صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۵۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از عرضه ماسک با قیمت مناسب در ۱۲۷ ایستگاه مترو تهران و حومه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره توزیع ماسک در ایستگاه‌های مترو اظهارداشت: بعد از گذشت کمتر از ۲۰ روز از اجرای طرح «اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی کلانشهرها» برنامه ریزی راه اندازی مراکز فروش ماسک توسط وزارت صمت و با همکاری شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در همه ایستگاه‌های خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه انجام شد.

به گزارش فارس، وی در ادامه با اشاره به اینکه رصد مسافران از طریق دوربین‌های مترو، انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر اغلب مسافران از ماسک استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه در همه ایستگاه‌های مترو امکان تهیه ماسک وجود دارد، گفت: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم در زمان ورود به مترو حتما از ماسک استفاده کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: این طرح به منظور حفظ سلامتی افرادی که قصد دارند از سامانه‌های حمل و نقل عمومی درون شهری استفاده کنند، تصویب شده و برای اجرای هرچه بهتر آن نیازمند یاری شهروندان و مسافران هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه درباره استمرار روند ضدعفونی کردن قطار‌ها و ایستگاه‌های شبکه مترو گفت: قطار‌های مترو با دو روش خشک و‌تر توسط سیستم‌های مکانیزه شستشو مترو، شستشو و ضد عفونی می‌شوند و این اقدام تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اوضاع را عادی اعلام کند ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این کار بر اساس استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همه اماکن مترو، پایانه‌ها و قطار‌ها انجام می‌شود.