صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۹۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بایدن رسما چهل‌وششمین رئیس جمهور آمریکا شد - جو بایدن نامزد حزب دموکرات تا این لحظه با کسب ۳۰۲ رای گزینشگران انتخاباتی، به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

موافقت رهبر معظم انقلاب با تمدید بررسی FATF - لغیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح «اف ای تی اف» در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

رایزنی برای خرید واکسن کرونا از هند، روسیه و چین - سخنگوی وزارت بهداشت گفت: علاوه بر پیگیری دریافت واکسن از کواکس (یک برنامه جهانی واکسن کرونا با هدایت سازمان بهداشت جهانی) که حدود ۱۸۶ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی عضو آن هستند، از سه کشور دیگر نیز رایزنی برای خرید واکسن در دست اجراست. لاری کشورهایی که وزارت بهداشت و درمان در حال رایزنی برای خرید واکسن کووید ۱۹ از آنهاست را شامل هندوستان، روسیه و چین اعلام کرد و اظهارداشت: به دلیل تحریم آمریکا، مبادلات ارزی برای خرید این واکسن ها و حتی واریز حق مشارکت ایران در کواکس نیز با مشکل مواجه است.

خودکشی پسر ۱۲ ساله در برابر دوربین روشن در تهران - پسر نوجوانی که در سعادت‌آباد تهران با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرده فیلمی از ۱۲ دقیقه پایانی عمرش به ‌جا گذاشته که انگیزه‌اش را از این اقدام نشان می‌دهد. او گفته بود از زندگی خسته شده و دیگر نمی‌تواند به زندگی‌اش ادامه دهد. مدتی قبل پدر و مادر پسر ۱۲ ساله از هم جدا شده و او با پدرش که پزشک است زندگی می‌کرد.

رئیسی آمار آملی لاریجانی را تکذیب کرد - رئیس قوه قضاییه گفت: مجموع پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا حدود ۷ میلیون است و رقم ۱۷ میلیون که برخی اوقات اعلام می‌شود، صحیح نیست. آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه در مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه گفته بود: رسیدگی سالانه به ۱۷ میلیون پرونده کار فوق العاده عظیمی است.

عضو برجسته انجمن حجتیه درگذشت - سیدحسین سجادی از شناخته‌شده‌ترین و بانفوذترین اعضای انجمن حجتیه درگذشت. بسیاری از نیروهای سنتی و مذهبی موثر در انقلاب، ابتدا فعالیت‌های خود را در انجمن حجتیه که علیه بهاییت فعالیت می‌کرد، آغاز کردند؛ اما با پررنگ شدن گرایش‌های اسلام سیاسی در حوزه و دانشگاه و به‌ویژه انتقاد امام‌خمینی از جریان‌هایی که مبارزه را به انحراف می‌بردند، این طیف تضعیف و پس از انقلاب، به نیرویی حاشیه‌ای و مورد انتقاد جریان‌های خط امام تبدیل شد. سجادی از اعضای اولیه و بنیانگذاران انجمن بود که بعد از درگذشت مرحوم حلبی، عملا ریاست شورای انجمن را برعهده داشت. سجادی در سال‌های اخیر در منزل خود در حوالی خیابان دروس، مجالس سخنرانی داشت.

روسیه: آماده فراهم کردن شرایط گفت‌وگوی منطقه‌ای با توجه به برجام هستیم - وزیر خارجه روسیه گفت که با توجه به بحران موجود در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، کشورش آماده است تا شرایط گفت وگوهای منطقه‌ای در این راستا را فراهم کند.

اظهارات روحانی درباره مصونیت مخالفان دولت - حسن روحانی در نشست خبری گفت: کسی جرات دارد به نیرو‌های مسلح و قوه قضائیه توهین کند؟ بکند ببینید فردایش چند نفر احضار می‌شوند! ولی اگر به دولت توهین کنند، ارتقا مقام پیدا می‌کنند. او با بیان اینکه مخالفان دولت با مخالفان جهانی ایران همسو هستند گفت: بعضی‌ها گفتند خوب است تحریم‌ها ۵ سال دیگر هم ادامه پیدا کند؛ نمی گذارم عده‌ای پایان تحریم‌ها را عقب بیندازند.