صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۴۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کمبود نیروی تدریس را بزرگ ترین چالش نظام آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش با کمبود ۱۷۶ هزار نیروی معلم مواجه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کمبود نیروی تدریس را بزرگ ترین چالش نظام آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش با کمبود ۱۷۶ هزار نیروی معلم مواجه است.

علیرضا منادی سپیدان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان افزود: با احتساب نیروی دفتری ۲۴۰ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش کم داریم که این مسئله به چالشی برزگ برای نظام آموزشی کشور تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی معلمان شاغلین معلم تا سال ۹۱ را ساماندهی کردند و که منجر به جذب نیروی جدید شد.

ربیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همت اعضای کمیسیون در حال تصویب قانون ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم، گفت: برای تعدادی که باقی ماندند و سالهاست به صورت آموزشیار، پیش دبستانی، حق التدریس، برون سپاری یا خرید خدمات فعالیت کردند، در حال تدوین قانون هستیم که امیدواریم به تصویب برسد.

منادی درباره مهارتی شدن آموزش ها گفت: بر اساس پیش بینی برنامه پنج ساله، مهارتی شدن آموزش ها باید به ۵۰ درصد می رسید که این آمار اکنون ٣٣ درصد است و باید جبران شود.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امرور پنجشنبه در سفر سه روزه به استان گیلان از دانشگاه گیلان بازدید کردند.

افتتاح ساختمان جدید مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان از برنامه های امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دانشگاه گیلان بود.