صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۸۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹
گفته می‌شود که اپل روی موتور جستجوی خود کار می‌کند تا جای گوگل را بگیرد. هم اکنون گوگل سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا ارائه دهنده اصلی جستجو در دستگاه‌های اپل باشد، اما این معامله به زودی منقضی می‌شود و یک پرونده ضد انحصاری علیه گوگل توسط وزارت دادگستری ایالات متحده می‌تواند از تمدید آن جلوگیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گفته می‌شود که اپل روی موتور جستجوی خود کار می‌کند تا جای گوگل را بگیرد. هم اکنون گوگل سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا ارائه دهنده اصلی جستجو در دستگاه‌های اپل باشد، اما این معامله به زودی منقضی می‌شود و یک پرونده ضد انحصاری علیه گوگل توسط وزارت دادگستری ایالات متحده می‌تواند از تمدید آن جلوگیری کند.

 

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل قبلاً اقداماتی را برای انتقال از گوگل انجام داده است. برای مثال در گزارش‌هایی که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، خبر جستجوگر اختصاصی نیز درج شد. در جستجوی صفحه اصلی iOS ۱۴، اپل شروع به پیوند مستقیم با وب سایت‌ها کرده و کاملاً گوگل را دور زده است.

سرانجام، تقریباً سه سال پیش، مدیر جستجو و هوش مصنوعی گوگل، جان جیاناندریا، که اکنون مدیر ارشد VP یا یادگیری ماشین و استراتژی هوش مصنوعی در اپل است، شکار شد. مشخص نیست که موتور جستجوی اپل چه شکلی خواهد داشت. برای مثال این یک Spotlight پیشرفته در دستگاه‌های iOS و OS X. است یا یک وب سایت کامل مانند Google.com.

اما واضح است که به زودی عملکرد‌های اپل و گوگل برای دریافت پرداخت به عنوان تأمین کننده اصلی جستجو در میلیون‌ها دستگاه، تحت فشار نظارتی قرار خواهند گرفت. گزارش شده است که پرداخت‌های گوگل به اپل حدود ۲۰ ٪ از درآمد خدمات اپل است.

یک مسئله تبدیل شدن اپل به غول جستجو، تعهد آن به حریم خصوصی است. تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل یک بار در نامه‌ای سرگشاده به مشتریان خود گفته است: «دل تجاری ما بسیار سرراست است: ما محصولات عالی می‌فروشیم. ما بر اساس محتوای ایمیل یا عادات وبگردی شما نمایه‌ای برای فروش به تبلیغ کنندگان نمی‌سازیم. ما این کار را نمی‌کنیم. از اطلاعاتی که در iPhone یا iCloud ذخیره می‌کنید "کسب درآمد" نمی‌کنیم، ما ایمیل یا پیام‌های شما را نمی‌خوانیم تا اطلاعاتی را برای شما به بازار عرضه کنیم.»