صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۳۷۴۰۴
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده خبرگان با بیان اینکه امام تنها طریق رسیدن به خداوند متعال است، گفت:برای رسیدن به خداوند راهی جز حرکت در وادی ولایت امام وجود ندارد از این رو امام صراط مستقیم است.

به گزارش رسا، حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در برنامه زنده شبکه افق که از حرم مطهر رضوی پخش شد، با اشاره به اهمیت زیارت گفت: انسان باید راحل باشد، مسافرکسی است که سفر می رود و بر می گردد اما اگر انسان در زیارت راحل شود می تواند در هر قدمی سیر کامل داشته باشد و در پایان به مقام لقاء الله برسد.

وی افزود: زیارت حرکت به سمت خدا از وادی ولایت امام است، در زیارت خود امام واسطه است و انسان همیشه باید به سمت خدا از وادی ولایت امام حرکت کند، زیارت تعطیل بردار نیست و مؤمن دائما باید در حال زیارت و حرکت به سمت خدا از وادی ولایت امام باشد.

حجت الاسلام میرباقری اظهار داشت: البته از نزدیک زیارت کردن موضوعیت و حرم موقف خاص دارد اما اگر زیارت از نزدیک به دلایلی میسر نشد باید به زیارت اهتمام داشت، امام در همه عالم همیشه حاضر است و ما باید دائم زائر باشیم چه از دور و چه از نزدیک.

وی ادامه داد: این که جز از مسیر ولایت نمی توان به خدا رسید از مسلمات است، امیرمؤمنان(ع) فرمود خداوند متعال جز از مسیر معرفت اهل بیت(ع) شناخته نمی شود، امام تنها طریق رسیدن به خداوند متعال است و برای رسیدن به خداوند جز حرکت در وادی ولایت امام راهی دیگری وجود ندارد از این رو امام صراط مستقیم است.

نماینده خبرگان در پاسخ به سؤالی درباره شفادادن بیماری ها توسط امام ابراز دات: نباید حرم امام را در حد بیمارستان و امام را در حد طبیب تنزل داد، شأن امام بالاتر از این است اما اصل قواعد سلامتی و درمان به دست امام است یعنی خود قانون را امام می گذارد، قواعد سلامتی و بیماری دست امام است و امام حاکم بر تمام قوانین است.

وی عنوان کرد: گاهی گفته می شود چطور از امام درخواست کمک می شود در حالی که خود امام مبتلا بوده و مثلا زندانی بوده و از او می خواهیم زندانیان آزاد شوند، این مسأله نشانه درک پایین است چرا که امام دو جنبه دارد یکی لباس بشری است و دیگری جنبه ملکوتی و حلقه اتصال همه کائنات با خداست که هر دو باید با هم باشد.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: امام برای این که عالم را سیر دهد با خدا عهد بسته تا بلا و ابتلا را بپذیرد در حالی که می تواند با کمترین تصرفی آن را رفع کند، از سوی دیگر این عالم، عالم ابتلا و امتحان است و این ابتلائات می تواند زمینه رشد انسان را فراهم کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۲۵
ح م ا ز قم
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
چه استدلال محکمی کرده !!!!!
معلم
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
این حرفها به چه درد یک کارگر بدبخت می خورد .....
عابدی
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
سلام
با نگاهی به آیه 110 کهف:
بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتیازم این است که) به من وحی می‌شود که تنها معبودتان معبود یگانه است؛ پس هر که به لقای پروردگارش امید دارد، باید کاری شایسته انجام دهد، و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نکند!.
این امتیاز را چگونه تسری دهیم؟
یک نفر
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
کاملا درست و عقلانی
احسنت به ایشان که بهره ای از حکمت دارند
ناشناس
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اینا چیه از خودتون در میارید؟
ناشناس
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
از درک بنده خارج بود
ناشناس
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بذارید زندگیمونو بکنیم
ناشناس
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
تریبون درمانی و سخنرانی درمانی هیچ موقع مفید نبوده که مضر هم هست !!!
ناشناس
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بسیار حرف اشتباهی است در حالیکه در قران به کرات خداوند فرموده با من صخبت کنید و در جایی بطور اخص فرموده بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را
مهدی
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ائمه طبیب روح هستند نه جسم
مجید
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
«لا مُؤثّرَ فی الوجود الا الله» یکی از قاعده‌های فلسفی است که به این معناست که در جهان، هیچ علتِ فاعلیِ[1] حقیقی به‌جز خداوند (واجب الوجود) نیست و تنها خداوند است که حقیقتاً به دیگر موجوداتْ هستی و وجود می‌دهد و دیگر موجوداتْ در زمینهٔ هستی‌بخشی، تنها علتِ اِعدادی‌ هستند[2]‌ نه علتِ حقیقی.[3]

با اثباتِ این مطلب، می‌توان نتیجه گرفت که هیچ علتِ غیر فاعلی نیز (خواه علتِ غایی باشد یا قابلی یا مادی یا صوری یا...)، در وجود معلول خود، تأثیرِ حقیقی ندارد؛ زیرا علیتِ هرچیز (چه به نحو غایی یا قابلی یا مادی یا صوری یا ...)، تابعِ وجود آن است و وقتی اثبات شد که وجود را تنها خداوند اعطاء می‌کند، وجود هر علتی و در نتیجهْ علیتِ آن (به‌نحوِ فاعلی یا غایی یا قابلی یا مادی یا صوری یا...) از آنِ خداوند خواهد بود.[4]
پرویز
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
به سوالات جوانان پاسخ متقن بدهید تا دین مبین هر روز بیشتر توسعه یابد.
اشکان
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
جناب آقای باقری پس مذاهب و آدمهایی که امام ندارند چه میشوند.؟ پس عدالت خدا که همه بنده را یکسان میبیند چه میشود؟! چرا فکر میکنید نزدیکان بخدا تنها افراد شیعه به تفسیر شما هستند؟! ما هم مسلمانیم...قرآن بلدیم و خیلی آیات هست که اگر بهش دقت کنی واای به روزگار خیلیها میشود... حتی مسئولین و مدیران.! چرا با این صحبتها تیشه به ریشه دین میزنید.
چرا فکر میکنید فقط این شمایید که حق دارید دین را تفسیر کنید...
ناشناس
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
این چه استدلالی است که هر کس حرف شما را نپذیرد درک ندارد؟ امثال شما همیشه می خواهید مردم عوام بمانند و شما یک طرفه هرچه می خواهیدبگویید!
ناشناس
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
این کلامش درسته، هر چند با برخی حرفاشون مخالفیم ولی دلیل نمیشه هر چی گفت رد کنیم ، این حرف که تنها راه رسیدن به خدا از طریق امام معصوم است مطابق آیات و روایات است.