صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۲۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
رئیس مرکز تشخیص‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به گزارش آسیب پذیری در WP statistics سایت‌های ورد‌پرس از سوی تیم Wordfence Threat Intelligence گفت: ضروری است تا سایت‌های ایرانی استفاده کننده از این امکانات ‌برای تامین امنیت داده‌های خود و کاربرانشان اقدامات لازم را انجام دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز تشخیص‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به گزارش آسیب پذیری در WP statistics سایت‌های ورد‌پرس از سوی تیم Wordfence Threat Intelligence گفت: ضروری است تا سایت‌های ایرانی استفاده کننده از این امکانات ‌برای تامین امنیت داده‌های خود و کاربرانشان اقدامات لازم را انجام دهند.

 سرهنگ دوم "علی‌ محمد رجبی" اظهار داشت : با توجه به اعلام آسیب‌پذیری این افزونه ضروری است تا مدیران سایت‌های استفاده کننده از این امکانات سریعا بروزرسانی را انجام دهند تا مانع از افشای اطلاعات حساس خود و کاربرانشان شوند.

وی افزود: مدیران امنیت سایت باید همیشه آخرین اخبار و رویدادهای امنیت مخصوصا مواردی که در ارتباط مستقیم با امنیت سایت است را رصد و پیگیری کنند، نادیده گرفتن این اصل باعث بروز خسارت‌های مادی و معنوی برای سایت و کاربران آن می‌شود که قابل جبران نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه خدمات پشتیبانی سایت‌ها در مواقعی که باگ امنیتی کشف کنند، وظیفه دارند بلافاصله راهکار و پچ امنیتی که بتواند از آن مشکل محافظت کند را ارائه نمایند، گفت: در چنین مواقعی هوشیاری مدیران امنیت سایت و اطلاع سریع از مشکل و رفع آن باعث جلوگیری از ایجاد مشکل امنیتی در سایت می‌شود؛ بنابراین عضویت در خبرنامه و انجمن‌، پیگیری بخش اخبار و بلاگ سایتی که از محصولات آن استفاده می‌کنیم راهکار مناسبی برای اطلاع سریع و عملکرد به موقع است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه حفره‌های امنیتی هرچند کوچک در یک سایت باعث نفوذ هکرها می‌شود، افزود: مدیران سایت‌ها باید با به روز رسانی مداوم و پیوسته سایت‌ خود و استفاده از فایروال‌ها حفره‌های امنیتی کوچک را برطرف کرده و امنیت سایت خود را افزایش دهند.

 

سرهنگ " رجبی" ادامه داد: میزبانی سایت بر روی هاست امن، استفاده از سیستم عامل و نرم افزارهای معتبر و اصلی، استفاده از آنتی ویروس و فایروال قدرتمند‌، بروز‌، معتبر و اصل، دریافت سیستم مدیریت محتوا‌، قالب و افزونه تنها از منبع اصلی، دریافت سیستم مدیریت محتوا‌، قالب، استفاده از رمز عبور قدرتمند و محافظت از آن، تعیین سطح دسترسی مناسب اطلاعات، محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت، تعیین محدودیت‌های دسترسی و مشاهده و راه‌اندازی گواهی امنیتی SSL بر روی سایت مجموعه اقداماتی است که با انجام آنها ضریب امنیت سایت به حداکثر رسیده و امکان نفوذ به آن به حداقل می‌رسد.

این مقام انتظامی یادآور شد: امنیت سرور‌، امنیت شبکه‌، امنیت اینترنت‌، امنیت سیستم عامل‌، امنیت نرم افزار و بسیاری از موارد دیگر نقش کلیدی در تامین زیرساخت امنیت سایت دارند که مدیران امنیت سایت نباید آنها را نادیده بگیرند.

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان می‌باشد، گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 ایلنا