موقعیت مکانی آن در مناطق معدنی سابق ولز جنوبی، مردم محلی از اینکه متوجه شدند این تونل تحت مالکیت و کنترل مقامات حمل و نقل انگلستان است، شوکه شدند.

ماه گذشته، گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل قول داد که کنترل این مسیر را به مالکیت ولز بسپارد،  تا این پروژه ادامه یابد، هزینه تبدیل این خط بلااستفاده به یک جاذبه توریستی 10 میلیون پوند برآورد شده است.

شاپس گفت: "خوشحال می شوم که این مسیر را با سرمایه مورد نظر،  برای این منظور به یک گروه محلی، دولت ولز یا شورای محلی منتقل کنم.

تونلی که برای حمل قطارهای زغال سنگ در زیر کوه‌ها از معادن روددا به بنادر خلیج سوانسی استفاده می‌شد، تا زمان بسته شدن آن در سال 1968 و ورودی‌های تونل در دو انتها مدت‌ها مدفون بود.این طولانی ترین تونل دوچرخه سواری در اروپا خواهد بود، البته  پس از تونل 4000 متری اسنوکوالمی در نزدیکی سیاتل در ایالات متحده دومین تونل محسوب می شود.

در سال 1890 در دوران رونق صنعت استخراج زغال سنگ، این تونل،  پس از یک پروژه ساختمانی پنج ساله که توسط مهندس ارشد تونل، سیدنی ویلیام یوکنی، شاگرد ایزامبارد کینگدوم برونل، مهندس سرشناس دوران ویکتوریا نظارت می شد، افتتاح شد.

کریس برایانت، نماینده Rhondda گفت: "اگر بتوانیم این مسیر را به عنوان یک مسیر دوچرخه سواری بازگشایی کنیم، همانطور که بسیاری از مردم امیدوارند، این طولانی ترین مسیر دوچرخه سواری در اروپا و  یک جاذبه محلی مهم خواهد بود که برای گردشگری و اشتغالزاییبسیار مفید خواهد بود، به ویژه در این منطقه که علیرغم  زیبایی، متأسفانه از نظر مالی در شرایط بسیار بدی است."